Vydavatelia hier kritizujú Sony za nezmyselné poplatky

Sony si vyslúžilo pomerne ostrú kritiku od vydavateľov hier za vyberanie poplatkov za zverejňovaný stiahnuteľný obsah na Playstation Network. Konkurenčný Xbox 360 žiadne poplatky od vydavateľov nevyberá a na tento fakt začínajú spoločnosti upozorňovať. Síce je nepravdepodobné, že by sa napokon rozhodli internetové služby podporujúce Playstation 3 ignorovať, no nová cenová politika Sony, zavedená od októbra minulého roku, ich núti zamýšľať sa nad tým, či do DLC (stiahnuteľný obsah do hier, ktorý rozšíri pôvodnú hru o novú úroveň, kampaň, príbeh a pod.) alebo demoverzií.

Nové pravidlá pre vydavateľov totiž razantne prevetrajú ich peňaženky. Za každé uverejnené video alebo demo musí vydavateľ počas prvých 60 dní od zverejnenia zaplatiť 16 centov za každý prenesený gigabajt. V prípade DLC obsahu nie je platenie obmedzené časovo, čiže sa za každý prenesený gigabajt platí rovnaká suma počas celého obdobia, kedy je DLC k dispozícii. Herné spoločnosti dávajú hlasno najavo svoj nesúhlas a výsledok na seba nenechal dlho čakať. Hrateľných demoverzií a stiahnuteľného obsahu je na PSN omnoho menej ako v prípade Xbox Live služby.

Článok pokračuje pod video reklamou

Niet sa čomu čudovať. Stačí jednoduchá matematika: máme hrateľnú demoverziu o veľkosti 1 GB (prinajlepšom), ktorú si stiahne milión užívateľov. Vydavateľ je nútený za vymoženosť zverejneného dema zaplatiť 160 tisíc amerických dolárov. Sony sa snaží argumentovať tým, že nechce zaviesť poplatky pre hráčov.

Microsoft naopak k tomuto kroku pristúpil. Kto chce sťahovať všetok obsah okamžite po uverejnení, zakúpi si špeciálne gold konto (cez ebay zoženiete 12-mesačnú aktiváciu za cca 30€) a môže využívať multiplayer. Na druhú stranu je multiplayer pre majiteľov PS3 zadarmo. Stojí však za zváženie kvalita služieb a v tomto prípade hlavne obsahu, ktorý je v prípade Xbox Live Marketplace skutočne bohatý. A za tieto služby sa tých pár euro mesačne oplatí vyhrabať z vrecka. Je otázne, ako dlho vydrží Sony s touto stratégiou spoplatnenia pre vydavateľov.

Zdroj:Shacknews

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Fico je späť, ako prvého vytrestá Kisku

Keď treba zmasakrovať ústavu, vždy sa nájde koalícia ochotných.

Stĺpček Petra Schutza

Pozícia Mayovej je už neudržateľná

Nepodarený summit významne zvyšuje pravdepodobnosť brexitu bez dohody.

Neprehliadnite tiež

DETSKÁ RUBRIKA

Koncom leta poriadne priberie. Plch sivý sa za sedem mesiacov vyspí do štíhlosti

Kým ľudia si figúru v lete strážia viac ako inokedy, plch volí opačnú taktiku.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  10. Najužitočnejšia appka
  1. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  2. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  6. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  7. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  8. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  9. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  1. Najužitočnejšia appka 16 874
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 15 864
  3. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 975
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 582
  5. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 7 027
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 346
  7. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 5 995
  8. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 5 093
  9. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 4 047
  10. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 2 806