SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Mobilní operátori ustúpili, kredit vrátia

Dvaja mobilní operátori zareagovali na žalobu Asociácie spotrebiteľských subjektov. Prvý prepadnutý kredit už vracia, druhý podobnú službu chystá.

Prepadnutý kredit operátori vrátia.Prepadnutý kredit operátori vrátia. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ – REUTERS)

BRATISLAVA. Dvaja veľkí mobilní operátori Orange a T-Mobile odpovedajú na žalobu Asociácie spotrebiteľských subjektov s chladnou hlavou a spúšťajú službu automatického vracania prepadnutého kreditu. Kým doteraz záležalo od výšky nabitia kreditu, ako dlho bude platný a po prepadnutí jeho vrátenie nebolo isté, po novom by mal byť prepadnutý kredit po jeho opätovnom dobití automaticky prirátaný k nabitej sume.

O kredit už nikto nepríde

Orange zaviedol službu automatického vracania kreditu v polovici februára po tom, ako minister spravodlivosti Štefan Harabin zmluvnú podmienku prepadnutia kreditu verejne skritizoval.
T-Mobile plánuje službu spustiť v najbližšom čase.

Skryť Vypnúť reklamu

„V najbližších týždňoch spustíme automatický systém vrátenia prepadnutého kreditu," vraví Andrej Gargulák, hovorca T-Mobile. Kým tak však urobí, budú musieť jeho zákazníci postupovať po starom a o nevyčerpaný kredit žiadať písomne s priloženou kópiou dokladu o zakúpení kreditu. Pritom ani to zákazníkovi nezaručí, že o kredit nepríde.

Práve takýto komplikovaný postup sa nepozdáva Asociácii spotrebiteľských subjektov, ktorá chce žalobou dosiahnuť vypustenie zmluvnej podmienky o prepadnutí kreditu zo zmlúv mobilných operátorov. Tiež odškodnenie spotrebiteľov, ktorí o to požiadajú.

Vynechali Telefonicu

Žaloba, ktorú asociácia podala minulý týždeň, sa nepáči hlavne spoločnosti Orange. Považuje ju za zvláštnu, lebo vynecháva tretieho mobilného operátora Telefonicu O2.

Skryť Vypnúť reklamu

„Aj keby bol dôvodom na taký postup len jeho nevýznamný podiel na slovenskom trhu a slabé hospodárske výsledky, aj jeho zákazníci by mali mať právo na rovnakú ministerskú ochranu," myslí si Pavol Lančarič, generálny riaditeľ Orangeu.

Asociácia selektívny prístup k operátorom nezdôvodnila. Nevylučuje však ani žalobu na Telefonicu.
„Existuje postupnosť krokov, v rámci nej sme podali žalobu na dvoch mobilných operátorov, ktorí majú v tejto chvíli podobné podmienky. Tie žiadame zmeniť. Postupnosť krokov vo vzťahu k ďalšiemu operátorovi zvážime," povedala prezidentka Asociácie spotrebiteľských subjektov Božena Stašenková.

Orange i Telefonica svorne tvrdia, že jedine ich spoločnosť ponúka na našom trhu automatické vrátenie kreditu. Pre zákazníkov O2 služba funguje od novembra minulého roka, Orange zase tvrdí, že jej prípravu ohlásil pred viac ako rokom.

Skryť Vypnúť reklamu

Bez podmienky

Ani automatické vrátenie prepadnutého kreditu však operátorov nezachráni, ak bude asociácia trvať na úplnom vypustení zmluvnej podmienky o prepadávaní kreditu. Tu sa ich prístup rozchádza. Kým spoločnosť Orange hovorí, že ponúka maximum, Telefonica je pripravená reagovať aj na takúto požiadavku.

„Mobilný operátor by musel donekonečna evidovať všetky karty, ktoré kedy vydal ako aktívne. Slovenskí mobilní operátori by tak v súčasnosti mali možno aj desať miliónov aktívnych SIM kariet, čo by miatlo samotných zákazníkov," vysvetľuje Lančarič.

Naopak, hovorca O2 René Parák hovorí, že Telefonica sa zachová v prospech zákazníka. „Pozorne sledujeme vývoj súčasnej situácie a sme pripravení zvážiť zrušenie podmienky o prepadávaní kreditu," dodáva.

Skryť Vypnúť reklamu

Zaostávame za Európou?

V ostatných európskych krajinách vracanie kreditu, ktorého platnosť vypršala, nie je úplne bežné. Neminutý kredit jednoducho prepadne.

No práve podmienkami v blízkom zahraničí zdôvodňuje Asociácia spotrebiteľských subjektov svoju žalobu na dvoch najväčších mobilných operátorov.

„Za nečestnú voči slovenským spotrebiteľom považujeme skutočnosť, že operátori napriek zákazu uloženého súdmi v Rakúsku a Nemecku naďalej používajú podmienky o prepadnutí kreditu na Slovensku, píše asociácia v stanovisku na svojej webovej stránke.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kedy sa dostanete na rad? Zverejnili podrobnosti očkovacej stratégie

Mladší ako 45 rokov sa dostanú na rad ako poslední.

Očkovanie v UNLP.

Koronavírus: Pribudlo 2 484 nových prípadov. Potvrdili aj ďalších sto úmrtí na covid (minúta po minúte)

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 228-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 3 737 obetí. Na Slovensku prebieha plošné testovanie.

Minister školstva, vedy, výskumu a športu SR Branislav Gröhling (SaS).
Komentár Petra Schutza

Na vaše prianie, madam

Opäť sa bude aj Kremeľ otriasať. Nie obavami, ale rehotom Putina.

Peter Schutz

Vlhovej brat: Aj v lyžovaní je politika. Každý chce s nami vybabrať

Vlha hovorí, prečo posledné preteky nedopadli podľa očakávaní.

Petra Vlhová, Boris Vlha

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.
Podcast Zoom

Zoom: Ukázali, aké dlhodobé problémy spôsobí Covid-19

Týždenný podcast o novinkách z vedy.

Vedátorský podcast

Prečo sa magnetické pole Zeme hýbe a ako sa udrží mucha na stene?

Od muchy na stene až po kvantovú nadvládu a gravitačné vlny, Vedátorský podcast odpovedal na otázky poslucháčov.

Ilustračná foto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  6. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  9. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  10. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 28 653
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 25 987
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 689
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 888
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 150
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 823
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 490
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 364
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 314
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 150