Eidos totiž očakával viac miliónov predaných kusov hier a očakávaný zisk nedosiahol hodnoty 200 miliónov dolárov. Pôvodne sa domnievali, že veľkú úlohu v nenaplnených analytických predpokladoch zohráva finančná kríza, no za nitky osudu napokon ťahal a naďalej ťahá niekto iný. Možno sa to zdá ako prehnané, avšak veľkú úlohu v predajnosti titulov zohrávajú koncoví predajcovia, maloobchody a aj veľké reťazce, ktoré určovaním ceny a výberom titulov na viditeľné miesta v predajni určujú dopyt.
Tomb Raider: Underworld mal tú smolu, že z dôvodu obáv slabšieho dopytu po novom dobrodružstve Lary Croft bola veľmi skoro po uvedení na trh výrazne znížená cena hry (týka sa zahraničných predajní – ironická poznámka). Navyše sa veľké obchody s hrami nesnažili od Eidosu brať veľké množstvá hier, aby im v prípade slabších predajov nezostávali na skladoch a nemuseli ich predávať pod cenu. Ako však ukázalo, hra je to kvalitná a zrejme nechcene ju pochovali samotní predajcovia. Eidosu to však vôbec nepomôže.
Lepší príklad na veľký vplyv predajcov hier na celkovú predajnosť zrejme momentálne neexistuje. Vývojári a vydavatelia sa preto snažia pomaly prechádzať na digitálnu distribúciu, kde momentálne kraľuje systém Steam od Valve, ktorý je však pre európskych hráčov nevýhodný kvôli nelogickému kurzu 1$ = 1€.
Zdroj: Kotaku, Games Tiscali