SME

Electronic Arts v červených číslach, pretože nemali žiadny hit na trhu

Spoločnosti Electronic Arts sa v predaji hier nedarilo tak ako po minulé roky a hlavný konkurent – Activision Blizzard – ich predbehol s viacerými hernými projektmi, hoci kvalitou značne zaostávali. John Pleasants z EA to samozrejme vie a ak odhliadneme od tradičných neduhov dnešnej doby, ktoré sú zapríčinené všade vyčíňajúcou krízou, máme hneď niekoľko faktorov, ktoré stáli za nečakanou stratou herného giganta.

Jedným z najväčších dôvodov však bolo, že Electronic Arts sa minulý rok nepodarilo priniesť žiadny trhák, ktorý by sa vynikajúco predával. Ak odhliadneme od športových sérií, malo Electronic Arts na svojom konte buď kvalitné tituly, ktoré sa nepredávali podľa predstáv alebo braky. Predvianočným ťahúňom mala byť dvojica titulov Dead Space a Mirror´s Edge, no vývojárom sa nepodarilo získať dostatočne početné publikum. Kvalitou však obe hry presvedčili, len sa nepredávali. 

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Zameranie sa na mainstream nepomohlo odfláknutým projektom ako Need for Speed: Undercover alebo tohtoročnému Lord of the Rings: Conquest.

Drvivá väčšina titulov bola presunutá na neskorší termín vydania, pričom k prehodnocovaniu kvality vydávaných hier dôjde aj u tak veľkých titulov ako The Godfather 2 alebo The Sims 3 . Medzi ďalšie nutnosti, ktoré bude musieť Electronic Arts vyriešiť, je zabezpečenie celoročného prísunu kvalitných projektov. Spoliehanie sa na predvianočné obdobie je síce dobre známym a do minulého roku aj funkčným plánom, no ako sa ukázalo, ľudia začali šetriť.

Zrušených bolo taktiež niekoľko titulov, ktoré nespĺňali nároky na kvalitu – najlepším príkladom je Tiberium, akčný titul z prostredia Command & Conquer, ktorý by sa istotne predával veľmi dobre, zarobil by si na seba, no skutočných hráčov by nepresvedčil. Electronic Arts sa teda bude orientovať skôr na kvalitu ako kvantitu a pri pohľade na vydavateľský plán (okrem spomínanej dvojice napríklad Dragon Age: Origins, BattleForge, Battlefield: Heroes, Brutal Legend...) to vyzerá nadmieru dobre.

SkryťVypnúť reklamu

Zdroj: Shacknews

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  1. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  2. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  4. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  5. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  6. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  7. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 18 076
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 8 639
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 680
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 4 437
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 964
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 596
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 2 259
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 1 866
SkryťZatvoriť reklamu