Vo februári sa prvýkrát po dvadsiatich siedmich rokoch v stánkoch neobjaví prestížny počítačový časopis PC Magazine. Jeho vedenie sa rozhodlo, že už bude vychádzať len na webe.
„Vydávať magazín v printovej podobe už pre nás nie je rentabilné,“ povedal pre New York Times Jason Young z vydavateľstva Ziff Davis, ktoré časopis tlačí. Zisky z internetovej stránky časopisu tvoria až osemdesiat percent celkových ziskov, podiel reklamy v printe však neustále klesá. Každoročne navyše časopisu klesá aj počet predaných výtlačkov – v období svojej najväčšej slávy mal časopis náklad na úrovni milión dvestotisíc výtlačkov, dnes už je to len polovica.
„Prechod na web si nevyžiada príliš veľa zmien, pretože už teraz sme kládli dôraz na to, aby články išli najprv na web,“ povedal Timesom Lance Ulanoff, editor PCMag.com. „Print si už len často ako čerešničku na torte vyberal, čo z webu dá do tlačenej verzie časopisu,“ povedal. Firma prepustí sedem zo stoštyridsiatich zamestnancov časopisu.
Vydavateľstvo podľa Younga priviedol k názoru, že treba prestať tlačiť print, odhad predaja a ceny inzercie na budúci rok. „Kým tento rok bude print zrejme ziskový, budúci by sme už na ňom mohli prerobiť,“ povedal.
Autor: tu