SME

Google: povedzte nám, akú reklamu chcete

Surfujete často po stránkach so zdravou výživou a vôbec po stránkach o produktoch firmy Apple? Google vám odteraz neponúkne nový Ipod, ale radšej reklamu na jablká. Firma začala s personalizáciou reklamy. Svoje záujmy jej môžete prezradiť aj sami.

Heslo Google: Nebyť diablom, ale vedieť o nás všetko.Heslo Google: Nebyť diablom, ale vedieť o nás všetko. (Zdroj: TEN SAFE FROGS/FLICKR.COM)

Surfujete často po stránkach so zdravou výživou a vôbec po stránkach o produktoch firmy Apple? Google vám odteraz neponúkne nový Ipod, ale radšej reklamu na jablká.

Firma začala s personalizáciou reklamy, ktorú vkladá do výsledkov vyhľadávania a tiež na partnerské webové stránky. Zaradí vás do kategórie podľa toho, na aké stránky chodíte a podľa toho vám bude servírovať svoju inzerciu. Niektorí čitatelia našej stránky už napríklad neuvidia reklamu na záhradkárstvo.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Do prehliadača si odložíme informácie o vašom surfovaníAk navštívite stránku, na ktorej sa zobrazuje reklama od Google, firma si o tom do vášho prehliadača zapíše informáciu. Nabudúce už pri zobrazovaní reklamy prihliadne na to, kam chodíte najčastejšie a kam vôbec.

SkryťVypnúť reklamu

Google tvrdí, že túto informáciu nebude prepájať s Google účtami používateľov, ich mailami, ani inými citlivými či osobnými údajmi.

Sám nám povedz, čo máš rádSúčasťou snahy o personalizáciu reklamy je aj nástroj, v ktorom môžete Google sami povedať, akú reklamu chcete a akú nie. Vytvoril pre tento účel 600 rôznych kategórií, z ktorých si môžete vybrať na stránkach služby Ad Preferences Manager. Službu tam tiež môžete celkom vypnúť.

Google: Reklama je užitočný obsahReklama nie je zlo, je to zaujímavý obsah pre čitateľov, tvrdí Google. "Čím relevantnejšiu reklamu urobíme a čím lepšie prepojíme zadávateľov reklamy a našich používateľov, tým lepšiu hodnotu môžeme všetkým ponúknuť," napísal na svojom blogu Google. "Používatelia dostanú užitočnú reklamu a táto oveľa relevantnejšia reklama zase vygeneruje lepšie výsledky pre inzerentov a stránky, ktoré ju zobrazujú."Autor: tu

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu