Predajné kanály sú slabou stránkou slovenských mobilných operátorov

Bratislava 24. apríla (TASR) - Pri meniacich sa trhových podmienkach môžu slovenskí mobilní operátori čoskoro očakávať vážne problémy, týkajúce sa neschopnosti ...

Bratislava 24. apríla (TASR) - Pri meniacich sa trhových podmienkach môžu slovenskí mobilní operátori čoskoro očakávať vážne problémy, týkajúce sa neschopnosti svojich distribučných kanálov prezentovať a predávať produkty a služby mobilnej komunikácie zákazníkom hromadného trhu. Vyplýva to z výsledkov štúdie, ktorú vo februári tohto roka realizovala metodikou tzv. fiktívneho nákupu (mystery shopping) slovenská pobočka globálnej poradenskej spoločnosti Accenture.

Prieskum sa zameral na tri hlavné kanály prezentácie a predaja produktov a služieb slovenských mobilných operátorov: predajné miesta, web-stránky a Call centrá. Z prieskumu vyplynulo, že predajné miesta sú pomerne dobre pripravené a disponované na obslúženie zákazníkov hromadného trhu, ktorí majú záujem o kúpu mobilného telefónu s tarifnou platbou alebo predplatenou kartou. Znalosť personálu ohľadne momentálne ponúkaných produktov je pomerne dobrá, pri výbere vhodného tarifu alebo programu predplatených kariet je však zákazník odkázaný už sám na seba.

Štúdia ukázala, že k výrazným problémom dochádza v prípadoch, keď potenciálny klient prejaví záujem o komplexné služby. Predajňa je schopná kvalitne obslúžiť klientov s jasnou predstavou a nízkymi požiadavkami na služby s vyššou pridanou hodnotou. Potenciál zákazníka, ktorý očakáva navrhnutie balíka služieb na základe odhadu jeho potrieb, je však nevyužitý. Aktivita predaja je všeobecne veľmi nízka, chýba aktívne zisťovanie potrieb zákazníka a vysvetlenie prínosov a výhod doplnkových služieb. Alternatívne komunikačné kanály ako web-stránky a Call centrá sú na prezentáciu a predaj produktov využité nedostatočne.

Podľa Accenture, veľmi podobné boli aj výsledky paralelného prieskumu v Českej republike. Penetrácia mobilných telefónov v SR stále rastie a je iba otázkou jedného alebo dvoch rokov, kedy dosiahne maximum a rast sa spomalí. Prudký rast počtu užívateľov je v súčasnosti tvorený prevažne zákazníkmi, orientujúcimi sa na základné produkty mobilnej komunikácie. Ak si však budú chcieť mobilní operátori udržať svoj rast, budú musieť v budúcnosti výrazne zmeniť prístup k predaju svojich produktov a služieb a zamerať sa na ponuku komplexnejších služieb s vyššou pridanou hodnotou, založené na nových technológiách (WAP, unified messaging, loction-based services a ďalšie), dodáva vo svojej štúdii spoločnosť Accenture.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan vie, že vyhrá. Len musím prísť do Paríža, hovorí

Slovák má na čele bodovacej súťaže už prakticky nedostižný náskok.

Neprehliadnite tiež

Čo robiť, aby sa vám v lete neprehrieval telefón

Nedávajte telefón do mrazničky.

PODCAST ZOOM

Zoom: Globálne otepľovanie ukázali cyklistické preteky

Čo nám cyklistika hovorí o zmene klímy.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 31 552
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 21 685
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 187
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 028
  5. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 7 527
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 923
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 497
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 673
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 821
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 156