BRATISLAVA. Aktuálny reklamný súboj mobilných operátorov sa skončil výhrou toho najslabšieho. Aspoň na poli etiky. Rada pre reklamu nedala za pravdu spoločnostiam TMobile a Orange, ktoré sa sťažovali na kompletnú reklamnú kampaň „O2 Fér“ spoločnosti Telefónica O2.
Konkurencia etikou
Boj o zákazníka medzi mobilnými operátormi je najčastejším bodom rozhodovania Rady pre reklamu. Operátorom tentoraz prekážal už slogan kampane.
Označenie ponuky O2 Fér ako „férovej ponuky“, zbavenej akýchkoľvek „neférových podmienok a chytákov“ podľa sťažovateľov môže vzbudzovať dojem, že všetci ostatní operátori ponúkajú neférové produkty a služby a účelom kampane je vraj získanie prospechu pre spoločnosť O2 na úkor súťažiteľa. Všetky tvrdenia a vyobrazenia v kampani označili za nepravdivé a ako také vraj majú charakter, ktorý sa dotýka ich dobrého mena a povesti.
Arbitrážna komisia Rady pre reklamu si to však nemyslí. Sťažnosti oboch operátorov označila za neopodstatnené a predmetná kampaň „O2 Fér“ podľa jej arbitrážnej komisie nie je v rozpore s etickým kódexom reklamy.
„Informácie týkajúce sa ponuky sú komunikované jasne a zrozumiteľne, dôkazom čoho je aj fakt, že rada nedostala na predmetnú kampaň ani jedinú sťažnosť od spotrebiteľa,“ uvádza v svojom stanovisku rada. Reklama podľa nej nie je samoúčelná, lebo „charakterizuje produkt, ktorý zadávateľ uvádza na trh a prirodzene upozorňuje na výhody programu služieb“.
Skončia na súde
Spor operátorov bude mať dohru aj na súde. Spoločnosť Orange podala na Okresný súd Bratislava I návrh na predbežné opatrenie, ktoré má kampaň zastaviť. Je totiž presvedčená, že O2 „flagrantne a bezprecedentne napadlo jej dobré meno“ a chce vymáhať náhradu škody.