Myšlienka jednej konzoly, respektíve systému s identickými parametrami, tu je už dlhšie a hlavne herní vývojári považujú tento koncept za jediné možné riešenie v budúcnosti. Horšie to už vníma konzolová trojica úradujúca na hernom trhu, konkrétne Nintendo, Sony a Microsoft. Spoločnosti by prišli o svoju drahocennú odlišnosť. Nápad s jednou konzolou širšie rozvinul Ray Muzyka z Bioware v rozhovore pre CVG, kde sa zastáva myšlienky tvorby titulov bežiacich na báze flashových hier. Jednoducho by ste si prostredníctvom svojho miláčika stiahli na konzolu len základného klienta, nie celú hru a ako vo flashových hrách len zadávate príkazy na ovládanie, pričom samotný titul beží na úplne inom stroji. Pre konzolových gigantov by to však znamenalo, že by svoje značky museli nechať ležať ľadom a vytvoriť hoc aj stroj s vlastným logom, no hardvérovo by išlo o totožné konzoly, aby ste si mohli zahrať všetky dostupné hry. Vývojárske tímy sú nútené programovať (v prípade X360, PS3, Wii a PC) štyri rôzne verzie hry, respektíve jednu konvertovať na rôzne systémy. Vývojárom by odpadlo kopec práce, hráči by neboli nútení investovať do viacerých prístrojov. Jediným problémom je, že svojich značiek sa herní giganti len tak ľahko nevzdajú. Navyše by utíchli hádky o tom, ktorý herný systém je ten najlepší a o to predsa prísť nemôžeme.
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou
Zdroj: CVG, Hrej