WEBOVÉ VYHĽADÁVAČE O SURFEROCH HOVORIA VIAC, NEŽ TUŠÍME.

Porno sa už hľadá menej

Webový vyhľadávač ako okno do duše človeka? Bill Tancer, šéf globálneho výskumu prieskumnej spoločnosti Hitwise na webe publikoval analýzu viac ako desať miliónov reťazcov, ktoré ľudia v priebehu desaťročia zadali do internetových vyhľadávacích stránok.

Počet ľudí, ktorí na internete hľadajú porno, sa za posledné desaťročie podstatne znížil. Ľudí viac zaujímajú iní ľudia.(Zdroj: FLICKR.COM)

Zistil z nich napríklad, že v čase Dňa vďakyvzdania je v Amerike zvýšený dopyt po antidepresívach, alebo že záujem o porno sa za posledných desať rokov znížil na polovicu.

Sme predvídateľní
Tancer vo svojej publikácii „Klik: čo robia ľudia na internete a prečo nás to má zaujímať“ tvrdí, že analýza informácií z webových vyhľadávačov nevypovedá len o tom, čo sa deje na internete, ale ponúka i širší pohľad na spoločnosť a ľudské správanie vôbec.

„V používaní internetu sme veľmi predvídateľní. Máme istý vzorec, ktorý zvykneme pomerne presne opakovať – pri hľadaní diét, vyberaní šiat na ples, ale aj to, čo robíme, keď je dovolenkové obdobie,“ hovorí Tancer.

Porno ustupuje
Jednou z najviditeľnejších zmien v používaní internetu je pokles záujmu o pornografiu a ostatné stránky nevhodné pre deti a mládež, zistil Bill Tancer. Za poslednú dekádu kleslo vyhľadávanie takéhoto obsahu z pôvodných dvadsať na desať percent. Najvyhľadávanejšie sú dnes komunitné weby. „Návštevnosť pornostránok začala klesať, keď sa začala zvyšovať premávka na komunitných weboch,“ povedal Tancer a dodal, že to platí najmä pre vekovú skupinu 18- až 24-ročných. „Podľa mňa to znamená, že mladí používatelia trávia toľko času na komunitných weboch, že pozerať porno jednoducho nestíhajú,“ vraví Tancer.

Spoločnosť už kliká inak
Tancer tvrdí, že najvýraznejšou zmenou v spoločnosti za posledných päť rokov je spôsob, akým ľudia komunikujú. Pre marketing by mala byť táto informácia kľúčová, ak chcú naďalej udržať kontakt so svojou cieľovou skupinou.

Na základe analýzy dát a toho, čo ľudí zaujíma, možno podľa Tancera predpovedať napríklad výsledky televíznych reality šou.

„Všimol som si, že jednou z najvyhľadávanejších tém boli tropické búrky v USA,“ vraví Tancer.

„Pred katastrofou spôsobenou hurikánom Katrina nebolo vyhľadávanie informácií o tropických búrkach vôbec také bežné. Po Katrine sa ľudia začali o túto tému zaujímať oveľa viac.“

Tancer tvrdí, že súčasná posadnutosť ľudí celebritami sa odráža i na internete – webstránky celebrít sú navštevovanejšie ako stránky venované náboženstvu, politike, zdravému životu a diétam dokopy. Podľa Tencera ide o stály trend.

Používatelia potom pristupujú aj k politickým otázkam ako k bulváru – nehľadajú program Sary Palinovej, republikánskej kandidátky na viceprezidentku USA, ale jej fotografie.

„Záujem ľudí o kandidátov v prezidentských voľbách sa vo veľkej miere sústredí skôr na obrazovú stránku – napríklad aký je Barack Obama vysoký a ako vyzerá jeho rodina,“ hovorí Tancer. „Ak chcete vo vyhľadávaní nájsť stránku s nejakým skutočne podstatným obsahom, musíte si poriadne zalistovať.“

Dezinformácie
Tancer hovorí i o tom, že pre rýchlosť, ktorou sa informácie po internete šíria, sú dnes fakticky poslami nových správ najprv používatelia a až potom médiá. „Myslím si, že pri takejto explózii neoverených informácií na internete je otázkou času, kedy niekto príde s riešením, ktoré dokáže odfiltrovať najpodstatnejšie a najpravdivejšie informácie.“

„Napokon, možno najväčším hitom zajtrajška budú presné a pravdivé informácie,“ tvrdí Tancer.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo by sa mali Slováci začať báť Čechov

Slovensko bude musieť vynaložiť viac úsilia a vynaliezavosti, aby ho Brusel v zhluku „podivných“ demokracií na východ od Nemecka rozpoznal

KOMENTÁRE

Fico útokom na Kisku škodí hlavne sebe

Všetky pokusy o priamu konfrontáciu sa doteraz vždy skončili porážkou Fica.

EKONOMIKA

V Belgicku zadržali 112 slovenských kamiónov pre možné vykorisťovanie vodičov

Polícia skúma, či nedošlo k sociálnemu dumpingu.

Neprehliadnite tiež

OBJEKTÍV

Humanoid od Boston Dynamics sa naučil robiť saltá vzad

Robotické salto je veľký pokrok v robotike.

TECH_FM

Objavili najstaršie víno, vieme, ako chutilo

Má tisícky rokov a chémia prezradila, čo sa kedysi do vína dávalo.

Tesla predstavila externú batériu. Nabije mobily aj tablety

Batéria nabije zariadenia s Androidom aj iOS.

Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. Moskva alebo Petrohrad?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  2. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  3. Modern luxury next to the Blue Church
  4. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  5. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  6. Moskva alebo Petrohrad?
  7. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  8. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  9. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  10. HB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 724
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 237
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 2 189
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 166
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 599
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 415
  7. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 403
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 105
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 080
  10. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 886