Hoci už názov hry neobsahuje slovo Civilization (vlastnícke práva inej firmy), nič to nezmenilo na fakte, že geniálny dizajn legendy herného priemyslu Sida Maiera je ešte stále aktuálny aj bez jej asistencie, hoci vylepšenia pôvodného konceptu sú zrejmé na každom kroku.
Call to Power 2 je ťahová budovateľská stratégia, v ktorej sa zhostíte kontroly nad jednou z množstva ponúkaných civilizácii v roku 4000 pred naším letopočtom. Svoj národ povediete od staroveku až po dobu genetického inžinierstva a života ľudí v oceánoch. Hra končí v roku 2300, ale doviesť svojich ľudí živých k tejto hranici nie je jediným možným zakončením hry. Môžete sa stať vládcom sveta za pomoci sily, postaviť ekonomickú veľmoc, postarať sa o svetový mier alebo umožniť svojim vedcom vynájsť ultimátny vynález s tajomným názvom Gaia Controller a stať sa víťazom za pomoci vedy. Tým som naznačil jednu zo základných čŕt hry. Okrem osídľovania krajiny a budovania armády je na obranu proti vpádom cudzích vojsk životne dôležitý aj rozvoj vedy, techniky a filozofie. S každým objavom sa vám otvárajú nové možnosti stavby modernejších budov a jednotiek. A verte že postaviť tank proti divochom s oštepmi nie je na škodu. Rovnako rôzne špeciálne, väčšinou záškodnícke jednotky ako televangelista, špión alebo ekologický terorista dokážu oponenta slušne potrápiť aj bez konvenčných zbraní. Ak sa však rozhodnete pre cestu diplomacie, tiež máte široké možnosti, ako vychádzať so svojimi susedmi. Okrem postupného „pestovania“ civilizácie hra ešte ponúka vopred pripravené historické scenáre a zároveň aj ich vlastnú tvorbu spolu s editorom máp.
Celú hru vidíte z pevného izometrického 3D pohľadu. Grafika nie je nijako zázračná, ale naopak veľmi účelná a prehľadná. Majiteľov starších počítačov potešia skutočne minimálne nároky na hardvér. Stabilitu môžu niektoré iné hry závidieť. Zvuky a hudba príjemne dotvárajú budovateľskú náladu hoci občas hudba nesedí k situácií na monitore (opakuje sa priamo z CD).
Ovládanie bolo v minulom dieli kritizované, ale teraz je prehľadné a jednoduché. Makromanažment celého impéria alebo mikromanažment armád budete mať rýchlo pod palcom a pomôžu vám aj voliteľní automatickí správcovia miest, ktorým stačí zadať priority (veda, zbrojenie, spokojnosť obyvateľov,…) a oni sa už starajú za vás. Odporúčam však, aby ste ich občas skontrolovali, pretože vy ste predsa neobmedzený vládca a ak nie inde, aspoň tu vás budú všetci bez výhradne poslúchať. Teda kým nepríde revolúcia…