Tá si od recenzentov odnášala pomerne vysoké hodnotenia, no hra sa nepredávala až tak dobre ako sa predpokladalo. Dá sa teda povedať, že hardcore hráčov nezaujala natoľko, aby si ju kúpili a mainstreamovým hráčom zas pripadala príliš zložitá a originálna na to, aby riskovali. Neznamená to však, že by Electronic Arts končilo s novými značkami – potvrdil to aj šéf spoločnosti, John Riccitiello.
Podľa jeho slov sa nepredávalo Mirror´s Edge zle, avšak očakávanie hra zatiaľ nenaplnila. Ako dôvod udal aj prebiehajúcu finančnú krízu, ktorá donútila potenciálnych kupcov zvážiť svoje investície do projektov, o ktorých toho mnoho nevedia.
Za toto obdobia sa naopak napriek predpokladom darilo hororovému projektu Dead Space , ktorý považuje Riccitiello za úspech celého Electronic Arts. Nech sa na to pozrieme z akéhokoľvek pohľadu, Electronic Arts investovalo mnoho financií a úsilia do nových IP, z ktorých musíme vyzdvihnúť zombie masaker Left 4 Dead , ktoré sa predáva výborne hlavne cez Steam. O úspešnosti Spore netreba veľa hovoriť, každý titul, pod ktorým je podpísaný Maxis, má okamžite vysokú predajnosť. V prepadlisku dejín sa napokon nestratila ani strieľačka Crysis a prídavok Warhead .
Vložené investície sa nemusia vývojárom vrátiť hneď a Riccitiello dúfa, že nastavený kurz v rozvíjaní nových svetov pokračovaniami bude tým správnym riešením. V momente, kedy však značka nebude spĺňať kritéria kvality, bude okamžite pozastavená. To sa stalo pripravovanému (a značne očakávanému akčnému titulu) Tiberium zo sveta Command & Conquer, ktorý by si na seba s veľkou pravdepodobnosťou zarobil vďaka známej licencii, no vývoj bol i tak pozastavený práve z dôvodov nevalnej kvality po roku vývoja.
Riccitiello už dávnejšie prehlásil, že v Electronic Arts začínajú klásť dôraz na zvýšenú kvalitu nezávisle od známeho mena a ročne dochádza k zrušeniu viacerých projektov, ktoré ani nemuseli byť oznámené. Pomerne dobre sa predávala aj posledná FIFA 09 , nezaostávala hokejová simulácia NHL 09 (reč je o konzolových verziách), no v predajnosti úplne prepadlo Need for Speed: Undercover a veľmi sa nedarí ani hudobnému Rock Bandu 2 .
Práve akčné preteky Need for Speed v poslednej dobe kvalitatívne skôr stagnujú, avšak každoročne nám EA ponúka nové a nové pokračovanie. John Riccitiello sa vyjadril aj smerom do budúcnosti. Do úplne nových IP v novom roku nebudú investovať až tak mnoho financií ako tomu bolo doteraz – aj ako dôsledok finančnej krízy, kvôli ktorej bol zredukovaný počet všetkých zamestnancov Electronic Arts o šesťsto ľudí. Výborne má vraj našliapnuté MMO Warhammer Online , s ktorým sa počíta ako ambicióznym projektom do budúcnosti.
Ešte keby si to v Electronic Arts rozmysleli s nelogickým používaním DRM v PC hrách, nebolo by sa na čo sťažovať, pretože skutočne: ktorá spoločnosť v tento rok priniesla toľko úspešných noviniek?
Zdroj: Shacknews,Kotaku