ZA BEŽNÉ HOVORY NA ZÁKAZNÍCKE LINKY VÁM PENIAZE NIKTO NEVRÁTI, ALE ZA TELEFONICKÉ REKLAMÁCIE MÔŽE

O prevolané peniaze nemusíte vždy prísť

Ak si vyberiete telefonickú formu reklamácie služby, ktorá nefunguje, o vrátenie prevolaných peňazí budete musieť zabojovať.

Pred telefonátom na zákaznícku linku si overte, či je hovor zdarma, alebo koľko zaň zaplatíte.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ – SITA)

BRATISLAVA. Zákaznícke linky, na ktorých sa dajú reklamovať služby, alebo sa informovať na ceny, či na produkty prevádzkujú takmer všetci poskytovatelia služieb. Väčšina z nich však hovory na linky spoplatňuje. Zadarmo sú často len poruchové linky, ale ani tie nie vždy.

Ak máte problém s fungovaním služby, ktorú ste si zaplatili, a operátor na zákazníckej linke, ktorá je spoplatňovaná, vám nedokáže dostatočne rýchlo poradiť, nechá vás čakať alebo vás odkáže na iné číslo, môže vás hovor stáť desiatky korún.

Žiadať nie je zvykom

Ponosy na finančnú stratu spôsobenú hovormi na zákaznícke linky sa objavujú asi v jednom z troch podnetov, s ktorými sa spotrebitelia obrátia na staznosti.sme.sk. V praxi sa však o vrátenie peňazí za hovor na linku uchádza len málokto.

Aj Jana Drgoncová zo spotrebiteľského združenia Infospot tvrdí, že ľudia vôbec neuvažujú, že by si takúto škodu uplatnili. „Sú skôr nahnevaní, že sa nedovolali, alebo dovolali a nič nevybavili, takže museli zvoliť inú cestu. Považujú to za väčšiu škodu ako to, že hovorom prišli o peniaze,“ dodáva.

Podľa Slavomíra Benka zo spoločnosti Slovanet, ktorá poskytuje služby vysokorýchlostného internetu, je požiadavka na vrátenie peňazí zákazníkov, volajúcich z inej telefonickej siete mimoriadne zriedkavá. Odôvodňuje to tým, že hovory sú za ceny miestnych volaní a sú teda lacné. Dodáva, že spoločnosť kompenzáciu takýchto hovorov neposkytuje.

Oplatí sa to skúsiť

Ak je reklamácia zaplatenej služby oprávnená, máte právo žiadať nielen jej opravu. Advokátka Daniela Ježová tvrdí, že spotrebiteľ má právo požadovať od poskytovateľa služby úhradu nákladov, ktoré mu vznikli v priamej súvislosti s úspešnou reklamáciou. Výšku predmetných nákladov a ich priamu súvislosť je povinný preukázať a náhradu si musí písomne uplatniť u poskytovateľa služby. Ak neuspeje, môže sa ešte obrátiť na súd.

„Odberateľ má nárok na úhradu dôvodne vynaložených nákladov spojených s oprávnenou reklamáciou, ktorých vynaloženie našej spoločnosti v spojitosti s uplatňovaním reklamácie preukáže,“ nepopiera túto možnosť riešenia ani hovorkyňa Slovenského plynárenského priemyslu Dana Kršáková.

Niekde bez šance na úspech

Bez úspechu pravdepodobne môže ostať vaše úsilie dosiahnuť vrátenie peňazí pretelefonovaných v prípade problému na zákazníckych linkách dodávateľov elektrickej energie.

A to aj v prípade, keď vám ich školení operátori na zákazníckej linke dostatočne rýchlo nedokážu v rámci telefonickej reklamácie poskytnúť informáciu, o ktorú máte záujem, a vy tak prídete o desiatky korún.

„Východoslovenská energetika v takýchto prípadoch nerefunduje náklady spojené s hovorom na zákaznícku linku. Je to jeden zo spôsobov kontaktu s našou spoločnosťou, ktorý si zákazník sám zvolil,“ uviedla jej hovorkyňa Andrea Danihelová. Hovory na zákaznícku linku, spoplatňované tarifou miestneho hovoru na pevnú linku zo siete príslušného operátora, nekompenzuje zákazníkom ani spoločnosť Západoslovenská energetika.

Anna Žatková z odboru komunikácie Stredoslovenskej energetiky tvrdí, že každý takýto prípad posudzuje spoločnosť individuálne. „V prípade vzniku škody si možno uplatňovať nárok v zmysle právnych predpisov,“ dodáva.

Dôležité čísla

Slovenský plynárenský

priemysel

Zákaznícka linka: 0850 111 363 v pracovné dni 7.00 ­ 20.00 h.

Poruchová linka: 0850 111 727,

24 hodín denne, pri volaní

na obe linky z pevnej siete

sadzba miestneho hovoru,

pri volaní z mobilu sadzba

operátora do pevnej siete.


Stredoslovenská energetika

Zákaznícka linka : 0850 111 468 0906 252525, v pracovné dni 6.00 ­ 20.00 h, linka 0850 111 468 spoplatnená pri volaní

z pevnej siete ako miestny

hovor v pevnej sieti T­Com,

inak podľa cenníka operátora. Hovor na linku 0906 25 25 25 sa platí ako hovor v Orange.

Poruchová linka: 0800 159000 24 hodín denne, bezplatná.


Východoslovenská energetika

Zákaznícka linka: 0850 123333,

v pracovné dni 7.00 ­ 20.00 h,

v sobotu od 9.00 do 16.00 h, cena miestneho hovoru.

Poruchová linka: 0800 123 332,

24 hodín denne, bezplatná.


Západoslovenská energetika

Zákaznícka linka: 0850 111 555,

v pracovné dni 7.00 ­ 19.00 h, cena miestneho hovoru

na pevnú linku zo siete

operátora.

Poruchová linka: 0800 111 567, 24 hodín denne, bezplatná.


T–Com

Centrum služieb zákazníkom: 0800 123 456, sedem dní

v týždni 7.00 ­ 22.00 h,

v rámci Slovenska bezplatná.

Internet Hotline: 0800 123 777, denne 7.00 ­ 22.00 h,

bezplatná.

Poruchová služba: 12 129, nonstop, bezplatná.

Technická podpora: 0900 211 111, v pracovných dňoch

od 8.00 do 20.00 h, počas

víkendov a sviatkov 9.00 ­ 17.00 h¶, 18 Sk (0,6 eura)/ min.


UPC Broadband

Infolinka: 02/594 22 222, každý deň od 7.00 do 20.00 h, cena miestneho hovoru.


Slovanet

Infolinka: 0800 608 600,

v pracovných dňoch od 8.00 do 20.00 h, bezplatná.

Služby zákazníkom: 02/ 208 28 680, pracovné dni 8.00 ­ 16.30 h.

Technická podpora: 02/208 28 119, denne od 8.00 do 20.00 h.

Fakturácia: 02/208 28 350,

v pracovných dňoch od 8.00

do 16.30 h, volania na tri

špecializované linky v rámci siete Slovanetu zadarmo, z inej siete ako mestské hovory.


Zdroj: vybraní poskytovatelia služieb
Drahšie na linky volajú tí, čo dobíjajú kredit

Majiteľ predplatenej karty zaplatí za minútu hovoruna linku niekoľko korún. Klient s paušálom jumôže mať aj zadarmo.

Informácie o programoch, službách i účtoch sa dajú získať aj na zákazníckych linkách mobilných operátorov. Ani u nich však nemajú kontakt s operátorom zadarmo všetci klienti.

S paušálom lacnejšie

Mobilní operátori zvýhodňujú pri týchto volaniach najmä majiteľov programov, ktorí platia za služby faktúrou. V dvoch z troch spoločností táto skupina volá na zákaznícke linky zadarmo. Nemalo by sa im teda stať, že to pocíti ich peňaženka.

Orange Slovensko volania na zákaznícku linku nespoplatňuje len VIP a biznis zákazníkom. Klienti s paušálom platia 1,40 koruny (0,05 eura) za minútu hovoru od spojenia s operátorom.

Náhrada je otázna

V porovnaní s paušálnymi zákazníkmi sú na tom horšie majitelia predplatených kariet, ktorí si dobíjajú kredit. Minúta hovoru na zákaznícku linku ich vyjde na 1,95 až 3,60 koruny (0,06 až 0,12 eura), podľa toho, služby ktorého mobilného operátora využívajú.

Ak si náhradu peňazí pretelefonovaných na zákazníckej linke v súvislosti s riešením problému s objednanou službou chce uplatniť majiteľ karty, postupujú operátori individuálne.

„V prípade opodstatnenej reklamácie poskytneme príslušnú kompenzáciu,“ tvrdí Richard Fides, hovorca spoločnosti Orange Slovensko.

René Parák, hovorca O2, nevylúčil možnosť, že v rámci prozákazníckeho prístupu klientovi nahradí kredit prevolaný na linku. „Len vo výnimočných prípadoch môže operátor linky v rámci dobrých vzťahov definovať vrátenie poplatkov ako formu náhrady,“ dodal.

Najčítanejšie na SME Tech


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Hitparáda štiav
  2. 14. ročník AmCham „JOB FAIR“ v Košiciach
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  5. Malé knedličky, veľké dojmy
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  8. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  9. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  10. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 944
  2. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 225
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 710
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 988
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 788
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 032
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 512
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 128
  9. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 408
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 188

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. Keď pôjdeme tvrdou silou, nemáme šancu.

TECH

Nokii sa podarilo vstať z mŕtvych. Ukázali Nokiu 3310

Majú Android, nízku cenu a dobrý hardvér.

ŠPORT

Sagan ukázal cit pre taktiku a ešte lepšiu formu ako pred rokom

V sobotu bol druhý, v nedeľu už vyhral.

Neprehliadnite tiež

Nokii sa podarilo vstať z mŕtvych. Ukázali novú Nokiu 3310

Nové smartfóny Nokie majú čistý Android, nízku cenu a dobrý hardvér.

Sniper Elite 4 nie je len o krvavom zabíjaní (recenzia)

Jedna z najlepších taktických akcií tohto roka je viac, než len krvavou školou anatómie človeka.

Za farebné videnie vďačíme predkom, ktorí jedli ovocie

Len ľudia a niektoré druhy primátov majú v oku tri druhy zmyslových buniek.

Huawei Mate 9 chce byť najlepší veľký smartfón (test)

Má obrovský displej a aj napriek nemu sa používa pohodlne. Huawei si za svoju novinku ale pýta viac, ako je zvykom.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop