O exkluzívne vyvíjaných hrách pre jednu platformu sa vedú dlhé diskusie. Jedny sa týchto projektov zastávajú, iní hovoria, že by ich malo byť menej. Postupne Sony začína strácať dominantné miesto exkluzívnych značiek (stačí si spomenúť na Devil May Cry 4, Final Fantasy XIII, SoulCalibur 4, Grand Theft Auto 4...) a sily medzi Microsoftom a Sony sa začínajú vyrovnávať. Každej strane ostáva niekoľko vývojárskych tímov, ktoré tvoria hru buď na žiadosť alebo priamo pod krídlami veľkej spoločnosti. Jedným z najjagavejších dôkazov je Konami a ich Metal Gear Solid 4 , ktorý vznikol exkluzívne pre Playstation 3 a všetci prehlasovali, že na Xbox 360 sa táto hra nikdy neobjaví. Možno nie, možno áno, jasno v tom dodnes nemajú ani v samotnom Konami. Priznávajú, že multiplatformových titulov na hernom trhu pribúda, Xbox 360 má pomerne silnú pozíciu na trhu, takže o konverzii uvažujú. Všetko je však zatiaľ v teoretickej rovine a podobných prehlásení sme tu mali už niekoľko. V tomto prípade by bolo zrejme lepšie, keby MGS 4 zostalo výhradne na PS3 a konverzia nebola v pláne – minimálne provokujú fanúšikov, ktorí by potom Konami nič nedarovali. Hideo Kojima, tvorca celej série, mlčí. Ten by bol najradšej, keby o Metal Geare už ani nepočul.
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou
Zdroj: Shacknews