SME

Najhodnotnejšou značkou v Európe je Nokia

Najcennejšou značkou spomedzi európskych firiem sa stala fínska Nokia s hodnotou 38,283 mld. eur.

BRATISLAVA. Vyplýva to zo štúdie eurobrand2008, ktorú vypracoval Európsky inštitút pre výskum značiek (European Brand Institute), v ktorej skúmaniu podrobil viac ako 3 tis. firiem v 24 krajinách a 16 priemyselných odvetviach. Ďalšie priečky obsadili značky LVMH (34,907 mld. eur), Vodafone (24,128 mld. eur), Telefonica (22,550 mld. eur), Unilever (21,638 mld. eur), Mercedes-Benz (21,359 mld. eur), BMW (20,061 mld. eur), RBS (19,135 mld. eur) a France Telecom (19,123 mld. eur). Prvú desiatku najcennejších európskych značiek uzatvorila Deutsche Bank s hodnotou značky 18,172 mld. eur.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

"Hodnota prvých desiatich značiek v Nemecku, Veľkej Británii a Francúzsku tvorí 46 % celkovej sumy za všetkých 24 skúmaných krajín. Ďalšími 44 % prispieva Taliansko, Španielsko, Švajčiarsko, Holandsko, Fínsko, Švédsko a Rakúsko," informoval výkonný riaditeľ Európskeho inštitútu pre výskum značiek vo Viedni Gerhard Hrebicek. Ako ďalej uviedol, východoeurópskym krajinám dominujú medzinárodné značkové firmy, zatiaľ čo národné značky sú zastúpené veľmi málo. Medzi výnimky zaradil Hrebicek spoločnosti ako OTP Bank, Beeline a Gorenje.

Európsky inštitút pre výskum značiek sa prezentuje ako nezávislá autorita. Inštitút realizuje pravidelný výskum v oblasti značiek, tiež organizuje podujatia a sympóziá, pričom sa zameriava na budovanie značkovej komunity. Výskum eurobrand2008 sponzorovali spoločnosti Novomatic AG a Raiffeisen.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  1. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  3. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  4. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  5. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  6. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 956
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 529
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 877
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 839
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 3 157
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 499
  7. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt 1 594
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 1 550
SkryťZatvoriť reklamu