Star Wars: The Old Republic - známe univerzum vracia úder

Niektoré hry sú jednoducho odsúdené na úspech. Majú všetky predpoklady zaujať ako skúsených hráčov, tak aj tých občasných. Ingrediencie, z ktorých je zložený projekt Star Wars: The Old Republic, sú chutné ako samé o sebe, tak aj spoločne premiešané v obro

Niektoré hry sú jednoducho odsúdené na úspech. Majú všetky predpoklady zaujať ako skúsených hráčov, tak aj tých občasných. Ingrediencie, z ktorých je zložený projekt Star Wars: The Old Republic, sú chutné ako samé o sebe, tak aj spoločne premiešané v obrovskom kotlisku.

Ono to už raz jednoducho muselo prísť. Úspech fenomenálneho World of Warcraft – a tým pádom aj snaha všetkých ostatných MMORPG titulov o zosadenie, prípadne aspoň čiastočné priblíženie sa tomuto kráľovi online bláznenia - núti každého získať si početné publikum platiace mesiac čo mesiac. Nedarí sa to nikomu, nádeje sme pritom vkladali do každého nového projektu, ktorý už WoW-ku proste mal ukázať minimálne prostredník. Pohorel Age of Conan, ktorému stále klesá počet serverov. O Warhammer Online síce počuť, no ani zďaleka zatiaľ nestúpa počet predplatiteľov tak rýchlo, ako sa pôvodne predpokladalo. No a potom tu máme samozrejme chystané online svety podľa známych predlôh ako Stargate Worlds a Star Trek Online. Chýba vám tu niečo? Niečo skutočne fenomenálne? Projekt so slávnym menom a skúsenými tvorcami v pozadí? Áno, Hviezdne vojny na druhýkrát skúsia dokázať, že Sila nás sprevádza všade.


Všetky screenshoty nájdete v galérii hry

Prvý pokus v podobe Star Wars: Galaxies totiž nevyšiel tak ako mal. Gigantický projekt považovaný za jednu z najdrahších hier patrí medzi minoritných hráčov na poli MMORPG. Idei o masovosti sa začali rozplývať aj napriek neustálym úpravám a opravám. Hra žije aj dnes, po takmer 6 ročnom pôsobí sa jej však venuje približne 20-25 tisíc aktívnych hráčov, čo je oproti miliónom WoW-ka a ďalších skutočne len zlomok hernej obce. Star Wars je však dostatočne veľký fenomén na to, aby mal aj vlastný virtuálny svet. Nie vždy to klapne – ono potvrdiť sa to dá napríklad na fiasku s názvom Matrix Online.

Ale povedzme, že základ v podobe zaujímavého svetu máme automaticky splnený. Treba však aj kvalitných tvorcov, ktorí nielenže nacápu vedľa seba textúry pozadí známe z filmov, ale sa aj trochu budú snažiť zaujať. Za zvuku fanfár vstupujú na scénu vývojári z Bioware, skúsený to vývojársky tím stojaci za nejedným RPG hitom. Nebudeme tu nostalgicky spomínať na Baldur´s Gate, Neverwinter Nights, Knights of the Old Republic, Mass Effect a... a radšej dosť. Jednoducho sú to experti na RPG a nič iné ako hit od nich neradno očakávať. Takže otázka, či to skutočne nemusí vyjsť podľa predstáv a ľudovo sa to celé pohnojí, nie je na mieste. Otázkou je, či pôjde o vysnívaný projekt všetkých z nás alebo len najlepšie MMORPG, ktoré vyrazí WoW-ku zuby a spokojne si z nich spraví náhrdelník.

Konkrétnych faktov zatiaľ nie je mnoho, no už teraz vieme, že sa hra bude odohrávať viac než 3000 rokov pred filmovou „dvoj-trilógiou“ a približne 300 – 350 rokov po hernom Knights of the Old Republic 2. Obdobie Starej Republiky je dostatočne príťažlivé už len vďaka vojny medzi rytiermi Jedi a lordmi z klanu Sithov. Síce sa podarilo uzavrieť prímerie, výsledkom je veľmi labilná hranica medzi pokojným životom a ďalším krvilačným konfliktom. Po zmierení získali väčšinu moci Sithovia, ovládajú dôležité planéty a dokonca sa potajomky snažia získavať, športovým žargónom napísané, nových juniorov ako prísľub do budúcnosti. Hráč, ktorý sa dostane do hry, teda nevtrháva do otvoreného konfliktu, ale stojí pri jeho zrode.

Veľmi veľký dôraz v Bioware kladú na príbeh a úlohy. Príbeh bude zaujímavý, čo znie reálne, pokým sa pozriete na portfólio hier, ktoré má Bioware na svedomí. Lenže v MMORPG bola zápletka vždy len akýmsi obalom, nie veľmi vábnym, avšak nutným, aby človek vedel, prečo má ísť na lov stovky zmutovaných mravcov. Tu to bude inak a typicky otrepané úlohy ako tá spomenutá vyššie, budú nahradené zaujímavejšími, viac prepojenými so samotným príbehom. Nemá to pôsobiť umelo, hráč má vždy vedieť, že honba za splnením prinesie reálne riešenie momentálnej situácie. Ako to chce Bioware dosiahnuť, zatiaľ mlčí, no fungovať to proste musí a bude. Prvoradým je teda zápletka, ktorá sa bude postupne odvíjať a hráč ňou môže postupovať v spoločností ostatných.

Môže, ale nemusí. Star Wars: The Old Republic totiž nebude výhradne MMO projektom, ktorý si osamote nespustíte. Nie, príbeh si budete môcť prejsť aj sami, bez pomoci kamarátov. V Bioware chcú pripraviť obrovský (obrovský s veľkým O aj Ý) svet, dokonca dosahujúci takých rozmerov, akými sa ani ostatné projekty Bioware nemohli popýšiť. A verte, že drobci to zrovna neboli. Navštívime množstvo planét (Coruscant, Alderaan, Korriban, Tython a mnoho ďalších), no vesmírne lety potvrdené neboli a je to dosť pravdepodobné, že v základnej hre prítomné ani nebudú a podobne ako v Star Wars: Galaxies sa objavia až v prípadnom datadisku.

Máme za sebou príbeh a úlohy, no rozdielnosť oproti iným MMORPG nekončí. Do tretice všetko dobré a v prípade voľby ďalšieho postupu je to vec, ktorú budeme milovať. Samozrejme, na začiatku si zvolíme, či budeme hrať za „dobrých“ Jediov alebo uprednostníme Sithov a Impérium, no vyhranená dobrá a zlá strana tu neexistuje. Tie najdôležitejšie voľby totiž budete voliť v priebehu hrania, pričom nič nemôžete vziať späť. Nie je Jedi ako Jedi. Ak sa napríklad rozhodnete niekomu odmietnuť pomoc, prípadne pomôžete len ak z toho niečo budete mať, nenápadne tvarujete charakter vašej postavy a je úplne jedno, na ktorej strane vlastne stojíte. Nie, to v klasickom MMORPG len tak nedostanete a splynutie single a multiplayeru do jedného celku v takomto projekte jednoducho príťažlivo vyzerá a Hviezdne vojny môžete hoc aj nenávidieť.

A potom nám tu ostala klasika: aby sa to nepodobalo na ostatné sci-fi projekty, dostane The Old Republic výrazne komixový nádych, čím sa nielenže odlíši od konkurencie, ale z hry sa nestane titul len pre majetnejších (Age of Conan) so silnou zostavou. Hudobné motívy zrejme budeme veľmi dobre poznať. Chýbať nebude ani využívanie sily, pričom už teraz sa vie, že úplne dominovať v každom prípade nebude. Dostaneme síce schopnosť manipulácie s predmetmi, prostredie však ničiť nebudeme môcť, natoľko kvalitný fyzikálny engine nie je. Treba dodať, že v MMO hre by to zrejme bolo aj trochu zbytočné.

Okrem súbojov s počítačovými protivníkmi sa dostane aj na klasické PvP boje a veríme v masové RvR bitky. Súbojový systém by mal byť jedným z jednoduchších a jeho zvládnutie rozhodne nebude patriť medzi tak náročné ako v Age of Conan, kde záležalo napríklad aj na postavení hrdinu, jeho otočení, postrehu, atď. Jednoducho dúfame, že sa práve Bioware podarí spojiť klady singleplayerových a multiplayerových RPG. Našliapnuté majú viac než dobre. Výsledok zrejme v tento rok neuvidíme, predsa len ide o megalomanský projekt, ale je veľmi pravdepodobné, že v roku 2010 bude patriť hra Star Wars: The Old Republic k tým najočakávanejším titulom.

Najčítanejšie na SME Tech


Inzercia - Tlačové správy


  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  3. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  3. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  6. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  7. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  8. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  9. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  10. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 16 125
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 11 077
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 8 630
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 6 865
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 369
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 210
  7. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 5 711
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 5 045
  9. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 601
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 3 679

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kotlebovcom po zrušení môžu siahnuť na majetok, pozrite sa na aký

Kotlebovcom sa po vstupe do banskobystrickej župy začalo dariť, kupovali autá aj domy.

SVET

Rakúska štátna tajomníčka: Teraz útočia na webe, zajtra v uliciach

Rakúsko pripravuje zákony o nenávistných prejavoch.

KOMENTÁRE

Netreba vedieť, čo je Kajínek. Z väznice vykročila celebrita (Schutzov týždeň)

Proti „ideám“ Sme rodina je šuvix aj nový „sociálny balík“ Smer-SNS-HíD.

Neprehliadnite tiež

Drobné prepeličky môžu pomáhať v boji proti rakovine

Vedecký výskum na zvieratách vždy bol a aj bude otázkou rôznych názorov. Výskum na vtáčích vajciach a embryách však prináša nové rozmery.

Vedci sú na stope tajomstvu DNA

Vďaka úžasnému technologickému vývoju vznikajú nové vedné odbory. Jedným z nich je aj bioinformatika.

TECH_FM

Odhalili, prečo sú veľryby také obrovské

Gigantizmus veľrýb bol dlho záhadou. Už nie je.

Vzdali sa ropy, ponúknu tenisky z morských rias

Nerozpadnú sa po jednom daždi, nový materiál je určený na štandardné použitie.