SME

Porno sa už hľadá menej

Webový vyhľadávač ako okno do duše človeka? Bill Tancer, šéf globálneho výskumu prieskumnej spoločnosti Hitwise na webe publikoval analýzu viac ako desať miliónov reťazcov, ktoré ľudia v priebehu desaťročia zadali do internetových vyhľadávacích stránok.

Počet ľudí, ktorí na internete hľadajú porno, sa za posledné desaťročie podstatne znížil. Ľudí viac zaujímajú iní ľudia.Počet ľudí, ktorí na internete hľadajú porno, sa za posledné desaťročie podstatne znížil. Ľudí viac zaujímajú iní ľudia. (Zdroj: FLICKR.COM)

Zistil z nich napríklad, že v čase Dňa vďakyvzdania je v Amerike zvýšený dopyt po antidepresívach, alebo že záujem o porno sa za posledných desať rokov znížil na polovicu.

Sme predvídateľní
Tancer vo svojej publikácii „Klik: čo robia ľudia na internete a prečo nás to má zaujímať“ tvrdí, že analýza informácií z webových vyhľadávačov nevypovedá len o tom, čo sa deje na internete, ale ponúka i širší pohľad na spoločnosť a ľudské správanie vôbec.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„V používaní internetu sme veľmi predvídateľní. Máme istý vzorec, ktorý zvykneme pomerne presne opakovať – pri hľadaní diét, vyberaní šiat na ples, ale aj to, čo robíme, keď je dovolenkové obdobie,“ hovorí Tancer.

SkryťVypnúť reklamu

Porno ustupuje
Jednou z najviditeľnejších zmien v používaní internetu je pokles záujmu o pornografiu a ostatné stránky nevhodné pre deti a mládež, zistil Bill Tancer. Za poslednú dekádu kleslo vyhľadávanie takéhoto obsahu z pôvodných dvadsať na desať percent. Najvyhľadávanejšie sú dnes komunitné weby. „Návštevnosť pornostránok začala klesať, keď sa začala zvyšovať premávka na komunitných weboch,“ povedal Tancer a dodal, že to platí najmä pre vekovú skupinu 18- až 24-ročných. „Podľa mňa to znamená, že mladí používatelia trávia toľko času na komunitných weboch, že pozerať porno jednoducho nestíhajú,“ vraví Tancer.

Spoločnosť už kliká inak
Tancer tvrdí, že najvýraznejšou zmenou v spoločnosti za posledných päť rokov je spôsob, akým ľudia komunikujú. Pre marketing by mala byť táto informácia kľúčová, ak chcú naďalej udržať kontakt so svojou cieľovou skupinou.

SkryťVypnúť reklamu

Na základe analýzy dát a toho, čo ľudí zaujíma, možno podľa Tancera predpovedať napríklad výsledky televíznych reality šou.

„Všimol som si, že jednou z najvyhľadávanejších tém boli tropické búrky v USA,“ vraví Tancer.

„Pred katastrofou spôsobenou hurikánom Katrina nebolo vyhľadávanie informácií o tropických búrkach vôbec také bežné. Po Katrine sa ľudia začali o túto tému zaujímať oveľa viac.“

Tancer tvrdí, že súčasná posadnutosť ľudí celebritami sa odráža i na internete – webstránky celebrít sú navštevovanejšie ako stránky venované náboženstvu, politike, zdravému životu a diétam dokopy. Podľa Tencera ide o stály trend.

Používatelia potom pristupujú aj k politickým otázkam ako k bulváru – nehľadajú program Sary Palinovej, republikánskej kandidátky na viceprezidentku USA, ale jej fotografie.

SkryťVypnúť reklamu

„Záujem ľudí o kandidátov v prezidentských voľbách sa vo veľkej miere sústredí skôr na obrazovú stránku – napríklad aký je Barack Obama vysoký a ako vyzerá jeho rodina,“ hovorí Tancer. „Ak chcete vo vyhľadávaní nájsť stránku s nejakým skutočne podstatným obsahom, musíte si poriadne zalistovať.“

Dezinformácie
Tancer hovorí i o tom, že pre rýchlosť, ktorou sa informácie po internete šíria, sú dnes fakticky poslami nových správ najprv používatelia a až potom médiá. „Myslím si, že pri takejto explózii neoverených informácií na internete je otázkou času, kedy niekto príde s riešením, ktoré dokáže odfiltrovať najpodstatnejšie a najpravdivejšie informácie.“

„Napokon, možno najväčším hitom zajtrajška budú presné a pravdivé informácie,“ tvrdí Tancer.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: trn

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Mesiac.

Japonská ispace stratila kontakt so sondou stratila necelé dve minúty pred pristátím na Mesiaci.


TASR
Ľudia so závažnými a dlhotrvajúcimi ochoreniami, by mali mať zapísané informácie o svojom zdravotnom stave. Pomôcť im môže aj predinštalovaná funkcia v smartfóne.

Záchranári cez zamknutú obrazovku zistia zdravotné údaje.


Vizualizácia zrážky Mliečnej cesty s galaxiou Andromeda.

Milkomeda nie je samozrejmosť.


10
Logá spoločností Instragram, Facebook, WhatsApp a Meta.

Spoločnosť nahradí štátne dotácie, ktoré udržiavali prevádzku elektrárne Clinton Clean Energy Center.


SITA

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 732
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 394
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 944
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 564
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 727
  6. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 436
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 064
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 777
SkryťZatvoriť reklamu