SME

Prečo sú protipirátske ochrany v hrách zlé

CD Projekt je u nás známy ako jeden z popredných distribútorov hier. Lokalizuje ich, vytvára špeciálne zľavnené edície – ale veď to všetko dobre poznáte. CD Projekt však má aj vlastné vývojárske štúdio (Zaklínača by ste určite mali mať doma a ak náhodou tomu tak nie je, v tomto čase vychádza špeciálna edícia) a rozhodol sa preraziť aj na trhu digitálnej distribúcie hier. Good Old Games sme vám už predstavili a na rozdiel od Steamu tu nájdete staršie, avšak kvalitné herné projekty, ktoré by ste inde už nemuseli dostať. Všetko samozrejme za čo najnižšiu cenu a bez protipirátskych ochrán. A práve na posledne menovanú tému sa rozhovoril Michal Kicinski pre GamesIndustry.

Pokúšali sme sa mnohých vydavateľov presvedčiť o tom, že sa nemajú čoho obávať. Hier bez protipirátskych ochrán sa neuveriteľne boja, avšak musíme podotknúť, že pirátiť sa bude tak či tak, preto je podľa nás výhodnejšie predávať hry lacnejšie a bez protipirátskej ochrany. Síce zarobíme menej peňazí, ale hier sa predá viac. Protipirátske ochrany robia užívateľom život komplikovanejší a je to zvyčajne z dôvodu myšlienok veľkých spoločností, ktoré sa snažia byť až príliš chytré a nahovárajú zákazníkovi, čo smie a čo môže. Veríme, že slobodný trh digitálnej distribúcie bez protipirátskych ochrán prinesie väčšiu slobodu zákazníkom a vyplatí sa to,“ povedal Kicinski.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Digitálna distribúcia herným projektom určite len pomôže, pretože umožní ponúknuť hry za nižšie sumy. Ochrana proti pirátom odradila už mnohých záujemcov od kúpy originálnej hry (možno máte aj vy skúsenosti s tým, že ste na originálnu hru museli zháňať crack, pretože inak by nebolo možné ju spustiť), to by sa mohlo s klasikami z GOG zmeniť. Ešte keby tak začali zmýšľať aj iní vydavatelia, prípadne hráči by investovali skutočne menšie sumy za originálne projekty, určite by to vyzeralo inak.

Zdroj: Shacknews, GamesIndustry

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  1. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  3. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  4. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  5. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  6. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 850
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 666
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 569
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 282
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 918
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 877
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 738
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 677
SkryťZatvoriť reklamu