Surfujete často po stránkach so zdravou výživou a vôbec po stránkach o produktoch firmy Apple? Google vám odteraz neponúkne nový Ipod, ale radšej reklamu na jablká.
Firma začala s personalizáciou reklamy, ktorú vkladá do výsledkov vyhľadávania a tiež na partnerské webové stránky. Zaradí vás do kategórie podľa toho, na aké stránky chodíte a podľa toho vám bude servírovať svoju inzerciu. Niektorí čitatelia našej stránky už napríklad neuvidia reklamu na záhradkárstvo.
Do prehliadača si odložíme informácie o vašom surfovaníAk navštívite stránku, na ktorej sa zobrazuje reklama od Google, firma si o tom do vášho prehliadača zapíše informáciu. Nabudúce už pri zobrazovaní reklamy prihliadne na to, kam chodíte najčastejšie a kam vôbec.
Google tvrdí, že túto informáciu nebude prepájať s Google účtami používateľov, ich mailami, ani inými citlivými či osobnými údajmi.
Sám nám povedz, čo máš rádSúčasťou snahy o personalizáciu reklamy je aj nástroj, v ktorom môžete Google sami povedať, akú reklamu chcete a akú nie. Vytvoril pre tento účel 600 rôznych kategórií, z ktorých si môžete vybrať na stránkach služby Ad Preferences Manager. Službu tam tiež môžete celkom vypnúť.
Google: Reklama je užitočný obsahReklama nie je zlo, je to zaujímavý obsah pre čitateľov, tvrdí Google. "Čím relevantnejšiu reklamu urobíme a čím lepšie prepojíme zadávateľov reklamy a našich používateľov, tým lepšiu hodnotu môžeme všetkým ponúknuť," napísal na svojom blogu Google. "Používatelia dostanú užitočnú reklamu a táto oveľa relevantnejšia reklama zase vygeneruje lepšie výsledky pre inzerentov a stránky, ktoré ju zobrazujú."Autor: tu