BRATISLAVA 5. marca (SITA) - Spoločnosť Slovak Telekom (ST) zaznamenala v poslednom štvrťroku minulého roka 3,22-percentnú poruchovosť účastníckych vedení. Koncom vlaňajška pritom spoločnosť evidovala 1,126 mil. telefónnych prípojok. Na odstránenie najrýchlejších 95 % porúch na prístupových vedeniach potrebovala firma 78,21 hodiny, čo je približne viac ako tri dni. Vyplýva to zo štatistického prehľadu o dosiahnutých cieľových hodnotách ukazovateľov kvality poskytovaných sietí a služieb spoločnosti ST, ktoré musí spoločnosť ako prevádzkovateľ univerzálnej služby v zmysle zákona o elektronických komunikáciách zverejniť.
V bežnej prevádzke nedokázal Slovak Telekom spojiť 0,7 % hovorov, v medzinárodnej bežnej prevádzke vykázala firma 4,1 % neúspešných volaní. Zákazníci využívajúci pevnú linku od Slovak Telekomu reklamovali 0,17 % z celkového počtu vystavených faktúr. Firma ku koncu júna minulého roka evidovala približne 7 tis. verejných automatov. Funkčných však ku koncu minulého roka bolo 94,64 % z nich.
Slovak Telekom, a.s., je súčasťou nadnárodnej skupiny firiem Deutsche Telekom Group. Skupinu ST tvoria materská spoločnosť Slovak Telekom, a.s. a jej dcérske spoločnosti T-Mobile Slovensko, a.s., Telekom Sec, s.r.o., Zoznam, s.r.o. a Zoznam Mobile, s.r.o. Majoritným akcionárom ST je spoločnosť Deutsche Telekom AG s podielom 51 % akcií. Ministerstvo hospodárstva SR vlastní 34 % akcií a Fond národného majetku Slovenskej republiky 15 % akcií.