BRATISLAVA 6. novembra (SITA) -
Zvyšok tvorili zákazníci predplatených služieb. Ako ďalej vyplýva zo zverejnenej finančnej správy skupiny Slovak Telekom, ktorá je 100-percentným vlastníkom mobilného operátora T-Mobile Slovensko, segment fakturovaných služieb sa naďalej rozširuje a tvorí čoraz významnejšiu časť v skladbe zákazníkov. Pod tento trend sa podľa ST podpísala migrácia zákazníkov zo segmentu predplatených kariet spolu s vysokou lojalitou zákazníkov.
Od začiatku roka do konca septembra dosiahol mobilný operátor T-Mobile Slovensko celkové výnosy 13,291 mld. Sk (441,18 mil. €), čo v medziročnom porovnaní predstavuje ich nárast o 3,8 %. "Na raste výnosov sa podieľa popri ponuke hlasových služieb aj segment nehlasových služieb, ktorý v prvých troch kvartáloch roka 2008 dosahuje úroveň až 18 % z celkových výnosov z poskytovaných mobilných služieb," uviedla spoločnosť ST. Zisk pred zdanením, úrokmi, odpismi a amortizáciou (EBITDA) vzrástol o 9,3 % na úroveň 6,232 mld. Sk (206,865 mil. €). "Vyšší nárast prevádzkovej ziskovosti oproti rastu výnosov je spôsobený predovšetkým úsporami v oblasti nákladov, a to vďaka výraznému posilneniu kurzu slovenskej koruny voči euru v porovnaní s prvými deviatimi mesiacmi roka 2007," uviedla ST vo svojej finančnej správe.