SME

Reklama O2 Fér je fér, povedali arbitri

Kampaň Telefónica O2 Fér je podľa konkurenčných operátorov neetická. Arbitrážna komisia Rady pre reklamu si to nemyslí.

BRATISLAVA. Aktuálny rek­lamný súboj mobilných operátorov sa skončil výhrou toho najslabšieho. Aspoň na poli etiky. Rada pre reklamu nedala za pravdu spoločnostiam T­Mobile a Orange, ktoré sa sťažovali na kompletnú rek­lamnú kampaň „O2 Fér“ spoločnosti Telefónica O2.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Konkurencia etikou

Boj o zákazníka medzi mobilnými operátormi je najčastejším bodom rozhodovania Rady pre reklamu. Operátorom tentoraz prekážal už slogan kampane.

Označenie ponuky O2 Fér ako „férovej ponuky“, zbavenej akýchkoľvek „neférových podmienok a chytákov“ podľa sťažovateľov môže vzbudzovať dojem, že všetci ostatní operátori ponúkajú neférové produkty a služby a účelom kampane je vraj získanie prospechu pre spoločnosť O2 na úkor súťažiteľa. Všetky tvrdenia a vyobrazenia v kampani označili za nepravdivé a ako také vraj majú charakter, ktorý sa dotýka ich dobrého mena a povesti.

SkryťVypnúť reklamu

Arbitrážna komisia Rady pre reklamu si to však nemyslí. Sťažnosti oboch operátorov označila za neopodstatnené a predmetná kampaň „O2 Fér“ podľa jej arbitrážnej komisie nie je v rozpore s etickým kódexom reklamy.

„Informácie týkajúce sa ponuky sú komunikované jasne a zrozumiteľne, dôkazom čoho je aj fakt, že rada nedostala na predmetnú kampaň ani jedinú sťažnosť od spotrebiteľa,“ uvádza v svojom stanovisku rada. Reklama podľa nej nie je samoúčelná, lebo „charakterizuje produkt, ktorý zadávateľ uvádza na trh a prirodzene upozorňuje na výhody programu služieb“.

Skončia na súde

Spor operátorov bude mať dohru aj na súde. Spoločnosť Orange podala na Okresný súd Bratislava I návrh na predbežné opatrenie, ktoré má kampaň zastaviť. Je totiž presvedčená, že O2 „flagrantne a bezprece­dentne napadlo jej dobré meno“ a chce vymáhať náhradu škody.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  1. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  2. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  4. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  5. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  6. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  7. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 18 065
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 8 583
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 8 208
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 4 440
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 613
  6. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 604
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 2 274
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 1 864
SkryťZatvoriť reklamu