Šťastie je vraj nákazlivé - ale v zamestnaní to neplatí

Šťastie je nákazlivé a šíri sa „vo vlnách" medzi priateľmi a medzi členmi rodiny, ale nie medzi kolegami na pracovisku. Tvrdí to štúdia, o ktorej píše najnovšie číslo periodika British Medical Journal.

LONDÝN.

Vedci dospeli k záveru, že skupiny šťastných alebo nešťastných ľudí sa vytvárajú podľa kritérií spoločenskej a geografickej blízkosti.

Pravdepodobnosť, že niekto sa začne cítiť šťastný, sa vraj zvyšuje o 42 percent, ak žije v okruhu 800 metrov jeho priateľ, ktorý sa sám stane šťastným. Pravdepodobnosť klesá na 25 percent, ak žije priateľ v okruhu jedenapol kilometra a so zväčšujúcou sa vzdialenosťou sa ďalej znižuje.

V prípade spolužitia v šťastnom partnerom sa šance na pocit šťastia zvyšujú o osem percent. Ak v susedstve žije nejaký blízky príbuzný, stúpajú šance o 14 percent a susedstvo so šťastnými susedmi zvyšuje pravdepodobnosť o plných 34 percent. Paradoxnosť týchto čísel sa v správe agentúry AFP, ktorá o štúdii informovala, nijako nevysvetľuje.

Článok pokračuje pod video reklamou

Šťastie vraj ale nie je nákazlivé na pracovisku. "Kolegovia v práci úroveň pocitu šťastia neovplyvňujú," uvádza sa v štúdii.

Jej autormi sú Nicholas Christakis z Harvard Medical Scool a James Fowler z univerzity v San Diegu v Kalifornii. Posudzovali vzorky 5124 ľudí vo veku 21 až 70 rokov, ktorých sledovali v rokoch 1971 až 2003.

British Medical Journal v úvodníku označil štúdiu za revolučnú a napísal, že by mohla mať dopady na verejné zdravie. "Ak sa šťastie skutočne prenáša prostredníctvom sociálnych vzťahov, mohlo by to nepriamo prispieť k podobnému prenášaniu zdravia, čo by významne ovplyvnilo tvorbu politiky" v príslušnej oblasti, napísal časopis.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  6. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 34 782
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 882
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 131
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 488
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 032
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 967
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 657
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 521
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 311
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 783