Dej sa opäť točí okolo bájnych starobylých artefaktov spájaných so smrťou otca a zmiznutím matky hlavnej hrdinky Lary Croft.
Napriek tomu, že Tomb Raider stále radíme do kolónky akčných hier, nové pokračovanie akciu dosť redukuje. Vracia sa tak ku skutočným koreňom série. Šlo v nich hlavne o prekonávanie nástrah prostredia pomocou skákania, šplhania, rúčkovania a podobne. Samozrejme, k tomu sa pridávajú časté logické hádanky či priestorové a mechanické pazl. Boj stále zostal, ale už skôr ako osvieženie a odreagovanie. Teraz si aspoň môžeme viac vychutnať Laryne akrobatické schopnosti alebo veľkolepú architektúru väčšiny úrovní. Najmä tých, kde sa potulujete v tradičných starobylých chrámoch.
Veľmi variabilné prostredie, filmový nádych a spomenuté logicko-akrobatické úlohy sú veľmi dobrým základom pre nerušený herný zážitok pokazený len zopár drobnými chybami. Pri akčných hrách videných z pohľadu tretej osoby sa často stretávame s neposlušnou kamerou. Ani Underworld nie je výnimkou, hlavne ak sa pohybujete v stiesnených interiéroch. K mínusom treba pripočítať dnes už podpriemernú umelú inteligenciu nepriateľov a tiež nijakú výnimočnú dĺžku.
Naopak, veľmi sa vydarilo vizuálne spracovanie. Okrem tradičného dôrazu na dokonalé krivky samotnej Lary potešia oči aj nádherne vymodelované exotické lokácie a hromada špeciálnych – až filmových efektov. Chýbať nemôžu ani brilantné animácie artistických pohybov hlavnej hrdinky. Podobné chvály si zaslúži aj hudobno-zvuková stránka.
Tomb Raider: Underworld patrí k pokračovaniam, ktoré nesršia originalitou. Napriek tomu nerobí sérii nijakú hanbu a „pohodovo“ doťahuje tradičné diely skladačky k veľmi príjemnej hrateľnosti a oddychovému zážitku pre najširšiu hernú obec.
Odporúčaná konfigurácia:
Procesor 3 GHz, 1 GB RAM,
512 MB grafická karta
Viac informácií nájdete na hry.sme.sk.