Bratislava 19. decembra (TASR) -
Všetci traja mobilní operátori pôsobiaci na slovenskom trhu - Orange Slovensko, T-Mobile Slovensko a Telefónica 02 - tvrdia, že zákazníci ich môžu o nezasielanie takýchto správ požiadať tak, že zavolajú na zákaznícku linku operátora, alebo žiadosť doručia v písomnej forme.
To, či si zákazník želá zasielanie marketingových a reklamných SMS správ alebo nie, písomne potvrdzuje už pri uzatváraní zmluvy o pripojení. Napriek tomu, že zmluva obsahuje takýto súhlas, svoje rozhodnutie môže zákazník kedykoľvek zmeniť.
Aj keď operátorom zákon o elektronických komunikáciách dovoľuje robiť priamy marketing, ktorý zahŕňa aj reklamné SMS, nie všetci operátori to využívajú. "Reklamné SMS týkajúce sa našich služieb zákazníkom neposielame. V niektorých prípadoch však posielame informačné SMS o zmene ponuky služieb," vysvetľuje Richard Fides, hovorca Orange.
Zato T-Mobile takúto možnosť využíva na propagáciu svojej ponuky, ale aj ponúk tretích strán - firiem, ktoré prostredníctvom operátora oslovujú potenciálnych zákazníkov. Hovorca spoločnosti Andrej Gargulák však podotýka, že sa tak v žiadnom prípade nedeje bez výslovného súhlasu zákazníka.
Telefónica O2 s tretími stranami v tejto oblasti nespolupracuje, svojim zákazníkom posiela iba SMS správy o možnosti využívania služieb, ktoré má pre nich v ponuke ako operátor, informuje hovorca 02 René Parák.
K tomu, koľko reklamné SMS stoja samotných mobilných operátorov, sa ani jeden z nich nevyjadril.