SME

Internetová reklama priniesla členom AIM v 2.štvrťroku príjmy 194,5 mil.Sk

Príjmy z internetovej reklamy v druhom štvrťroku tohto roka členov Asociácie internetových médií (AIM) na Slovensku dosiahli 194,5 milióna Sk (6,46 milióna eur). Medziročne to bol rast o 47 %. Oproti prvému štvrťroku sa zvýšili o 28,4 %, informovala výkon

Bratislava 24. septembra (TASR) - ná manažérka AIM Daša Karpelová.

Z hodnoty príjmov druhého štvrťroka mala najväčšie zastúpenie bannerová reklama s objemom 111 miliónov Sk (3,68 milióna eur), nasledovala riadková inzercia a vyhľadávanie, ktoré spolu tvoria takmer 93-% podiel na dosiahnutých príjmoch v sledovanom období.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa aktuálnych výsledkov medziročne najväčším skokanom v náraste príjmov potvrdila forma rich média. Ide o inzerciu integrujúcu zvuk, najčastejšie sú to video bannery. Tento druh inzercie zaznamenal viac ako osemnásobné zvýšenie. Takmer štvornásobný nárast zaznamenali príjmy z emailovej reklamy, čo tvoria prevažne formáty direct mail, bannery, linky a forma sponzoringu zahrnuté do emailovej správy. Spolu však tvoria len 5 % dosiahnutých tržieb.

SkryťVypnúť reklamu

Asociácia ďalej oznámila, že stály trend nárastu si udržuje bannerová reklama s podielom 59,6 %, ktorá zároveň tvorí najväčší podiel na celkových príjmoch, a to 57,3 %.

Na trhu AIM funguje od mája 2005. Predstavuje združenie najväčších médií v internete, ktorého hlavným cieľom je zabezpečiť informovanosť o internete a možnostiach jeho využitia ako reklamného média.

Asociácia združuje 24 subjektov z mediálnej brandže, AUTOBAZAR.EU, Azet.sk, Cas.sk, Centrum Holdings (Atlas.sk a NetCentrum SK), CPress Media, Education.sk, eTREND.sk, Funradio.sk, Hnonline.sk, Jobagent.sk, Joj.sk, Markíza.sk, POINT Network, Pravda.sk, Profesia.sk, Rádio Expres, Rodinka.sk, Skrz.sk, SME.sk, SPOLOČNOSŤ 7 PLUS, Zlatestranky.sk, Zoznam.sk. Novým členom AIM sa od septembra tohto roka stala spoločnosť LB INTERNATIONAL, ktorá prevádzkuje portál Ephoto.sk, dodala Karpelová.

SkryťVypnúť reklamu

(1 EUR = 30,1260 SKK)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 285
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 565
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 398
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 160
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 046
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 773
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 751
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 811
SkryťZatvoriť reklamu