Battleforge - karty sú rozdané

Mať tak silu bleskov a hromov, silu vzkriesiť mocného Jaggernauta, silu postaviť sa do útoku a pri boji ťahať víťazné karty z talóna.

Každý, komu tieto slová učarovali, by mal spraviť dve veci. Po prvé, vyhľadať odbornú lekársku pomoc a po druhé si počkať v ústave Docenta Chocholouška na nový herný projekt BattleForge (sám ležím na izbe č.23)

Systém kartového fantasy hrania nie je až tak zložitý. Hráči, ktorí sa zaujímajú o zberateľskú hru Magic: the Gathering alebo jej odnože, vedia o čom je reč. Predstavte si balíček kariet, v ktorom by každá karta predstavovala určitú bojovú jednotku alebo čarovné kúzlo. Bolo by iba na vás, ako by ste ich použili. Aj takto sa dá pomenovať systém hrania, ktoré nám Phenomic ponúka v ich novom projekte BattleForge. Pokojne sa usaďte.

Rozdávame
Kombináciu kartovej hry s tou počítačovou sme si mohli nedávno skúsiť v celkom slušnom ťahovom počine od Sony, Eye of Judgment a taktiež v ťahovej stratégii PoxNora. Phenomic si nezvolil cestu ťahového systému, rozhodol sa že to skúsi priamo v reálnom čase.

Výsledkom bude fantasy online stratégia v reálnom čase, čo znamená, že sa budeme pohybovať so svojimi jednotkami a dobývať nepriateľské jednotky. Hra bude zásadne multiplayerová záležitosť a bez pripojenia na internet si ju moc neužijete. Akonáhle budú vaše karty uložené, byť online je nevyhnutnosťou. V hre budete ťažiť so svojou armádou, preskúmavať krajinu a bojovať s nepriateľmi. Nebudú sa kupovať jednotky a odpadáva aj stavanie budov. Armádu, kúzla a stavby si budeme vyvolávať pomocou kariet a systém získavania zdrojov bude založení na obsadzovaní územia konkrétnejšie obsadzovaní generátorov energie.


Všetky screenshoty nájdete v galérii hry

Karty
Nemajú fyzickú podobu, sú čisto virtuálne a slúžia na vyvolávanie bojových jednotiek, kúziel a niektorých typov budov. Po zaregistrovaní hry každý užívateľ dostane 20 náhodných kariet, ktoré si neskôr môže dopĺňať vylepšovaním svojej zbierky o nové. V hre by malo byť na začiatku k dispozícii 200 rozdielnych druhov kariet a neskôr budú doplnené o ďalšie.

Nové sady kariet si budete môcť kupovať za reálne peniaze alebo pomocou experience pointov priamo získavané z hrania. Vcelku priaznivá informácia, z ktorej môžeme odvodiť záver, že hranie bude prakticky zadarmo.

Kariet môžete mať neúrekom, ale do samotnej hry si môžete vziať iba 20. Treba taktizovať s výberom kariet, vyvážiť defenzívne karty s ofenzívnymi, silné so slabými, aby sme v hre mali víťazný 20 kartový tím. Karty sa delia do štyroch frakcií : ohnivé, mrazivé, tieňové a prírodné. Každá frakcia má rozdielny typ armády. Okrem frakcií sa karty delia aj podľa jedinečnosti. Štandardné, nezvyčajné, vzácne a ultra vzácne.

Karty sa budú môcť pravdepodobne kupovať aj samostatne na virtuálnom trhu. Zaujímavosťou bude upgrade kariet, ktorý sa nám odkryje po absolvovaní náročnej bitky alebo splnení určitého questu. Pod upgradom si môžeme predstaviť nárast hit pointov alebo zvýšenie útoku či zvýšenie počtu opakovateľností použitia karty.

Generátory a monument
Slúžia nám na “ťažbu“ energie a Orbov. Každá jedna karta, ktorú použijete, si vyžaduje určité množstvo energie a k tomu nám slúžia tzv. generátory, ktoré musíte neustále nachádzať roztrúsené strategicky po mape. Každý jeden generátor vytvára každú reálnu sekundu 1 jednotku energie. Z praxe to znamená, že ak máte pod kontrolou napríklad 4 generátory, tak za jednu minútu už disponujete energiou o množstve 240 jednotiek.

Na použitie karty iba samotná energia nestačí, je nutné mať tzv. Orby, ktoré získavate z monumentov. Čím viac monumentov ovládate, tým lepšie karty môžete používať. Orby môžu mať až 4 druhy podľa farieb, čo znamená že ak používate kartu ktorá si vyžaduje 2 červené orby, potom je nevyhnutné mať aj monument s červenou farbou. K príkladu môžeme uviesť príšeru menom Jaggernaut (típek s veľkým rohom), kedy na jeho vyvolanie potrebujete 300 jednotiek energie, 1 červený Orb a dva rôznofarebné Orby. Každá jedna karta bude mať limitovaný počet použití v jednej hre, po ich vyčerpaní si budete musieť počkať na ich doplnenie.

Farebnosť monumentov si sami určujú hráči ako náhle nejaký dostanú pod svoju kontrolu. U monumentov to funguje podobne ako s generátormi sily. Orby môžeme prirovnať ku klasickej mane, a ich množstvo na použitie karty sa pohybuje od 1 po 3.

Rozdané
Po zostavení si kombinácie 20-tich kariet je čas sa pustiť do hrania takmer klasickej RTS. Hra bude výhradne online, nebude chýbať online príbehová kampaň proti umelej inteligencii. V kooperatívnom móde si to môže naraz rozdať až 12 hráčov.

V hre na nás čaká 40 máp obsahujúcich klasický RTS dizajn. V BattleForge nemáte žiadnu materskú budovu a ani sa neotravujete so stavbou základne, môžete hrať s kartami na ktoromkoľvek mieste na mape. Hra naberá oveľa dynamickejší fíling, keďže môžete vyvolať svoje jednotky kdekoľvek, ak sa tam už samozrejme nachádza vaša pohyblivá alebo stacionárna jednotka.

Rozdiel oproti klasickým stratégiám je preto zjavný. Nebudeme harvestrovať žiadne nerastné suroviny. Ani sa lopotiť s čakanom v zlatej bani, ani chytať zlaté rybičky či oberať ríbezle.

Každá frakcia kariet má rozdielny typ armády. Červená – ohnivá armáda je typická svojim tvrdým útokom a útočnými kúzlami. Modrá – mrazivá je viacej orientovaná na defenzívu, ich kúzla sú viacej zamerané na ozdravovanie. Fialová farba armády tieňov ma vo svojich radoch nemŕtvych bojovníkov a posledná zelená armáda bude využívať viacej silu prírody v podobe obrích stromov.

Frakcie sú predbežne stále vo vývoji a vieme o nich iba veľmi málo. Na bližšie zoznámenie sa s kartami môžete navštíviť novovytvorenú stránku. V hre sa bude nachádzať aj Hlavná hala ktorá bude mať úlohu hlavného portálu v hre, niečo podobné ako vo World of Warcraft. V nej si môžeme kupovať alebo vymienať karty s ostanými užívateľmi.

Z obrázkov a hrania pôsobí BattleForge veľmi farebne, postavy sú detailné a v bojoch budete používať veľké množstvo jednotiek. Ak sa podarí vývojárom dokonale implementovať systém kariet do hernej stratégie, môžeme sa tešiť na veľmi vydarený kúsok, ktorý by vedel zaujať nemalý podiel hráčov. Atraktivitu hra naberá aj zdokonaľovaním kariet, teda niečo, čo v klasickej zberateľskej hre chýba. Karty budú naberať na hodnote, vo virtuálnom trhu si ich budeme môcť vymieňať a nakupovať. Na zahraničných serveroch sa už začínajú vytvárať komunity hráčov, očakávania sú veľké. Na hru si budú musieť počkať až do nového roka. Len aby to všetko dobre dopadlo.

Najčítanejšie na SME Tech


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  2. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  3. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  4. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  5. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  6. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  7. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  8. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  9. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  10. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 9 335
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 9 082
  3. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 8 011
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 558
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 745
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 466
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 183
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 681
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 3 290
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 664

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Poliaci a Švédi čistia Európu od slovenských zbraní

Poliaci rozbili gang pašujúci slovenské zbrane, Švédi na prípade stále pracujú.

KOMENTÁRE

Pripomeňme si, že režim bol naozaj zločinecký

Námietka, že ÚPN v Poľsku má väčšie právomoci, je nemiestna.

TECH

Veľký objav astronómov, ďaleké planéty môžu mať vodu aj život

V systéme Trappist-1 je sedem Zemi podobných planét.

Neprehliadnite tiež

Vedec z NASA: Či sme vo vesmíre sami, zistíme možno v tomto desaťročí

Vesmírna agentúra objavila planéty podobné Zemi. Môžu mať vodu aj jednoduchý život.

Ukázali nové planéty, ktoré sa podobajú na Zem

Planetárny systém TRAPPIST-1 sa skladá zo siedmych exoplanét.

Veľký objav astronómov, ďaleké planéty môžu mať vodu aj život

V systéme Trappist-1 je sedem Zemi podobných planét. Tri z nich môžu mať oceány z tekutej vody.

Život môže vzniknúť kdekoľvek, objaviť ho bude náročné (anketa s vedcami)

Slovenskí vedci vysvetľujú, prečo je nový objav NASA taký dôležitý.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop