BERLIN.
Hovorkyňa siete Petra Trabertová uviedla, že internetový portál spoločnosti bude ponúkať zákazníkom napríklad model Opel Corsa za menej než 11.000 eur (331.386 Sk) a Volkswagen Cross Polo za 14.000 eur (421.764 Sk), čo predstavuje asi 25-% zľavu oproti odhadovaným maloobchodným cenám.
Autá chce Lidl predávať v spolupráci s nemeckým distribútorom vozidiel ATG-Automobile. "Lidl a ATG-Automobile pracujú s rovnakou cieľovou skupinou ľudí," povedala Trabertová. "Zameriavame sa na zákazníkov, ktorí hľadajú kvalitu spolu s výhodnou cenou," tvrdí.
Nemecká ekonomika je v recesii, miera nezamestnanosti dosahuje 8,3 % a Lidl verí, že v týchto podmienkach bude internetový predaj áut dobrý obchod. Maloobchodná sieť vychádza aj z toho, že najmä vďaka šrotovnému v hodnote 2500 eur (75.315 Sk) vzrástol vo februári predaj nových áut medziročne o 21 %.
Ferdinand Dudenhöffer, riaditeľ Centra pre automobilový výskum v Gelsenkirchene, však upozorňuje, že doterajšie pokusy predávať autá cez internet a najmä cez supermarkety neuspeli.
"Myslím si, že tento obchod bude pre Lidl veľmi náročný," povedal Dudenhöffer. "Ľudia neradi kupujú na kvalitu náročné produkty cez diskontné predajne potravín."
Pripomenul prípad zásielkového obchodu Quelle, ktorý sa tiež snažil asi pred piatimi rokmi predávať autá cez internet. "Nefungovalo to, a to napriek tomu, že ich stránka bola celkovo hojne navštevovaná," povedal Dudenhöffer. Podľa neho Nemci budú aj naďalej preferovať autopredajne.
Informovala o tom agentúra AP.