SME

Heavymetalisti sú jemní ľudia

Hudobný vkus podľa štúdie zodpovedá osobnosti človeka,ale trochu inak, ako sa očakávalo.

Povedzte, čo počúvate a vedci vám povedia, čo ste.Povedzte, čo počúvate a vedci vám povedia, čo ste. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ – REUTERS)

LONDÝN. Škótski vedci v rozsiahlej štúdii prvý raz seriózne skúmali vzťah medzi povahou človeka a hudobným štýlom, ktorý sa mu najviac páči.

„Ľudia svoju osobnosť často vyjadrujú hudbou, ktorú počúvajú, svojím oblečením, pivnicami, do ktorých chodia, a slangom, ktorý používajú,“ hovorí autor štúdie Adrian North zo škótskej Heriot-Wattovej univerzity. Podľa Northa preto neprekvapuje, že charakter človeka sa odráža aj v jeho obľúbenom druhu hudby.

Na prieskume sa zúčastnilo 36 518 ľudí z celého sveta. Pred vyplnením dotazníka mali podľa svojho vkusu ohodnotiť aj 104 rôznych hudobných štýlov. „Vedci dlhé desaťročia tvrdia, že fanúšikovia rocku a rapu majú rebelantské sklony, alebo že milovníci opery sú bohatí a majú dobré vzdelanie,“ povedal North.

SkryťVypnúť reklamu

Výsledky publikovanej štúdie ukázali, že poslucháči jazzovej a klasickej hudby sú zvyčajne veľmi tvorivými osobnosťami s vyššou mierou sebaúcty. Prví však vraj bývajú viac spoločenskí, zatiaľ čo druhí sú skôr nesmelí.

Vyznávači country sú podľa Northa pracovití a nesmelí, fanúšikovia hip– hopu otvorení a spoločenskí, zatiaľ čo milovníkom nezávislej scény vraj chýba sebaúcta a nie sú ani príliš milí. Poslucháči soulu sú tvoriví, spoločenskí, jemní, vyrovnaní a navyše aj hrdí. Prívrženci popu sú pracovití, vyznávači heavy metalu napriek očakávaniam jemní a tvoriví „pohodári“.

Škótski vedci sa tiež pokúsili vysvetliť, prečo vodiči drahých športových automobilov radi chodia ulicami s hlasnou muzikou duniacou zo stereosystémov. Tí, čo radi počúvajú hlasnú hudbu, zvyčajne patria k ľuďom s vyššími príjmami, zatiaľ čo horšie platení uprednostňujú skôr upokojujúcu hudbu, hovorí North.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 707
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 714
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 538
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 830
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 019
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 015
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 672
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 6 174
SkryťZatvoriť reklamu