Najväčší mobilný operátor Orange podal minulý týždeň na Okresný súd Bratislava I návrh na predbežné opatrenie, ktoré má stopnúť reklamnú kampaň jeho konkurenta O2.
Najmenší operátor v svojej kampani nazvanej O2 Fér na modelových príkladoch porovnáva výdavky ľudí na telefonovanie. V každej z týchto situácií vychádza ponuka od O2 ako najvýhodnejšia.
Orange v podaní na súd argumentuje, že takéto závery O2 sú „účelové a tendenčné“, lebo v reklame O2 sa podľa nich porovnávajú neporovnateľné produkty. Sťažovateľ dokonca tvrdí, že O2 porovnáva svoje produkty aj so službou Orangeu, ktorá už od začiatku októbra nie je v predaji.
„O2 flagrantne a bezprecedentne napadlo naše dobré meno,“ povedal hovorca Orangeu Peter Tóth. S tým, že si budú na súde vymáhať náhradu škody.
Nie je to prvýkrát, čo sa Orange sťažuje na súde na reklamu O2. Pred rokom sa neúspešne sťažoval na súde aj na Rade pre reklamu v súvislosti s inou kampaňou O2. Sťažnosti operátorov medzi sebou na neetickosť reklám patria medzi najčastejšie. Rada pre reklamu nemôže zastavenie neetickej reklamy nariadiť, no stále častejšie jej rozhodnutia firmy akceptujú dobrovoľne.
Reklama sa nepáči ani dvojke na trhu, spoločnosti T–Mobile. „Je neetická, je zavádzajúca a v konečnom dôsledku neférová,“ tvrdí Martin Vidan, hovorca T–Mobile.
Hovorca O2 René Parák tvrdí, že v jeho firme nerozumejú, prečo sa Orange sťažuje na ich kampaň. „Naša reklama je úplne štandardná,“ dodáva Parák.