BRATISLAVA 11. decembra (SITA) - Vyplýva to z Eurostatu a čiastočne aj z výsledkov prieskumu zo začiatku tohto roka o informačných a komunikačných technológiách v spoločnostiach členských krajín Európskej únie, Islandu a Nórska. Ako zo zverejnených údajov ďalej vyplýva, vlastnú internetovú stránku malo 73 % slovenských podnikov zamestnávajúcich desať a viac zamestnancov. Na svojej webovej stránke zverejňovalo katalógy s cenami 73 % firiem, služby rezervácií a objednávok 27 %, ponuky práce 20 % a možnosť online platby ďalších 9 % spoločností.
Podľa Eurostatu bolo v krajinách Európskej únie (EÚ) v januári tohto roka priemerne 93 % spoločností s desiatimi a viac zamestnancami vybavených internetom. Medziročne sa prístup európskych firiem k širokopásmovému internetu zvýšil o štyri percentuálne body na januárových 81 %. Vlastnú internetovú stránku malo v krajinách EÚ priemerne 64 % spoločností. Najväčšie zastúpenie na vlastných stránkach (57 %) malo zverejňovanie produktových katalógov s cenníkmi, po ktorých nasledovali online objednávky a rezervácie spolu s ponukou pracovných miest (26 %) a služby online platieb (10 %).