SME
Sobota, 19. jún, 2021 | Meniny má AlfrédKrížovkyKrížovky
TÝŽDEŇ V SIETI

Stĺpček Miloša Čermáka: Ksicht

Napísal to "ksicht" alebo "niekto s funkciou"? Tak sa ma pýtali pred rokmi v novinách, keď som ako šéf názorovej rubriky ponúkal nejaký článok. "S funkciou" bol človek, jeho autorita sa odvíjala od inštitúcie, v ktorej bol zamestnancom. "Ksicht" bol sám o

(Zdroj: WANDERING ANGEL/FLICKR.COM)

sebe dostatočne známy, aby mohol mať vlastný názor.

V ére internetu je byť "ksichtom" omnoho jednoduchšie. Naviac, každý na tom môže pracovať. Dokonca na túto tému vychádzajú články alebo aj celé knihy. Hovorí sa tomu "selfbranding", alebo spôsob, ako sám zo seba urobiť známu značku. "Ksichti" to majú jednoduchšie v kariére aj v živote.

Ako však zistíte, či ste už "ksicht"? Podľa jedného amerického sociológa najlepšie na Google. Zadáte svoje meno a kliknete. Po prvé: prvý výsledok musí byť odkaz na stránku, ktorá ma niečo spoločné práve s vami. Po druhé: medzi prvými troma odkazmi musí byť vaše heslo na Wikipedii. A po tretie: v prvej desiatke výsledkov musí byť odkaz na stránku, ktorú ste sami vytvorili. Počíta sa vlastný web, blog alebo aj profil v sociálnej sieti.

Skryť Vypnúť reklamu

Nechcem sa chváliť, ale ja už "ksicht" som. Len v televízii to ešte nevedia. Bol som tam minulý týždeň v nejakej relácii a spýtali sa ma, čo majú napísať do titulku. "Nestačí moje meno?" spýtal som sa so sebavedomím "ksichta". Pozreli sa na seba a nič nepovedali. V titulku potom bolo "publicista".

Aj ja som v novinách raz za čas odovzdal článok, ktorého autora sme podpísali ako publicistu. Znie to dobre. Ale znamená to, že je bez ksichtu a bez funkcie.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Výskumný pracovník kráča okolo plášta s logom nemeckej biofarmaceutickej výskumnej spoločnosti CureVac v nemeckom meste Tübingen.

CureVac testoval, keď sa šírili početné mutácie.


18. jún
Technologický podcast Klik.

Komentovaný prehľad technologických správ.


a 2 ďalší 19 h

Inzercia - Tlačové správy

  1. Blíži sa leto a s ním aj zvýšené utrácanie peňazí našimi deťmi
  2. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  3. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  4. Crème de la crème po slovensky
  5. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový?
  6. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  7. Po Slovensku na motorke
  8. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  9. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  10. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  1. Posledné dni nešťastnej Anny Boleynovej
  2. Čo všetko je potrebné vedieť o ochrane očí počas leta
  3. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  4. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  5. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  6. Driverama má strategické partnerstvo s nemeckým Stop + Go
  7. Správna strava po tréningu: Siahnite po 100 % smoothie a šťavách
  8. Zázračná škola so zelenou strechou
  9. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  10. Crème de la crème po slovensky
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 28 737
  2. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 12 023
  3. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 7 790
  4. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 7 005
  5. Po Slovensku na motorke 6 470
  6. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 6 249
  7. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 5 456
  8. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 5 309
  9. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 4 150
  10. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 4 044