Herné spoločnosti Raven Software a id Software sú akoby dvojčatá. Ich osud je zviazaný už viac než 15 rokov a spoločne sa podieľajú na viacerých projektoch. Napríklad pri poslednom Quakovi s poradovým číslom štyri sa potvrdilo, že id soft vie vytvoriť výbornú technológiu a Raven z nej vytrieskať čo najviac v podobe hry. Iným spôsobom to ani nejde – id soft si stále udržiava status menšieho vývojárskeho tímu, ktorý by veľké projekty jednoducho nestíhal dokončiť v rozumnom čase, a preto si na pomoc volá práve Raven Software. Historické okienko môžeme ukončiť.
Novým projektom Ravenov sa stáva Singularity a hoci pracujú aj na ďalších veľkých hrách (a nový Wolfenstein alebo X-Men Origins také rozhodne sú), dávajú si záležať aj na tomto nenápadnom titule, ktorý bol po prvýkrát predstavený na výstave E3 2008 v nič nehovoriacej krátkej ukážke. Tentoraz vyplávali na povrch nové informácie spoločne s prvými obrázkami, tak sa s vami o ne podelíme.
Americký pilot sa nešťastnou náhodou ocitne na jednom ruskom ostrove, kde sa to prehnalo s experimentovaním a tajné, vedecké laboratória vo svojich útrobách ukrývajú nemilé prekvapenie v podobe zmutovaných zvierat a divej prírody. Hlavný hrdina nám navyše bude trpieť pokročilou paranojou, takže strety s podivnou prírodou budú omnoho zaujímavejšie vďaka všadeprítomnému strachu. Veľký dôraz kladú tvorcovia na časové zmeny, takže budeme môcť protivníka zneškodniť jednoducho tak, že mu pridáme niekoľko desiatok až stoviek rokov a jeho telo sa rozpadne v prach, prípadne môžeme použiť omladzovaciu kúru a spraviť tak z nepriateľa mierumilovnú placentu.
S časovou manipuláciou budú zrejme spojené aj logické hádanky, ktorých si vývojári nachystali hneď niekoľko a prizvukujú, že nepôjde len o lineárnu akčnú hru z vlastného pohľadu. Podobne ako Wolfenstein, aj Singularity nebude využívať technológiu od id Softu, ale pobeží na Unreal Engine tretej generácie. Dôvod? Id soft sa snaží udržať svoj nový id Tech engine 5 výhradne pre svoj vlastný projekt, ktorý poznáme už pekných pár mesiacov, Rage. Neznamená to však, že by spolupráca týchto dvoch bola na bode mrazu: len obaja chystajú čosi veľké a v tomto prípade sa tešíme na všetky výtvory. Žeby sa nám Raveni začali pomaly osamostatňovať?
Zdroj: OXCGN, Kotaku, Game Informer,YouTube