SME

Vydavatelia hier kritizujú Sony za nezmyselné poplatky

Sony si vyslúžilo pomerne ostrú kritiku od vydavateľov hier za vyberanie poplatkov za zverejňovaný stiahnuteľný obsah na Playstation Network. Konkurenčný Xbox 360 žiadne poplatky od vydavateľov nevyberá a na tento fakt začínajú spoločnosti upozorňovať. Síce je nepravdepodobné, že by sa napokon rozhodli internetové služby podporujúce Playstation 3 ignorovať, no nová cenová politika Sony, zavedená od októbra minulého roku, ich núti zamýšľať sa nad tým, či do DLC (stiahnuteľný obsah do hier, ktorý rozšíri pôvodnú hru o novú úroveň, kampaň, príbeh a pod.) alebo demoverzií.

Nové pravidlá pre vydavateľov totiž razantne prevetrajú ich peňaženky. Za každé uverejnené video alebo demo musí vydavateľ počas prvých 60 dní od zverejnenia zaplatiť 16 centov za každý prenesený gigabajt. V prípade DLC obsahu nie je platenie obmedzené časovo, čiže sa za každý prenesený gigabajt platí rovnaká suma počas celého obdobia, kedy je DLC k dispozícii. Herné spoločnosti dávajú hlasno najavo svoj nesúhlas a výsledok na seba nenechal dlho čakať. Hrateľných demoverzií a stiahnuteľného obsahu je na PSN omnoho menej ako v prípade Xbox Live služby.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Niet sa čomu čudovať. Stačí jednoduchá matematika: máme hrateľnú demoverziu o veľkosti 1 GB (prinajlepšom), ktorú si stiahne milión užívateľov. Vydavateľ je nútený za vymoženosť zverejneného dema zaplatiť 160 tisíc amerických dolárov. Sony sa snaží argumentovať tým, že nechce zaviesť poplatky pre hráčov.

Microsoft naopak k tomuto kroku pristúpil. Kto chce sťahovať všetok obsah okamžite po uverejnení, zakúpi si špeciálne gold konto (cez ebay zoženiete 12-mesačnú aktiváciu za cca 30€) a môže využívať multiplayer. Na druhú stranu je multiplayer pre majiteľov PS3 zadarmo. Stojí však za zváženie kvalita služieb a v tomto prípade hlavne obsahu, ktorý je v prípade Xbox Live Marketplace skutočne bohatý. A za tieto služby sa tých pár euro mesačne oplatí vyhrabať z vrecka. Je otázne, ako dlho vydrží Sony s touto stratégiou spoplatnenia pre vydavateľov.

SkryťVypnúť reklamu

Zdroj:Shacknews

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  1. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  3. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  4. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  5. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  6. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 876
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 711
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 617
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 372
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 921
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 687
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 687
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 634
SkryťZatvoriť reklamu