Nové pravidlá pre vydavateľov totiž razantne prevetrajú ich peňaženky. Za každé uverejnené video alebo demo musí vydavateľ počas prvých 60 dní od zverejnenia zaplatiť 16 centov za každý prenesený gigabajt. V prípade DLC obsahu nie je platenie obmedzené časovo, čiže sa za každý prenesený gigabajt platí rovnaká suma počas celého obdobia, kedy je DLC k dispozícii. Herné spoločnosti dávajú hlasno najavo svoj nesúhlas a výsledok na seba nenechal dlho čakať. Hrateľných demoverzií a stiahnuteľného obsahu je na PSN omnoho menej ako v prípade Xbox Live služby.
Niet sa čomu čudovať. Stačí jednoduchá matematika: máme hrateľnú demoverziu o veľkosti 1 GB (prinajlepšom), ktorú si stiahne milión užívateľov. Vydavateľ je nútený za vymoženosť zverejneného dema zaplatiť 160 tisíc amerických dolárov. Sony sa snaží argumentovať tým, že nechce zaviesť poplatky pre hráčov.
Microsoft naopak k tomuto kroku pristúpil. Kto chce sťahovať všetok obsah okamžite po uverejnení, zakúpi si špeciálne gold konto (cez ebay zoženiete 12-mesačnú aktiváciu za cca 30€) a môže využívať multiplayer. Na druhú stranu je multiplayer pre majiteľov PS3 zadarmo. Stojí však za zváženie kvalita služieb a v tomto prípade hlavne obsahu, ktorý je v prípade Xbox Live Marketplace skutočne bohatý. A za tieto služby sa tých pár euro mesačne oplatí vyhrabať z vrecka. Je otázne, ako dlho vydrží Sony s touto stratégiou spoplatnenia pre vydavateľov.
Zdroj:Shacknews