SME

Reklamné SMS sa dajú zablokovať, stačí zavolať

Reklamným a informačným SMS, ktoré aj v predvianočnom čase plnia schránky správ v mobilných telefónoch, sa dá pohodlne vyhnúť, no mnohí zákazníci o možnosti ich zablokovania nevedia.

Bratislava 19. decembra (TASR) -

Všetci traja mobilní operátori pôsobiaci na slovenskom trhu - Orange Slovensko, T-Mobile Slovensko a Telefónica 02 - tvrdia, že zákazníci ich môžu o nezasielanie takýchto správ požiadať tak, že zavolajú na zákaznícku linku operátora, alebo žiadosť doručia v písomnej forme.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

To, či si zákazník želá zasielanie marketingových a reklamných SMS správ alebo nie, písomne potvrdzuje už pri uzatváraní zmluvy o pripojení. Napriek tomu, že zmluva obsahuje takýto súhlas, svoje rozhodnutie môže zákazník kedykoľvek zmeniť.

SkryťVypnúť reklamu

Aj keď operátorom zákon o elektronických komunikáciách dovoľuje robiť priamy marketing, ktorý zahŕňa aj reklamné SMS, nie všetci operátori to využívajú. "Reklamné SMS týkajúce sa našich služieb zákazníkom neposielame. V niektorých prípadoch však posielame informačné SMS o zmene ponuky služieb," vysvetľuje Richard Fides, hovorca Orange.

Zato T-Mobile takúto možnosť využíva na propagáciu svojej ponuky, ale aj ponúk tretích strán - firiem, ktoré prostredníctvom operátora oslovujú potenciálnych zákazníkov. Hovorca spoločnosti Andrej Gargulák však podotýka, že sa tak v žiadnom prípade nedeje bez výslovného súhlasu zákazníka.

Telefónica O2 s tretími stranami v tejto oblasti nespolupracuje, svojim zákazníkom posiela iba SMS správy o možnosti využívania služieb, ktoré má pre nich v ponuke ako operátor, informuje hovorca 02 René Parák.

SkryťVypnúť reklamu

K tomu, koľko reklamné SMS stoja samotných mobilných operátorov, sa ani jeden z nich nevyjadril.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  5. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  1. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  2. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  3. Zlatý sen vo vzduchu
  4. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  7. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  8. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 8 055
  2. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 5 651
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 562
  4. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 5 534
  5. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 253
  6. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 901
  7. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 900
  8. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 221
SkryťZatvoriť reklamu