BRATISLAVA. Asociácia spotrebiteľských subjektov Slovenska podala na Okresnom súde v Starej Ľubovni žalobu na mobilných operátorov Orange a T-Mobile proti prepadávaniu zaplateného kreditu zákazníkov, ak ho v stanovenej lehote nevyčerpajú.
„Žiadame, aby sa zdržali neprijateľných podmienok," povedala prezidentka asociácie Božena Stašenková.
V podobnom prípade v Rakúsku spotrebiteľské organizácie uspeli a operátori museli upraviť podmienky, dodala.
Asociácia chce dosiahnuť to, aby operátori nepoužívali zmluvné podmienky, ktoré dovoľujú, aby spotrebiteľom prepadol kredit bez finančnej náhrady.
A tiež odškodnili tých spotrebiteľov, ktorí sa o náhradu škody prihlásia. Najväčší mobilný operátor v krajine Orange sa k žalobe zatiaľ nevyjadril.
Dvojka na trhu T-Mobile ju tiež nekomentovala, spoločnosť však tvrdí, že podmienky platnosti kreditu sú v súlade so zaužívanými štandardmi na Slovensku aj v zahraničí.
Zákazníci predplatených kariet môžu podľa hovorcu operátora Andreja Garguláka písomne požiadať o vrátenie nevyčerpaného kreditu, musia však doložiť doklad o jeho zakúpení. „V priebehu najbližších týždňov spustíme automatický systém vrátenia prepadnutého kreditu," dodal.