BRATISLAVA 24. júla (SITA) -
Ako informoval hovorca O2 René Parák, 200 tis. zákazníkov momentálne využíva predplatené služby a 75 tis. služby paušálne. Vlani 2. februára, kedy tretí mobilný operátor začal poskytovať svoje služby, evidoval vyše 600 tis. záujemcov o poskytovanie služieb.
"V súlade s očakávaniami využívala časť zákazníkov získaných počas úvodnej kampane v roku 2007 služby O2 nepravidelne a limitovane. Nárast počtu nových zákazníkov v druhom kvartáli neutralizoval vplyv vyradenia týchto zákazníkov z evidencie. V priebehu tohto obdobia zaregistroval O2 spolu 60 tis. nových zákazníkov. Tým zároveň minimalizoval dopad zvýšeného počtu odpojených zákazníkov paušálnych služieb z dôvodu neplatenia faktúr na výsledky spoločnosti za druhý kvartál 2008," informoval hovorca O2 René Parák.
O2 plánuje v druhom polroku tohto roka intenzívne pokračovať vo výstavbe vlastnej siete a ďalších predajní. Firma zároveň vo svojej tlačovej správe tvrdí, že si na slovenskom trhu udržala viac ako 5-percentný podiel na trhu aktívnych zákazníkov a chce pokračovať "v tlaku na konkurenciu, aby naďalej napĺňala očakávania náročných slovenských zákazníkov". Ostatní mobilní operátori však doteraz údaje o počte zákazníkov ku koncu prvého polroka nezverejnili, trhové podiely ani celkovú penetráciu mobilných služieb preto zatiaľ nie je možné vypočítať. Na konci prvého štvrťroka pritom Orange Slovensko evidoval 2,863 milióna, T-Mobile Slovensko 2,173 milióna a Telefónica O2 Slovakia 287 tisíc aktívnych SIM kariet vo svojej sieti.
Telefónica na Slovensku pôsobí prostredníctvom divízie Telefónica O2 Slovakia s.r.o., ktorej licencia nadobudla platnosť 7. septembra 2006. V rámci medzinárodnej skupiny patrí Telefónica O2 Slovakia k skupine Telefónica O2 Europe.