PREČO SME TAKÍ VYSTRAŠENÍ Z MODERNÝCH TECHNOLÓGIÍ?

Počítače fungujú. My nie

Štyridsať percent amerických počítačov aspoň raz do roka neočakávane „prestane fungovať“. Naozaj? V skutočnosti sme len z technológií bezradní.

Modrá obrazovka smrti je nočnou morou každého používateľa Windowsu.(Zdroj: YOGMA /FLICKR.COM)

Určite ste sa už s tou situáciou stretli: vašim priateľom celkom neočakávane prestal fungovať počítač a nakoniec sa z toho vykľula jednoduchá chyba spôsobená jeho nepozorným používaním.

Podľa štúdie Pew Internet sa ľuďom podľa ich subjektívneho názoru počítače kazia oveľa častejšie, než by sa dalo čakať: 44 percentám Američanov aspoň raz ročne „prestane správne fungovať“ internet, 39 percentám sa to isté stane s počítačom a dvadsiatim deviatim percentám s mobilom.

Čo sa stane, keď sa pokúsia dovolať pomoci? Polovica sa cíti „znechutená“ z množstva snahy, ktorú treba na opravenie, a 40 percent ľudí je z informácií, ktoré získajú „zmätených“. Len tretine sa problém podarí vyriešiť samostatne.

Je používanie informačných technológií naozaj také komplikované?

Nie, tvrdia odborníci. Iba prišli do našich životov príliš rýchlo a zasiahli nás príliš hlboko.

Elektrina prichádzala celé storočie
„Elektrina sa v USA objavila okolo rokov 1880 – 1920, hoci bola viac či menej objavená už v roku 1771, telefón bol vynájdený už v roku 1876, no nerozšíril sa skôr ako začiatkom dvadsiateho storočia,“ tvrdia John Horrigan a Sydney Jones z Pew Internetu. Počítače, mobily a internet však do našich životov vtrhli oveľa rýchlejšie.

„Väčšina Američanov síce nevie, čo stojí za tým, že sa svetlo rozsvietilo, ale vedia, že keď sa tak nestalo, treba jednoducho skontrolovať istič,“ píšu vedci. Toto pri technológiách, ktoré sú tu krátko, úplne chýba: Prieskum Pew internetu napríklad ukázal, že až pätnásť percent používateľov nie je schopných technologický problém vyriešiť vôbec a až dve tretiny ľudí pri problémy radšej využijú hotline, pomoc priateľa alebo servis.

Seniorom sa nekazia mobily.
Do hry o to, kto má aké problémy s technológiami, vstupuje aj vek – čím starší používateľ, tým viac rôznych porúch a problémov zaznamenaných počas jedného roka. Existuje však jedna výnimka – mobilné telefóny.

Kým spomedzi používateľov do 40 rokov zažila posledný rok technické problémy s mobilom tretina ľudí, medzi ľuďmi od päťdesiat do šesťdesiatštyri sa pokazený telefón vyskytol len u štvrtiny a v skupine staršej ako 64 rokov tento problém zažilo len 18 percent používateľov.

„Seniori nie sú výhradne odkázaní na mobily, ako je to v prípade tínedžerov, ktorí oveľa častejšie zažijú poruchu na zariadení,“ tvrdia výskumníci. Navyše na nich využívajú iba jednoduché funkcie ako telefonovanie, málokedy esemeskovanie. A sedemdesiat percent z nich má stále pevnú linku, ktorá je pre nich istejšia.

Technika a my

Osemnásť percent žien sa pri oprave počítača spolieha na pomoc priateľov a známych, spomedzi mužov tak robí dvanásť percent používateľov.

Muži sa oveľa častejšie ako ženy snažia problém s počítačom alebo iným zariadením opraviť sami (tretina mužov oproti pätine žien).

Pätnástim percentám používateľov sa problém nepodarí vyriešiť vôbec.

Spomedzi zariadení sa podľa používateľov najmenej kazia vreckové počítače a MP3 prehrávače.

(tu)

Najčítanejšie na SME Tech


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  4. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  5. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  7. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  1. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  6. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  7. Detské zúbky sú veda
  8. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  9. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 8 754
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 152
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 688
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 131
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 296
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 254
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 035
  8. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 990
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 823
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 766

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Žiadne potraviny a autobus raz za týždeň. Okraj kraja, na ktorý sa zabudlo

Ľudia v Prešovskom samosprávnom kraji o práci župana veľa nevedia. Trápia ich najmä cesty a nezamestnanosť, ale aj životné prostredie.

EKONOMIKA

Sagan či Hantuchová sa budú plateniu daní vyhýbať ťažšie

Ministerstvo chce zabrániť presunu ziskov.

Čo je nové na SME

SMEnaživo: Diskusia s kandidátmi na bratislavského župana

Príďte dnes o 18.00 diskutovať.

Neprehliadnite tiež

Ničnerobenie a knihy. Desať najlepších spôsobov, ako si oddýchnete

Najväčšia štúdia o oddychu mala prekvapivé výsledky.

Najrýchlejší kábel zrýchli internetové prepojenie medzi Európou a Amerikou

Kábel rozloží riziko výpadkov pri katastrofách na východnom pobreží USA.

Ako vedci vyvíjajú roboty, ktoré chodia ako ľudia

Kývať nohami nestačí. Ak chcú roboty chodiť, musia najprv pochopiť možnosti svojho tela.

Odomykanie mobilov obrazcom nie je bezpečné

Všetci rozmýšľame príliš podobne.