SME

Miléniová generácia uprednostňuje počítače pred televíziou

Pre tri štvrtiny miléniovej generácie, teda ľudí vo veku od 14 do 25 rokov, je počítač väčší zdroj zábavy ako televízia. V porovnaní s ostatnými generáciami trávia o tretinu menej času sledovaním televízie.

(Zdroj: Intel)

BRATISLAVA 19. marca (SITA) -

Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Deloitte o postavení médií, ktorý realizovala nezávislá prieskumná agentúra Harrison Group na vzorke 8 824 ľudí vo veku od 14 do 75 rokov žijúcich v Brazílii, Nemecku, Japonsku, Veľkej Británii a USA v septembri a októbri 2008.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Miléniová generácia je vo všetkých uvedených krajinách bez rozdielu kultúry rýchlo prispôsobivá a má podobné záujmy v oblasti médií. Najaktívnejšia je v počítačových hrách, hudbe a používaní internetu ako formy sociálneho kontaktu. Osemdesiat percent respondentov miléniovej generácie pravidelne vyhľadáva, sťahuje a počúva hudbu na internete, 73 percent mladých pravidelne nadväzuje on-line kontakty prostredníctvom sociálnych sietí či diskusných miestností. Pre takmer 60 percent týchto ľudí a tretinu všetkých respondentov je vhodným zdrojom zábavy i mobilný telefón. Najčastejšie ho používajú na fotografovanie a posielanie esemesiek. V Japonsku je však bežnejšia komunikácia prostredníctvom e-mailu.

SkryťVypnúť reklamu

Z prieskumu ďalej vyplýva, že vo všetkých piatich krajinách zostáva najobľúbenejším "prehrávačom videí" televízia. Čoraz väčšiu popularitu si získavajú aj osobné počítače, mobilné telefóny a ďalšie prenosné prehrávače. Najväčší vplyv na ľudí má televízna reklama. Až za ňou má miesto reklama v časopisoch, novinách a na internete. Rozhlasová reklama skončila na piatom mieste.

Agentúru SITA o tom informoval Tomáš Kočí zo spoločnosti Omnipublic.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 710
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 091
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 540
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 857
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 138
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 024
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 747
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 981
SkryťZatvoriť reklamu