si ho konečne môžeme vyskúšať. Svoje strategicko-hračičkárske chúťky dotiahol až do diela, ktoré zastrešuje evolúciu jedného živočíšneho druhu od bunečného života až po dobíjanie vesmíru.
Podobne ako Wrightove predošlé hry, aj Spore od hráča vyžaduje tvorivosť a ochotu hrať sa, a nie nechať sa iba viesť po obmedzenom koridore. To nemusí sedieť každému.
Začínate ako jednoduchý organizmus v oceáne. Priamo ho ovládate a snažíte sa jesť a nebyť zjedený. Získavate novú DNA a cez editor priliepate na jeho telo nové prvky a zväčšujete ho.
Po dosiahnutí limitu nastáva nová fáza vývoja na suchu. Ako malá príšerka si získavate náklonnosť iných alebo ich eliminujete vo viac-menej akčnej hrateľnosti. Nasleduje kmeňová fáza, keď ako primitívne spoločenstvo rozvíjate svoj druh už s prvkami jednoduchej stratégie. V civilizačnej fáze ide o to isté „na asteroidoch“ a vaše stvorenie sa stáva pánom tvorstva. Posledná, galaktická fáza, už je poctivou strategickou hrou galaktických rozmerov, kedy kolonizujete iné svety alebo plníte rôzne misie.
Celý tento čas môžete používať rôzne editory na úpravu „seba“ alebo sveta okolo. Každú budovu či dopravný prostriedok môžete upraviť na svoj obraz a zdieľať s ostatnými hráčmi na internete. Toto všetko je zabalené v trocha detinskej, ale inak veľmi pôsobivej a „inej“ grafike a sprevádzané príjemnou audio kulisou.
Skrátka, Spore je bohatá a zaujímavá hra. Miestami môže vadiť repetívnosť alebo vám jednoducho nesadne, ale to jej kvality nepoprie.
Odporúčaná konfigurácia: Procesor 3 GHz, 2 GB RAM, 256 MB grafická karta
Viac o počítačových hrách nájdete na hry.sme.sk