WEBOVÉ VYHĽADÁVAČE O SURFEROCH HOVORIA VIAC, NEŽ TUŠÍME.

Porno sa už hľadá menej

Webový vyhľadávač ako okno do duše človeka? Bill Tancer, šéf globálneho výskumu prieskumnej spoločnosti Hitwise na webe publikoval analýzu viac ako desať miliónov reťazcov, ktoré ľudia v priebehu desaťročia zadali do internetových vyhľadávacích stránok.

Počet ľudí, ktorí na internete hľadajú porno, sa za posledné desaťročie podstatne znížil. Ľudí viac zaujímajú iní ľudia.(Zdroj: FLICKR.COM)

Zistil z nich napríklad, že v čase Dňa vďakyvzdania je v Amerike zvýšený dopyt po antidepresívach, alebo že záujem o porno sa za posledných desať rokov znížil na polovicu.

Sme predvídateľní
Tancer vo svojej publikácii „Klik: čo robia ľudia na internete a prečo nás to má zaujímať“ tvrdí, že analýza informácií z webových vyhľadávačov nevypovedá len o tom, čo sa deje na internete, ale ponúka i širší pohľad na spoločnosť a ľudské správanie vôbec.

„V používaní internetu sme veľmi predvídateľní. Máme istý vzorec, ktorý zvykneme pomerne presne opakovať – pri hľadaní diét, vyberaní šiat na ples, ale aj to, čo robíme, keď je dovolenkové obdobie,“ hovorí Tancer.

Článok pokračuje pod video reklamou

Porno ustupuje
Jednou z najviditeľnejších zmien v používaní internetu je pokles záujmu o pornografiu a ostatné stránky nevhodné pre deti a mládež, zistil Bill Tancer. Za poslednú dekádu kleslo vyhľadávanie takéhoto obsahu z pôvodných dvadsať na desať percent. Najvyhľadávanejšie sú dnes komunitné weby. „Návštevnosť pornostránok začala klesať, keď sa začala zvyšovať premávka na komunitných weboch,“ povedal Tancer a dodal, že to platí najmä pre vekovú skupinu 18- až 24-ročných. „Podľa mňa to znamená, že mladí používatelia trávia toľko času na komunitných weboch, že pozerať porno jednoducho nestíhajú,“ vraví Tancer.

Spoločnosť už kliká inak
Tancer tvrdí, že najvýraznejšou zmenou v spoločnosti za posledných päť rokov je spôsob, akým ľudia komunikujú. Pre marketing by mala byť táto informácia kľúčová, ak chcú naďalej udržať kontakt so svojou cieľovou skupinou.

Na základe analýzy dát a toho, čo ľudí zaujíma, možno podľa Tancera predpovedať napríklad výsledky televíznych reality šou.

„Všimol som si, že jednou z najvyhľadávanejších tém boli tropické búrky v USA,“ vraví Tancer.

„Pred katastrofou spôsobenou hurikánom Katrina nebolo vyhľadávanie informácií o tropických búrkach vôbec také bežné. Po Katrine sa ľudia začali o túto tému zaujímať oveľa viac.“

Tancer tvrdí, že súčasná posadnutosť ľudí celebritami sa odráža i na internete – webstránky celebrít sú navštevovanejšie ako stránky venované náboženstvu, politike, zdravému životu a diétam dokopy. Podľa Tencera ide o stály trend.

Používatelia potom pristupujú aj k politickým otázkam ako k bulváru – nehľadajú program Sary Palinovej, republikánskej kandidátky na viceprezidentku USA, ale jej fotografie.

„Záujem ľudí o kandidátov v prezidentských voľbách sa vo veľkej miere sústredí skôr na obrazovú stránku – napríklad aký je Barack Obama vysoký a ako vyzerá jeho rodina,“ hovorí Tancer. „Ak chcete vo vyhľadávaní nájsť stránku s nejakým skutočne podstatným obsahom, musíte si poriadne zalistovať.“

Dezinformácie
Tancer hovorí i o tom, že pre rýchlosť, ktorou sa informácie po internete šíria, sú dnes fakticky poslami nových správ najprv používatelia a až potom médiá. „Myslím si, že pri takejto explózii neoverených informácií na internete je otázkou času, kedy niekto príde s riešením, ktoré dokáže odfiltrovať najpodstatnejšie a najpravdivejšie informácie.“

„Napokon, možno najväčším hitom zajtrajška budú presné a pravdivé informácie,“ tvrdí Tancer.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Hlavné správy zo Sme.sk

SPIŠ KORZÁR

Tatry zasiahla povodeň, viaceré chodníky uzavreli

V severných dolinách Tatier platia obmedzenia.

Stĺpček Jakuba Fila

Bordel v lesoch, riekach a na úradoch

Spor o odpad v lome nad Dechticami je ďalšou ukážkou prístupu k prostrediu.

Neprehliadnite tiež

Podcast Klik

Klik: Ako budeme platiť za hry (herný špeciál)

Prežijú klasické hry za desiatky eur v ére free to play titulov?

PODCAST ZOOM

Zoom: Fyzik chce vytvoriť stroj času, má dobrý nápad

Hranice vedy sa stretávajú so sci-fi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  8. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  9. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  10. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 26 509
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 19 215
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 18 149
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 13 080
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 9 280
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 943
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 3 235
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 209
  9. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 3 036
  10. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších! 2 007