Bratislava 24. septembra (TASR) - ná manažérka AIM Daša Karpelová.
Z hodnoty príjmov druhého štvrťroka mala najväčšie zastúpenie bannerová reklama s objemom 111 miliónov Sk (3,68 milióna eur), nasledovala riadková inzercia a vyhľadávanie, ktoré spolu tvoria takmer 93-% podiel na dosiahnutých príjmoch v sledovanom období.
Podľa aktuálnych výsledkov medziročne najväčším skokanom v náraste príjmov potvrdila forma rich média. Ide o inzerciu integrujúcu zvuk, najčastejšie sú to video bannery. Tento druh inzercie zaznamenal viac ako osemnásobné zvýšenie. Takmer štvornásobný nárast zaznamenali príjmy z emailovej reklamy, čo tvoria prevažne formáty direct mail, bannery, linky a forma sponzoringu zahrnuté do emailovej správy. Spolu však tvoria len 5 % dosiahnutých tržieb.
Asociácia ďalej oznámila, že stály trend nárastu si udržuje bannerová reklama s podielom 59,6 %, ktorá zároveň tvorí najväčší podiel na celkových príjmoch, a to 57,3 %.
Na trhu AIM funguje od mája 2005. Predstavuje združenie najväčších médií v internete, ktorého hlavným cieľom je zabezpečiť informovanosť o internete a možnostiach jeho využitia ako reklamného média.
Asociácia združuje 24 subjektov z mediálnej brandže, AUTOBAZAR.EU, Azet.sk, Cas.sk, Centrum Holdings (Atlas.sk a NetCentrum SK), CPress Media, Education.sk, eTREND.sk, Funradio.sk, Hnonline.sk, Jobagent.sk, Joj.sk, Markíza.sk, POINT Network, Pravda.sk, Profesia.sk, Rádio Expres, Rodinka.sk, Skrz.sk, SME.sk, SPOLOČNOSŤ 7 PLUS, Zlatestranky.sk, Zoznam.sk. Novým členom AIM sa od septembra tohto roka stala spoločnosť LB INTERNATIONAL, ktorá prevádzkuje portál Ephoto.sk, dodala Karpelová.
(1 EUR = 30,1260 SKK)