Bratislava 25. septembra (TASR) - TNS SK v júni tohto roka na vzorke 1100 respondentov.
Najčastejším dôvodom, prečo ľudia nakupujú cez internet, je, že takéto nakupovanie je pohodlnejšie a nemusia strácať čas behaním po obchodoch, ukázal prieskum, keď sa takto vyjadrili tri pätiny tých užívateľov internetu, ktorí už nakupovali online. Internetová populácia podľa prieskumu rada nakupuje cez internet aj preto, že cena tovarov je zvyčajne nižšia ako v klasickom obchode, a tiež preto, že tovar je cez internet dostupnejší ako cez klasický obchod.
Z výsledkov prieskumu ďalej vyplynulo, že tá internetová populácia, ktorá už má skúsenosti s nákupom cez internet, hodnotí úroveň takýchto obchodov pozitívne. Až 91 % užívateľov internetu vníma úroveň e-shopov ako veľmi dobrú prípadne dobrú.
Spoločnosť TNS SK poskytuje svoje služby od roku 1995. Dnes má 38 kvalifikovaných zamestnancov a asi 900 vyškolených anketárov na osobné opytovanie. Je členom európskej asociácie marketingového výskumu ESOMAR, členom GALLUP Inter. Assoc. a na Slovensku členom SAVA a Britskej obchodnej komory.
TASR o tom informoval projektový manažér TNS SK Martin Vígh.