SME
Sobota, 28. november, 2020 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky
KEĎ VÁS ZMÄTIE OPERÁTOR NA LINKE, MUSÍTE PREUKÁZAŤ, ŽE SPÔSOBIL ŠKODU

Za omyl žiadajte náhradu

Poskytnutie chybnej informácie môže preukázať nahrávka hovoru z linky.To, akú škodu spôsobila,musí dokázať zákazník.

Ak vám operátor na zákazníckej linke podá mylnú informáciu, ktorou sa budete riadiť, a spôsobí vám škodu, môžete si žiadať jej náhradu. To, či uspejete, sa nedá zaručiť.Ak vám operátor na zákazníckej linke podá mylnú informáciu, ktorou sa budete riadiť, a spôsobí vám škodu, môžete si žiadať jej náhradu. To, či uspejete, sa nedá zaručiť. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME– MIRKA CIBULKOVÁ)

Poskytnutie chybnej informácie môže preukázať nahrávka hovoru z linky. To, akú škodu spôsobila, musí dokázať zákazník.

BRATISLAVA. Informácie na zákazníckych linkách by mali poskytovať ľudia, ktorí spotrebiteľovi na opačnej strane telefónnej linky dokážu pomôcť.

Nie vždy to však platí. Ak ste odberateľom služby a na základe odporúčaní po telefóne utrpíte škodu, jej náhrady sa budete domáhať problematicky.

K omylu môže dôjsť

Za poskytnutie nesprávnej informácie, ktorá spôsobila zákazníkovi zdržanie pri namontovaní varnej dosky, sa na stránke staznosti.sme.sk pred časom ospravedlnil hovorca Západoslovenskej eneregetiky Ján Orlovský. „Hovor na zákaznícku linku bol odklonený na operátorov externého call centra, ktorí nie sú kmeňovými zamestnancami a preberajú najmä hovory súvisiace s bežnou agendou novej obchodnej zmluvy,“ uviedol.

Skryť Vypnúť reklamu

Do omylu vás však môže priviesť operátor aj pri čerpaní bonusových služieb. Nie vždy ich totiž začnete využívať od chvíle, keď si službu aktivujete, prípadne ich získate po istom čase.

Klient jedného z mobilných operátorov na jeho internetovej stránke popisuje, ako sa na zákazníckej linke zaujímal, kedy má nárok na hovory zdarma. Aktivoval si nový program a v spoplatňovaní služieb nemal jasno. Operátorka mu poskytla informáciu, ktorá sa spotrebiteľovi nezdala. Preto sa opakovane uisťoval, či je to skutočne tak. Neskôr zistil, že ak by sa riadil jej pokynmi, volanie by nemal zdarma tak, ako by, podľa tvrdenia operátorky na linke, mať mal.

Platí to, čo je v zmluve

Otázne však je, či by spotrebiteľ v podobnom prípade získal od poskytovateľa služby náhradu, ak by platil viac, ako podľa rady mal. Podľa advokátky Daniely Ježovej majú totiž písomne dohodnuté zmluvné podmienky spravidla prednosť pred ústnymi dohodami či informáciami. Neodporúča sa spoliehať na telefonické vyjadrenia. Skôr si treba naštudovať zmluvné podmienky, prípadne požiadať operátora o písomné stanovisko či vysvetlenie, ak niektoré podmienky nie sú jasné.

Skryť Vypnúť reklamu

„Záväzná je tá informácia, ktorá je uvedená v zmluve podpísanej oboma zmluvnými stranami,“ dodáva Ježová.

Hovor je zväčša na zázname

Ak na základe mylnej informácie zo zákazníckej linky utrpíte finančnú stratu, napríklad po ubezpečení, že máte telefónne hovory v istom čase zdarma, voláte niekoľko hodín a na účte sa vám následne objaví vysoká suma, musíte preukázať, že ste sa do omylu dostali vinou poskytovateľa služby. Dôkazné bremeno je na vás.

Pri tom vám môže pomôcť nahrávka hovoru. Dôležité je poznačiť si meno operátora, s ktorým ste hovorili. Tiež dátum a čas poskytnutia informácie. Tieto údaje sa dajú dohľadať aj následne podľa výpisu hovorov.

Väčšina poskytovateľov služieb si hovory na zákazníckych, linkách zaznamenáva. „Nahrávky nie sú určené pre spotrebiteľa, ale môžu byť použité pri riešení sporných situácií,“ vraví Jana Burdová, hovorkyňa spoločnosti T–Com, ktorá nahráva prichádzajúce hovory náhodným výberom.

Skryť Vypnúť reklamu

Postup je individuálny

Firmy, ktoré poskytujú služby, tvrdia, že na linkách pracujú kvalifikovaní operátori, a preto je riziko omylov minimálne.

Podľa Dany Kršákovej, hovorkyne Slovenského plynárenského priemyslu, za takéto pochybenie operátora nesie spoločnosť zodpovednosť. Ak by vznikla odberateľovi škoda, prípadný nárok na jej náhradu by, na jeho žiadosť, posudzovala individuálne.

„Ak by prišlo k nedorozumeniu, pri ktorom chybu zapríčinil pracovník firmy, zákazníkovi prirodzene nahradíme škodu. Stačí, že o to mailom, faxom alebo poštou požiada na oddelení služieb zákazníkom,“ uviedol Slavomír Benko zo spoločnosti Slovanet.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Potrebovali ísť k blízkym a nepustili ich. Neboli privilegovaní ako Kollár

Nemocnice väčšinou púšťajú príbuzných k zomierajúcim.

Šéfa parlamentu Borisa Kollára v nemocnici najviac navštevovala bývalá manželka Linda Rezešová. Na fotografii sú na plese v Opere v roku 2008.

Návštevy Kollára v nemocnici volajú po demisii

V druhom slede kandidátov na politický koniec sa tlačia glosátori.

Peter Schutz
Mária Kolíková
AUTORSKÁ STRANA PETRA SCHUTZA

Návštevníci u sv. Michala a spev Moniky (týždeň podľa Schutza)

Z radu kajúcnikov je exštátna tajomníčka zrejme vôbec najvýbušnejší materiál.

Ústavnoprávny výbor vypočúva kandidátov na generálneho prokurátora.

Neprehliadnite tiež

Podcast Klik

Klik: Radíme, ako vybrať slúchadlá, mobil či notebook pod stromček

Sprievodca nakupovaním technologických darčekov.

Podcast Klik.
Tieň sondy Hajabusa 2 na povrchu asteroidu Ryugu.
Podcast Tech_FM

Výpredaje majú problém, všetko skupujú roboty

Čo spôsobujú nové technológie.

Vedátorský podcast

Čierne diery sú sochármi vesmíru

Rozhovor s Norbertom Wernerom.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bývanie v meste predlžuje život
  2. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  3. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  4. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  5. Aká je chémia vôní
  6. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  7. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  8. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  9. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  10. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie
  1. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  2. Aké sú dopady pandémie na financie ľudí?
  3. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  4. Účastníci charitatívneho behu No Finish Line nabehali 26 007 km
  5. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  6. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  7. Počúvaním hluku chránime váš sluch
  8. Aká je chémia vôní
  9. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  10. Tipy na cenovo výhodné vianočné darčeky, ktoré aj potešia
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 29 523
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 17 831
  3. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 14 131
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 10 891
  5. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 8 555
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 364
  7. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 002
  8. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 707
  9. Predplatená telefónna karta s kreditom 10 € v denníku SME 7 577
  10. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí 7 490