SME

The Sims 3 - na návšteve u Electronic Arts

Keď som ešte niekoľko týždňov rozdýchaval pozvanie od EA na prezentáciu k hre The Sims 3, stále som tomu akosi nemohol uveriť.

Keď som ešte niekoľko týždňov rozdýchaval pozvanie od EA na prezentáciu k hre The Sims 3, stále som tomu akosi nemohol uveriť. Takáto ponuka sa jednoducho každý deň nevidí a mne pripadalo paradoxné, že pozvali práve mňa (asi mi chýba viac sebavedomia). Až na letisku v Košiciach po vydaní leteniek sa moja obava premenila na realitu a mohol som sa vydať na dlhú (vyše 17 hodinovú) cestu lietadlom s množstvami prestupov, po ktorej som očakával veľa nových zážitkov a skúseností (okrem toho, že sa zrútim alebo nestihnem prestúpiť).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Po ubytovaní v hoteli v Redwood City nás čakal uvítací set s The Sims 3 notesom, perom a rozvrhom fanúšikovskej udalosti. Na druhý deň sme museli byť všetci webmasteri z celého sveta (z 20 stránok) zakotvení v EA budovách už o 8:30 ráno. Tento čas bol obzvlášť ukrutný pre nás s Lakuom, webmasterom z českých stránok, ale o tom neskôr v sekcii Čo som zažil. Ľudia z EA boli veľmi srdeční, milí a so všetkými sa radi privítali a zoznámili ešte na kratších bufetových raňajkách, kde nás obklopovali samé plazmy a upútavky na hry. Potom už nasledovala samostatná exkurzia...

Ako jeden z mála prítomných webmasterov, čo tieto priestory navštívil po prvýkrát, som bol prekvapený, na akej rozsiahlej ploche sa EA rozprestiera, či už sa to týka exteriéru, alebo interiéru. Skutočnosť od mojich očakávaní bola určite nadpriemerná. Začali sme teda okolím, ktoré bolo plné zelene. Poznamenal by som aj vtipné komentáre pracovníčky, ktorá nás po celý čas viedla a neraz i rozosmiala ukrutným humorom. Zvláštnou atrakciou bol EA labyrint meditatívneho cvičenia, ktorého originál je v Anglicku. Neočakávane ho však nájdete nejaký čas už aj v EA záhradách. Nemá však žiadne pravidlá, imaginárne steny si pokojne nemusíte domýšľať. Z opačnej strany sme mali výhľad na trávnik, kde na konci hrala hudba z mixážneho pultu, neskôr bolo počuť aj speváčku.

SkryťVypnúť reklamu


Ďalšie screenshoty nájdete v pôvodnom článku

Po vkročení do interiéru nasledovala dlhá chodba s oceneniami z predaja pre dané hry. Napríklad taký marec 2005 bol významný 5 miliónmi predaných The Sims 2 základných hier. Šľachetná (špeciálne obľúbená našej "sprievodkyni") bola vitrína, ktorá obsahovala zbierky dobrovoľných projektov alebo charitatívnych podujatí, do ktorých sa spoločnosť EA zapojila ako napr. aj Unicef a i. Červená motorka z vedľajšej steny, ktorú vidíte na obrázku bola použitá na niekoľko kaskadérskych scén. Pokračovali sme stenou venovanou histórii spoločnosti, ktorá sa počíta už od roku 1982.

Nablízku sa podávalo barbecue, neďaleko bola aj reštaurácia a biliardová miestnosť. To však ešte zďaleka nebolo nič porovnaním s tým, čo nás čakalo na poschodí. Veľká posilňovňa a telocvičňa spolu s profesionálnymi trénermi! Aj to ponúka EA pre svojich zamestnancov. Nachádza sa tu dokonca aj akupunktúra t. j. ihličkové liečenie, basketbalové ihrisko, volejbalové ihrisko, kalčeto, rôzne automaty, viacero barov, reštaurácií a mnoho ďalšieho.

SkryťVypnúť reklamu

Po tejto prehliadke Campusu nám bol premietaný viackrát gameplay k hre The Sims 3 , o ktorom sa dočítate v niekoľkých sekciách. Nasledovala obedňajšia pauza, kde sme dostali poukazy na 3 ľubovoľné hry z EA obchodov. Technika a podobné veci sú vo všeobecnosti v Amerike veľmi lacné, ale v EA ešte lacnejšie. Ceny, za ktoré ponúkali svoje hry sa pohybovali za pár drobných (od 10-20 dolárov). Okrem hier tu ponúkali aj rôzne suveníry značiek EA, zopár som si kúpil aj ja.

Po shoppingoch nasledovali opäť demá k The Sims 3, nejaké to občerstvenie, otázky a odpovede k hre, až deň zakončil večer okolo siedmej jednou spoločnou večerou. Ešte predtým sme však boli obdarení setom v tematike The Sims 3 - taškou s plechovou fľašou, plagátom, čokoládou (ktorá neprináša vedomosti z varenia, ale z charizmy) a tričkom. Akosi sa pre mňa nezvýšilo číslo L, tak mi venovali XL s tým, že mi to menšie ešte zašlú domov. No nie sú úžasní?

SkryťVypnúť reklamu

Simovia a ich tvorba
Prejdime teda k podstate celej hry The Sims 3, ktorej sú samotní Simovia. Hoci musím povedať, že mňa pohyby a interakcie tretích Simov počas gameplay časti veľmi nenadchli, tak presným opakom tomu bola miestnosť na ich tvorbu tzv. Create a Sim (CAS), ktorá mala oproti predchodkyni hry možnosti nastavovania na omnoho prepracovanejšej úrovni. A tá vás teraz úplne rozmazná. Simovia už budú po všetkých stránkach originálni - správaním, osobnosťou, vzhľadom a dokonca i zvukmi, čo EA nazýva "efekt snehovej vločky".Začínate postupne po jednotlivých častiach ako "dvojke": od základných údajov ako meno, pohlavie a životná etapa. Etáp bude dokopy 7, pričom v CAS budete môcť vyberať a upravovať posledných 6 - batoľa, dieťa, tínejdžer, mladý dospelý, dospelý a starý.

SkryťVypnúť reklamu

Mladého dospelého poznáme už z druhej série z datadisku Univerzita, v The Sims 3 bude však tvoriť základ hry, Sima vo veku od 18-30 rokov. Dospelý Sim je už Sim stredného veku a oproti mladému dospelému sa bude líšiť niekoľkými vráskami, najmä v partiách úsmevu. Tieto etapy sa môžu pokojne vziať a mať spoločné deti. Postupujete vzhľadom, kde vyberáte z predvolených odtieňov pokožky. Nenechajte sa obmedziť! Na výber máte aj možnosť použiť celú paletu hnedých odtieňov, ktoré môžete ľubovoľne meniť i tou minimálnou zmenou odtieňu, alebo použite rovno nezvyčajné farby zelenej pre nadprirodzené postavy. Pre realistické oči okrem predvolieb je možné si namiešať akúkoľvek farbu až z RBG palety, a potom ju uložiť ako ďalšiu predvoľbu.

Vlasy fungujú na podobnom princípe, skladajú sa však až zo 4 častí (korienky, končeky, vrchný a spodný tieň), ktoré môžete ľubovoľne vyfarbovať pre nezvyčajný, ale aj skutočný efekt. Nasleduje obľúbená novinka úpravy postavy. Podobne ako pri farbách pokožky, očí, vlasov, aj postavu môžete upravovať s veľkým počtom kombinácií. Chcete mať Sima ešte o centimeter chudšieho? Alebo ešte trošku viac svalnatejšieho? Nie je problém! The Sims 3 nepozná iba 10 typov svalnatých alebo obéznych Simov, jednoducho nastavovať môžete po jednom dieliku ako napr. v The Sims 2 dĺžku nosa. Vytvoriť môžete aj vyrysovaných Simov s obezitou. Tvár Simov obsahovala v nastaveniach veľmi veľa predvolieb vytvarovaných úst, nosov, obrys, pre náročných fanúšikov sa každý jeden detail v podrobnejších nastaveniach dal ľahko upraviť. Pomáhal vám pri tom obrázok danej partie tváre ako napr. nosa. Ktorú partiu si prajete upraviť, na tú kliknete a môžete zväčšovať, zmenšovať, rozširovať, zužovať atď. Na tvár môžete aplikovať už aj materské znamienka!

SkryťVypnúť reklamu

Oblečenie bolo triedené zrejme po starom, nakoľko nám ho veľmi neukazovali. Každodenné sa takisto delilo na celý outfit, vrch a spodok. Podstatnou novinkou tu sú bezchybne meniteľné topánky k ľubovoľnému outfitu. Pre Simky sú v ponuke rôzne šľapky, sandále, ale aj elegantné čižmy a topánky s vysokými opätkami, ktoré ste v The Sims 2 tak ľahko vidieť nemohli. Pre pánov Simov bol ešte výber topánok značne obmedzený, obsahoval však už nejaké formálne aj neformálne, športové a vychádzkové topánky. K špeciálnym doplnkom na celkový dojem výzoru sú úplne nové rukavice, ponožky, pančuchy a šperky ako náušnice, náhrdelníky, náramky, prstene či okuliare a i. To, čo Simov naozaj robí originálnymi v správaní sú ich typické vlastnoti alebo povahové črty tzv. Traits. Pre jednotlivé etapy vyberáte konkrétny počet: batoľatá - 2 črty, deti - 3 črty, tínejdžeri - 4 črty, mladí dospelí a dospelí - 5 čŕt, starí - 3 črty.

SkryťVypnúť reklamu

Kombináciou niekoľkých čŕt docielite originálne jedinečné charaktery. Na začiatku sú limitované, no neskôr ich Sim môže nadobudnúť všetky, ak sa nevylučujú (Sim nemôže mať napr. vlastnosť silného i slabého spáča, vlastnosť priateľskej i hrubej povahy a pod.). Je približne 75 rôznych vlastností s vlastnými typickými animáciami (napr. šialenec, domased, génius, rybár, mysľou úplne mimo, provokatér, spachtoš, detinský, umelec, rojko, šikovný, drzý, ekologicky mysliaci, bez zmyslu pre humor, počítačový kúzelník, nafúkaný, lichotník, temperamentný, milovník večierkov, nemá rád deti, nudný, nerád pozerá TV, koketný, ukecaný, lakomý, zbrklý, bez citu pre umenie, príživník, samotár, hanblivý atď.). Sim poburujúci okolie vyjedá druhým ľuďom chladničky a chodí von v spodnom prádle. Temperamentný Sim je rád, keď má mnoho nepriateľov. Ufrflaný Sim sa zasa ľahko nahnevá, keď od neho niečo budete chcieť urobiť.

SkryťVypnúť reklamu

Tak ako v reálnom svete má každý svoje obľúbené veci, tak ich má aj svet Simov (táto kategória CAS ešte stále nie je stopercentne zaručená, môže sa stať, že ju tvorcovia nakoniec zrušia). Jedná sa o "srdcovky" pre jedlo, hudbu a farbu. Ak Sim totiž bude jesť svoje obľúbené jedlo belgické wafle alebo počúvať svoju obľúbenú klasickú hudbu, môže naberať pocity (moodlets), ktoré v The Sims 3 nahradili spomienky. Veľmi oceňujem, že sa tvorcovia hry pohrali aj s typmi hlasov pre Simov. Konečne sa Simovia budú líšiť aj zvukmi! Hra obsahuje celkom 3 rôzne typy hlasov, ale opäť sa nemusíte obávať obmedzenia, pri každom z nich si ešte ľubovoľne upravíte výšku tónu, a tak vznikajú z jedného typu hlasu ďalšie stovky nových. Veľmi dobrý nápad! Po grafickej stránke sú Simovia dokonalí, navyše tiene sú veľmi vydarené a v CAS vyzerali presvedčivo a realisticky. Všetkých prítomných však ešte zaujímala jedna malá ikonka palety na hlavnom paneli, ktorá však bola utajovaná. Mohlo ísť o prefarbovanie akéhokoľvek oblečenia, doplnkov na ľubovoľnú farbu, čo by bolo veľmi užitočné na zladenie Simov. Nuž, prekvapenia ešte EA určite chystá.

SkryťVypnúť reklamu

Simovia a ich život
Keď ste si už dôkladne vytvorili do detailov vašu novú rodinku simov tretej generácie, mohli ste sa s ňou konečne vrhnúť priamo do centra diania nového mesta, ktoré spoločne s vami teraz podlieha časom a starne. Aj tu na vás čaká množstvo noviniek a špeciálnych prekvapení, ktoré hra čoskoro prinesie na pulty obchodov! V jednej domácnosti môže žiť stále najviac 8 Simov. Pred vstupom do každej rodiny budete môcť zistiť okrem iného aj level obtiažnosti, ktorý závisí od osobnosti Simov, ďalej hodnotu majetku a peniaze, ktoré rodina vlastní (odteraz sú to 2 oddelené hodnoty). Hlavný panel bol samozrejme kompletne v novom dizajnovom prevedení vrátane obsahového, ktoré zredukovalo základných 8 potrieb Simov na iba 4 s cieľom venovať sa viac vzťahom v susedstve alebo rôznym iným aktivitám. Tieto potreby teraz zahŕňali ikonku zábavy, jedla, spánku a toalety, ktoré mali na základe úrovne príslušnú farbu (zelená pre plnú potrebu, oranžová pre strednú a červená až pre prázdnu alebo takmer prázdnu potrebu, samozrejme odtieňov daných farieb bolo viac a plynulo sa menili). Po prejdení myšou na jednu ikonku z nich ste mohli vidieť presnú úroveň potreby.

SkryťVypnúť reklamu

Tieto ikonky ešte vytvárali celkovú náladu Sima, ktorá bola úplne zelená, keď všetky tieto 4 ikonky svietili takisto na zeleno a ako ubúdali, ubúdalo aj z nálady a zelenej farby. Panel obsahoval aj úplne novú časť venovanú položke moodlets, čo sú akési pocity, ktoré pripomínajú spomienky z druhej série hry. Sú založené na aktivitách a udalostiach, ktoré sa dejú počas dňa ako cesta domov, oddychovanie, ale aj nový dom, svadba alebo narodenie dieťaťa atď. Pomôžu vám zistiť, prečo Sim robí to, čo robí. Sim môže nadobudnúť napr. pocit mentolovo svieži dych, keď si umyje zuby. Vedľa obrázku Sima na paneli sa ešte vynímal mobil, ktorý vlastnil každý Sim. Upozorňoval na príležitosti, takisto slúžil aj na telefonovanie. Priania Simov zasa vymenili túžby, ktoré fungujú na základe spontánnej reakcie z okolia, a teda závisia, čo sa práve v danom momente deje a čo si Sim myslí. Sim môže túžiť po kariére v oblasti vedy alebo sa prejde po parku a zatúži stretnúť dievča, vy uvidíte odrazu bublinu vyliezajúcu z ikony Sima na hlavnom paneli, po kliknutí na ňu, vám túžbu presunie do zoznamu povinnosti (do kalendára) a vy máte za úlohu mu túto túžbu splniť, pokiaľ to je vo vašich silách. Je to potom váš sľub, ktorý keď nedodržíte, vyústi do negatívnych vplyvov.

SkryťVypnúť reklamu

Je to výhoda oproti prianiam a obavám, ktoré poznáte z The Sims 2 a ktoré ste automaticky museli plniť, inak aspirácia klesala. Ak sa vám jeho aktuálna túžba nepozdáva, nemusíte sa vždy zaväzovať jej splnením, často sa aj opakujú a vy môžete mať kopec príležitostí aj neskôr. Simovia mi svojimi pohybmi a interakciami pripadali pomerne dosť totožne s tými z "dvojky". To ako si mechanicky sadali, rozprávali sa, čítali knihy sa veľmi neodlišovalo a verím, že má EA v pláne ešte veľa veci zdokonaliť ohľadom pohybov. Možno nie každého poteší, že systém obliekania je zatiaľ rovnaký, hoci otočenie okolo vlastnej osi ušetrí hráčom mnoho času, do tretieho pokračovania by som už však umožnil aj nejakú tú voľbu, či si prajete, aby sa Simovia obliekali pôvodne alebo postupne/ručne. Okno interakcií v ľavom hornom rohu teraz zobrazuje aj dĺžku plynúceho času, ktorý je potrebný na vykonanie činností ako osprchovanie sa, spanie a pod. Rozhodnete sa napr. rybárčiť, po kliknutí na rybník, vám práve zvolenú interakciu zobrazí s hodinou ukončenia vľavo hore v dlhom okne, ktoré sa postupne skracuje plynúcim časom, po úplnom skrátení Sim prestane loviť ryby. Aby som nezabudol, tak chytenú rybu si môžete pridať do akvária a dať jej vlastné meno. Interakcie komunikovania s ostatnými sú obnovené. Ak oslovíte okoloidúceho Sima a začnete s ním komunikovať, neskôr z rohu vykukne bublina poznania, čo si o vás myslí ako napr. Bolo zábavné spoznať Cindy.

SkryťVypnúť reklamu

Témy rozhovoru môžete meniť na základe aktuálneho diania. Sim dostane novú prácu, rozprávate o tom, sused kúpi nový dom, poklebetíte si aj o tom. Od Simov môžete neskôr požiadať kontakt, opýtať sa na deň, okolie a i.Väčšou zmenou prešlo aj zamestnanie. Postupy v kariére si už nenechávate na náhodu. Totiž pred odchodom do práce si zvolíte, či chcete, aby váš Sim pracoval neutrálne alebo usilovne alebo asistoval šéfovi, vykonával pre neho špeciálne veci aj doma, na základe toho získava zručnosti. Tento výber závisí aj od typu zamestnania. V oblasti vedy vyberáte napr. z interakcií spoznať spolupracujúceho vedca, urobiť nezávislý pokus a i. Prácu si stále môžete nájsť v novinách, on-line alebo môžete hľadať v meste a uchádzať sa o voľné miesta v blízkosti vášho domu. Simovia sa môžu presťahovať bližšie k miestu svojej práce alebo si môžu nájsť prácu blízko svojho domova, aby skrátili čas cestovania.Producenti mali zakázané hovoriť o akejkoľvek NPC postave, naznačili len, že pridali tie, na ktoré sa predtým pozabudlo. Žeby lekári?

SkryťVypnúť reklamu

Otvorené susedstvo
Poznáte to... Keď sa konečne po načítaní dostanete v The Sims 2 do susedstva, čaká vás hneď ďalšie čakanie do domácnosti s rodinou. A to ešte nerátam rôzne vychádzky do barov, klubov, knižnice, rôznych obchodov alebo iných obecných pozemkov, kedy máte doslova čas si niekedy pri tom aj odskočiť a najesť sa či urobiť základné potreby. Je to neuveriteľné, ale The Sims 3 vás už v tomto nebude viac obmedzovať! Je to akoby naozaj niekto otvoril dvere a "jazvy" rýh na parcelách, po ktorých sa Simovia môžu pohybovať, odrazu zmizli. Pokým som rotovanie a približovanie susedstvom neuvidel na vlastné oči, vôbec som si nevedel predstaviť, ako to vlastne bude fungovať. A stalo sa... Všetko išlo plynulo a z celého pohľadu na susedstvo sme sa dostali hladko približovaním až k domu Cindy. Okolie sa postupne detailnejšie skrášľovalo a začali sme počuť zvuky z ulice. V dome bolo v momente vidno objekty, trvalo iba malú chvíľku a bolo vidno už aj svetlá a okná. Možno sa vám teraz zdá, že to celé prebiehalo akosi pridlho, môžem vás však ihneď ubezpečiť, že zoom netrval ani 2 sekundy. Tomu sa hovorí otvorené susedstvo!

SkryťVypnúť reklamu

Už žiadne nahrávanie, susedstvo beží v čase spolu s vašou rodinou. Centrum mesta teraz hrá veľkú úlohu pri budovaní nových vzťahov. Všetko v hre sa deje z nejakého dôvodu. V prototype susedstva nám ukazovali, na akom princípe hra pracuje. Jednoducho každá rodina, za ktorú nehráte si automaticky zariaďuje život, hľadá prácu, sťahuje sa, bohatne, zomiera, vnúčatá tak potom všetko zdedia a každé si vyberie inú cestu za šťastím, za partnerom. Každá rodina má pochopiteľne svoj vlastný príbeh. EA nič nenecháva na náhodu a všetko si naprogramoval na nekonečno. V susedstve nám najmä chceli ukázať, aké detaily ostatných domov, budov je vidieť z pohľadu zapnutej rodiny Cindy. Naozaj na pozemkoch sme mohli vidieť, stoličky, ďalekohľady, šachy, celé okolia, čo to i za oknami a hlavne Simov, ktorí boli pohltení každý do inej činnosti. Hneď som si všimol, ako sa s postupujúcim časom pohybovali tiene stromov, budov a Simov. Bolo nádherné, keď ste si na tieni všimli aj pohyby listov. Stromy vyzerali vynikajúco, listy sa očarujúco vlnili vo vetre.

SkryťVypnúť reklamu

Keď sme sa presunuli na pozemok s veľkou záhradou, ktorá umožňovala prekrývane v ohrade za plotom umiestňovať rôzne kríky, kvetnaté kríky alebo iné nižšie okrasné rastliny, ani sme si neuvedomili, že hra bola pozastavená, keď nám zrazu pauzu odistili a všetci zhíkli: "Uau!". Je zaujímavé, akými detailmi si pri "trojke" dali producenti záležať. Všetky tieto kríky sa takisto unášali vetrom a doslova celá záhrada, akoby odrazu dýchala.

Keď sme prešli k jazeru alebo k moru, vždy sme videli nádherné vlnenie vody, odrazy Slnka vo vode, ktoré boli miestami oslepujúce. More je oproti datadisku Bon Voyage (Šťastnú cestu) na omnoho vyššej úrovni vrátane vĺn, ktoré nepôsobia tak umelo a vy ste sa až priamo k nemu mohli romanticky poprechádzať. Stmievanie bolo taktiež fascinujúce, už niečo pred siedmou večer bolo badať mierne červenkasté stmievanie celého susedstva, všetko išlo pomaly a postupne, o siedmej to naberalo ráz a pred ôsmou bola tma ako v lese. Susedstvo teraz obsahuje množstvo nových funkcií a vyznačení. Všimol som si, že hra sa bude dať vypínať aj čiastočným spôsobom, keď sa budete chcieť dostať napr. iba do Windowsu (Quick to Windows).

Mesto je dokonalé nastaviteľné a umožňuje vám odstraňovať a meniť pozemky či Simov. Dokonca hodnota pozemkov sa už nebude odvíjať len od veľkosti parcely, ale aj od lokality z pobrežia, pláže. Po celom susedstve vás budú navigovať rôzne označenia pre budovy a aj pre Simov, ktoré sa vám ukážu hneď po priblížení. Je to celkom užitočné, pretože v The Sims 3 sa váš Sim nachádza úplne sám na celom otvorenom susedstve plnom života a diania, a keďže môžete voľne prejsť z jedného konca na druhý, je možné, že sa stratí nielen váš Sim, ale aj vy sami. Každý obecný pozemok (kaviareň, knižnica, park...) má tak nad sebou bublinu s výstižným obrázkom, čo ponúka. Keď stratíte miesto, kde sa daný podnik nachádza, nasledujete už len šípku bubliny po okraji monitora, ktorá vás tam opät presne zavedie.

Rovnako to je aj so Simami. Keď sa napr. nachádzate doma a váš Sim odchádza do roboty, až sa s autom z vášho dohľadu úplne stratí, vy vidíte ako bublina všelijako pobehuje po okraji v smere jeho cesty. Keby ste ju nasledovali, došli by ste k autu, ktoré pokračuje ďalej vo svojej ceste so Simom. Už žiadne zmiznutia! Sim sa dostaví k budove, kde pracuje. Po vstupe do budovy Sima už nevidíte a nemôžete ho viac kontrolovať. Okrem obecných budov má teda susedstvo aj budovy, kam chodia Simovia do práce (Veda, Výskum, Armáda...). Po kliknutí na jednu z nich sa môžete do zamestnania zapísať, keď tak učiníte, môžete opätovným kliknutím zistiť napr. čas prvého príchodu. Obytné domy sú takisto vo viacerých štýloch, od klasických tu začali vytvárať aj bohaté moderné až hypermoderné vily či domčeky na farmárskych plochách s poliami. Na záver nám nemohli zodpovedať, či bude v hre iba jedno susedstvo. Kto vie, možno ich predsa len bude viac...

Nákupný a staviaci mód
Po veľmi dobrom nápade otvoreného susedstva ma asi na druhom mieste najviac zaujali zmeny v nákupnom a staviacom móde. Na svoje si prídu nielen zanietení architekti, ktorým nové pohodlné znaky vyrazia dych, ale zopár nových opodstatnených zručností stavania sa nájdu aj pre pasívnejších staviteľov. Domy si teraz môžete zariadiť už podľa svojich vlastných a navyše s realistickým nádychom a novými prehľadnými nastaveniami.Ako prvé podotknem prehľadné menu v nákupnom móde, ktoré je zoradené podľa izieb a skutočne prakticky.

Rozhodnete sa napr. zariadiť obývačku, modrý panel vám ponúkne kreslený obrázok obývačky zloženej z množstiev ikoniek daných objektov, ktoré sú pre ňu typické (gauč, stolík, obraz, TV...). Kliknete z obrázka napr. na ikonu gauča a zobrazí sa vám jeho celá rozľahlá ponuka, takisto postupuje s ostatnými ikonami. Všetky izby majú svoj vlastný panel s obrázkom.Zariaďovanie vás v The Sims 3 upúta. Nehľadiac na kopec objektov, ktoré môžete použiť, je spôsob ich položenia prekvapivý. Nielenže televízor, gauč a všetky iné položky otočíte bez cheatu o 45 stupňov a umiestnite ich aj ku šikmej stene, ale dokonca aj po stlačení ALT objektmi rotujete o 360 stupňov, čo bolo pre The Sims 2 paradoxné.

Čo sa týka štvorcovej siete, objekty po nej môžete posúvať po štvrtine každého štvorca. Ak ju však zanedbáte, môžete položiť každú časť nábytku neobmedzene po každom milimetri všade po izbe. Je to veľmi užitočné najmä, keď chcete docieliť realistický a originálny efekt. Všetky objekty tak môžete postaviť úplne blízko vedľa seba, už žiadne veľké medzery medzi stolíkmi a pohovkami a pod. Kedykoľvek však naspäť môžete použiť mriežku, ktorá vám pomôže a uľahčí umiestňovanie. Pulty, stolíky a stoly teraz umožňujú položiť dekoračné predmety na ľubovoľnú časť s ľubovoľným počtom. To znamená, že vázu s kvetom si umiestnite na roh stola, hneď vedľa telefón, do stredu položíte šminky a takto môžete pokračovať, pokiaľ sa predmety nezačnú prekrývať, a teda nezostane žiadne voľné miesto. Veľmi pôsobivé!



Praktické bude posúvanie objektov súčasne naraz. Jedná sa o objekty typu stôl so stoličkami alebo posteľ s nočnými stolíkmi, ktoré môžete presunúť naraz kliknutím na hlavný objekt - stôl/posteľ - bez toho, aby ste stoličky/stolíky museli po jednom s hlavným objektom premiestňovať. Prakticky sa osvedčil aj nástroj kladiva, ktorý vám pomôže jedným ťahom odstrániť všetky objekty z izby, dajú sa ním podobne odstraňovať aj prvky staviaceho módu - schody, podlahy, steny... Pár ťahmi tým pádom odstránite aj celý dom, čo by vám v The Sims 2 trvalo celú večnosť.

Domy môžu mať až 5 poschodí, ak vám už na jeho dostavbu bude malý pozemok a máte dostatok financií, celý ho môžete presunúť na väčší pozemok. Schránka s košom sa bude dať premiestniť na ľubovoľné miesto a príjazdová dráha sa bude dať položiť na hocijakú časť pozemku vrátane jej otáčania o 360 stupňov. Áno, základná hra totiž prináša hneď niekoľko druhov áut, ktoré môžete vlastniť. Rastliny a stromy sa dajú umiestniť hneď blízko vedľa seba vrátane prekrývaní. Strechy budú automaticky meniť tvar podľa upravovania stien a práca s nimi bude jednoduchšia.

Prácu vám určite uľahčia aj schody, ktorým môžete nastaviť šírku a vy tak jedným kliknutím postavíte schody široké 4 kocky.Hra sa zaoberala veľmi detailmi, neviem, či išlo iba o dekoračné objekty, ale napr. do kúpeľne bolo možné umiestniť aj toaletný papier na stenu, mydlo v dávkovači na umývadlo alebo už spomínané šminky. Môžete si dokonca kúpiť aj prázdnu knižnicu a nakupovať knihy, ktorých je v hre množstvo. Tiene objektov v interiéri vyzerali o niečo prepracovanejšie než ste mohli vidieť na posledných obrázkoch. Opäť panel nákupného a stavebného módu obsahoval aj ikonu maliarskej palety, ktorá sa objavila už v CAS. Takisto ani tu nám neprezradili, o čo presne šlo. Pravdepodobne pôjde o ľubovoľné farbenie objektov pre zladenie, čo môžete spozorovať napr. tu.

Tento text bol pôvodne uverejnený na stránke Gamesims.sk. Za jeho zverejnenie ďakujeme Tomakovi.

Autor: Tomak (Gamesims.sk)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Bývalý špeciálny prokurátor Dušan Kováčik.

Do vynesenia rozsudku ostáva už len záverečná reč Kováčika.


Obchodný dom Javor v Tatranskej Lomnici.

Obchodný dom Javor čaká na nové využitie.


Ukrajinský vojak, ktorý má volací znak Ulysses, stojí pri svojom spolubojovníkovi Denysovi pripravujúcom sa na vypustenie prieskumného bezpilotného lietadla v Doneckej oblasti na Ukrajine.

Bezpilotné lietadlá na Ukrajine menia hru rovnako ako tanky v prvej svetovej vojne.


a 2 ďalší

Irán doteraz útočil len sprostredkovane.


a 1 ďalší
SkryťZatvoriť reklamu