Podľa správy sa počet internetových užívateľov, ktorí si kúpili digitálnu hudbu, zvýšil o viac ako 8 miliónov oproti predchádzajúcemu roku na celkový počet 36 miliónov. V Spojených štátoch naopak oproti predošlému roku klesol počet kupcov CD o takmer 17 miliónov.
Nákup hudby sťahovaním z internetu sa zvýšil o 29 percent v roku 2008 a v súčasnosti tvorí 33 percent všetkých skladieb nakúpených v USA. Ako uviedla NPD, pokles záujemcov o CD "sa znížil vo všetkých demografických skupinách, hlavne však medzi tínedžermi a spotrebiteľmi vo veku 50 a viac rokov." "Nárast plateného internetového nákupu je pozitívnym vývojom pre priemysel, aj keď nie všetci bývalí nákupcovia CD sa obracajú na digitálnu hudbu," uviedol analytik NPD Russ Crupnick.
Podľa spoločnosti bolo minulý rok o 13 miliónov kupcov hudby menej v celých Spojených štátoch ako rok predtým. Pokles hudobného predaja sa prejavil najviac v 19-percentnom poklese nákupu kompaktných diskov. Hlavný dôvod, ktorý v tejto súvislosti uviedli spotrebitelia, je finančný, keďže CD sú podľa nich drahé.