BRATISLAVA. Mobilný operátor Telefónica O2 Slovakia zaznamenal takmer 40-percentný medziročný pokles svojich aktívnych zákazníkov, ktorí využívajú predplatené karty. Ich počet ku koncu júna tohto roka dosiahol 200tisíc.
Firma naopak za rok získala 74tisíc zákazníkov fakturovaných služieb, pritom koncom tohto júna ich počet dosiahol 75tisíc.
Tretí mobilný operátor, ktorý pôsobí na slovenskom trhu od septembra 2006, tak evidoval ku koncu júna tohto roka spolu 275tisíc klientov, čo znamená prepad takmer o 17 percent.
Spoločnosť chce stabilizovať počty
O2 sa chce zamerať na zvyšovanie podielu tarifných zákazníkov vo svojej zákazníckej báze. „Telefónica O2 bude ďalej podporovať ďalší rozvoj prevádzky na Slovensku cez rast podielu zákazníkov tarifných služieb a získavania nových zákazníkov s cieľom zvýšiť ich aktivitu,“ napísala vo svojej polročnej správe Telefónica O2 Czech Republic o svojej slovenskej dcére.
Vedenie zároveň očakáva, že zákazníci budú časom odchádzať pomalšie a ich počet sa stabilizuje. Súčasný pokles zákazníckej bázy vysvetľuje spoločnosť tým, že časť zákazníkov získaných počas úvodnej kampane v roku 2007 využívala služby nepravidelne a limitovane. Operátor tvrdí, že si k polroku udržal viac ako päťpercentný podiel na trhu aktívnych zákazníkov a chce pokračovať „v tlaku na konkurenciu, aby naďalej napĺňala očakávania náročných slovenských zákazníkov“.
Porovnanie nie je možné
Ostatní mobilní operátori doteraz údaje o počte zákazníkov ku koncu prvého polroka nezverejnili. Trhové podiely ani celkovú penetráciu mobilných služieb preto zatiaľ nie je možné vypočítať.
Na konci prvého štvrťroka pritom Orange Slovensko evidoval 2,863 milióna, T-Mobile Slovensko 2,173 milióna a Telefónica O2 Slovakia 287tisíc aktívnych SIM kariet vo svojej sieti.