SME

Miléniová generácia uprednostňuje počítače pred televíziou

Pre tri štvrtiny miléniovej generácie, teda ľudí vo veku od 14 do 25 rokov, je počítač väčší zdroj zábavy ako televízia. V porovnaní s ostatnými generáciami trávia o tretinu menej času sledovaním televízie.

(Zdroj: Intel)

BRATISLAVA 19. marca (SITA) -

Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Deloitte o postavení médií, ktorý realizovala nezávislá prieskumná agentúra Harrison Group na vzorke 8 824 ľudí vo veku od 14 do 75 rokov žijúcich v Brazílii, Nemecku, Japonsku, Veľkej Británii a USA v septembri a októbri 2008.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Miléniová generácia je vo všetkých uvedených krajinách bez rozdielu kultúry rýchlo prispôsobivá a má podobné záujmy v oblasti médií. Najaktívnejšia je v počítačových hrách, hudbe a používaní internetu ako formy sociálneho kontaktu. Osemdesiat percent respondentov miléniovej generácie pravidelne vyhľadáva, sťahuje a počúva hudbu na internete, 73 percent mladých pravidelne nadväzuje on-line kontakty prostredníctvom sociálnych sietí či diskusných miestností. Pre takmer 60 percent týchto ľudí a tretinu všetkých respondentov je vhodným zdrojom zábavy i mobilný telefón. Najčastejšie ho používajú na fotografovanie a posielanie esemesiek. V Japonsku je však bežnejšia komunikácia prostredníctvom e-mailu.

SkryťVypnúť reklamu

Z prieskumu ďalej vyplýva, že vo všetkých piatich krajinách zostáva najobľúbenejším "prehrávačom videí" televízia. Čoraz väčšiu popularitu si získavajú aj osobné počítače, mobilné telefóny a ďalšie prenosné prehrávače. Najväčší vplyv na ľudí má televízna reklama. Až za ňou má miesto reklama v časopisoch, novinách a na internete. Rozhlasová reklama skončila na piatom mieste.

Agentúru SITA o tom informoval Tomáš Kočí zo spoločnosti Omnipublic.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  1. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  3. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  4. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  5. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  6. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 924
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 789
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 695
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 636
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 3 011
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 602
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 160
  8. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt 1 583
SkryťZatvoriť reklamu