Tomb Raider: Underworld - Lara Croft nestarne

Predstavujeme novinky okolo novej Lary Croft

Predstavovať sériu Tomb Raider alebo Laru Croft samotnú je úplne zbytočné, preto dobre známe informácie preskočíme jednoduchým konštatovaním: so sériou to išlo dole z kopca, až sa dostala do rúk vývojárom z Crystal Dynamics, ktorý sa vrátili s legendou a zároveň sme si s nimi užili aj výročie jednej z najznámejších herných postavičiek. Najnovší diel Tomb Raider: Underworld sa začína pomaly predstavovať a po našom dávnejšom preview si dáme menšiu rekapituláciu, aby sme náhodou na Laru nezabudli.

Hru charakterizoval Eric Lindstrom nasledovne: „Legend bolo viac zamerané na akciu, Anniversary zas skôr na hádanky a skúmanie prostredia. Underworld si berie z každej časti to najlepšie.“ Hrateľná verzia, ktorú mali niektorí novinári možnosť si vyskúšať bola nazvaná Coastal Thailand a začínala sa na palube jachty, kde stála Lara a pohľad upierala na more. Voda zohráva v novom pokračovaní omnoho dôležitejšiu úlohu než tomu bolo v minulosti a nepôjde len o vizuálnu stránku vo forme mokrého oblečenia hlavnej hrdinky. Niektoré pasáže sa budú odohrávať čisto vo vode a priezračná kvapalina má vplyv aj na samotnú postavu. Iné povrchy budú vplyvom dažďa šmykľavejšie, Lara na nich ťažšie udrží rovnováhu.

Začiatok hry nám predstaví aj prvých nepriateľov – žralokov. Nebezpečné potvory budeme musieť odstrániť napríklad harpúnou a tentoraz nebudeme obmedzovaný zásobou kyslíka pri nadýchnutí hrdinky. Oblečená do potápačského obleku a s bombou na chrbte dáva možnosť si hru skutočne užiť. Spracovanie vody ja samozrejme na vysokej úrovni, ale to je vidno už zo samotných obrázkov.


Všetky screenshoty nájdete v galérii hry

Po priplávaní k pevnine nás potešia nové pohyby, ktorými nás Lara poteší hlavne pri škriabaní sa na skaly a skokoch. Medzi novinky bude patriť napríklad skok z visiacej pozície. Natiahnutá ruka postavy nám napovie, či bude pokus o prekonanie prekážky bezpečný alebo bude nasledovať krutý pád a otvorená zlomenina... ehm... game over. Týmto novým spôsobom ovládania bola prispôsobená aj kamera, ktorá by mala inteligentne smerovať záber práve na miesta, kam sa chystáte, čiže by mali odpadnúť skoky do neznáma. Prostredie džungle s hustou vegetáciou je plne otvoreným priestranstvom, ktoré hráča nebude nútiť vybrať sa jedinou, tvorcami navrhnutou, cestou. Množstvo prekážok a skúmanie okolia tak pôsobí omnoho viac prirodzenejšie a používať budeme môcť aj rôzne objekty vyskytujúce sa v danom okamihu na danom mieste.

Akrobaciu však vystrieda akčná časť. Už v minulosti sa osvedčil automatický systém zameriavania, ktorý síce môže odradiť hardcore hráčov, no na druhú stranu robí hru zábavnejšou, plynulejšou a efektnejšou. Streľbu z dvoch pištolí budeme môcť praktizovať aj v kombinácii s akrobatickými kúskami, čím sa zvýši filmový zážitok počas hry. Ak sa prederiete džunglou, ako už býva zvykom, narazíte na opustený chrám, kde na vás čaká prvý z problémov. Musíte nejaký spôsobom opraviť archaický výťah, aby ste sa mohli dostať k páke, ktorá otvorí vchod do tajomného chrámu. Treba zohnať súčiastky roztrúsené po okolí, kombinovať predmety. Celé to pripomína riešenie problémov z adventúr: chceme nejaký predmet, ktorý má nejaká postava, no tá nám ho dá, ak jej nájdeme čosi iné, čo má zas iná postava atď.

V týchto prípadoch vynikne spomínané otvorené prostredie, pretože k spomínaným súčiastkam sa môžeme dostať rozličnými cestami, ktoré budú odlišne náročné. Tie ťažšie však môžu skrývať tajomný poklad a nik vám nebude brániť, aby ste presnorili každý meter štvorcový. Spojenie prehľadávanie okolia je, ako už bolo spomenuté, spojené s akciou. Lara natrafí na starých známych napríklad v podobe tigrov, no súboje s nimi sa nebudú niesť v starom duchu. Všetky zvieratá budú omnoho inteligentnejšie, strážia si svoje teritórium a nestane sa, že by na vás len vybehli a snažili zneškodniť. K svojmu pohybu využívajú celé prostredie, takže sa môžu dostať za váš chrbát, v prípade, že ich vyprovokujete, si na vás zas počkajú na inom, nenápadnom mieste.

Ak sa dostanú zvierací nepriatelia do vašej tesnej blízkosti, využije Lara svoje nové možnosti útokov na blízko. Nemusíte sa tak bláznivo otáčať využívajúc streľbu, prípadne rýchlo utekať. Jednoduchým vyvolaním útoku napríklad odstrčíte alebo odhodíte protivníka a môžete premýšľať nad ďalším krokom. Nutnosťou však je, aby si Lara ukryla svoje zbrane, čo zaberie nejaký ten čas, takže bude nutné reagovať rýchlo.

Okrem toho už bolo dávnejšie ohlásené, že jednou z ďalších často využívaných vecí bude špeciálny hák (poznáme z minulých dielov) a zároveň aj motorka – vozidlo, ktoré bude mať Lara často pri sebe a bude ho môcť využiť. V Legend však boli časti úrovní, kde sme museli motorku využívať, skôr utrpením a nudnejšou súčasťou. Malo by sa to zmeniť, viac od arkádovej jazdy by sa mala „pretekárska“ časť posunúť k reálnejšiemu spracovaniu, v ktorom by mal vyniknúť fyzikálny model. Ďalšie drobnosti ako grafické bonusy typu postupne špiniaca sa postavička, sú skôr pre efekt.

Jednoznačne sa však zdá, že v novembri (oficiálny dátum vydania u nás je stanovený na 21.novembra) by sme sa mali dočkať nového dobrodružstva Lary Croft, ktoré priam srší adrenalínovými momentmi. Tie nebudú natvrdo nadizajnované, aby sa spustili v danom okamihu, lež vyplynú prirodzene z danej situácie. Nebudú chýbať ani minihry založené na stláčaní tlačidiel v správny moment. Jednoducho sa zdá, akoby Lara nezostarla a stále sa snažila zaujať hráčov niečím novým. To jej musíme uznať – darí sa jej to a na najnovší diel Tomb Raider: Underworld (v poradí už deviaty) sa znovu tešíme ako pred desiatimi rokmi.



Len nedávno ohlásil Eidos novú tvár, ktorá bude prezentovaná ako živá Lara Croft. Stala sa ňou 23-ročná Britka Alison Caroll, ktorú sme vám už predstavili. Po dlhom čase - a tomu sme radi - sa konečne v Eidose rozhodli pre zmenu. Alison totiž nie je žiadnou modelkou ako tomu bolo v minulých prípadoch, ale ako bývalá gymnastka dokonale zvláda aj náročne akrobatické kúsky. Jej s nou je presadiť sa aj v Hollywoode, to však, pri všetkej úcte k nej, zrejme nebude tak skoro. Nová Lara Croft však naživo vyzerá skutočne dobre.

Zdroj: Gamespot


 

Najčítanejšie na SME Tech


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 16 735
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 908
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 656
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 332
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 2 160
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 998
  7. Kam do tepla v januári? 1 859
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 664
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 503
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 895

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Babiš rovná sa ANO, ANO rovná sa Babiš

Kdesi na konci tunela sa predsa len čosi črtá.

SVET

Ukrajina priznala vojnu s Ruskom. Slova vojna sa však bojí

Na východe Ukrajiny už aj formálne prebieha otvorený konflikt.

Neprehliadnite tiež

Prečo hrá mozog džezového a klasického pianistu rovnakú skladbu inak

Mozgy džezových a klasických pianistov fungujú rozdielne. Dokonca aj vtedy, keď hrajú tú istú skladbu.

Spravili krok k včasnému odhaleniu rakoviny, krvný test má veľkú úspešnosť

Test dokázal určiť aj päť typov rakoviny, na ktoré doteraz neexistuje skríning.

TECH_FM

Historici sa mýlia, čiernu smrť roznieslo čosi iné

Nový výskum naznačuje, ako sa problém šíril.

NASA testuje jadrový reaktor pre astronautov na Marse

Prvotné testy kompaktného reaktora v americkej Nevade boli úspešné.

Legendárna hra Age of Empires sa vráti v modernom prevedení vo februári

Hru museli v mnohých smeroch prepracovať, aby fungovala na moderných počítačoch.