Predajné kanály sú slabou stránkou slovenských mobilných operátorov

Bratislava 24. apríla (TASR) - Pri meniacich sa trhových podmienkach môžu slovenskí mobilní operátori čoskoro očakávať vážne problémy, týkajúce sa neschopnosti ...

Bratislava 24. apríla (TASR) - Pri meniacich sa trhových podmienkach môžu slovenskí mobilní operátori čoskoro očakávať vážne problémy, týkajúce sa neschopnosti svojich distribučných kanálov prezentovať a predávať produkty a služby mobilnej komunikácie zákazníkom hromadného trhu. Vyplýva to z výsledkov štúdie, ktorú vo februári tohto roka realizovala metodikou tzv. fiktívneho nákupu (mystery shopping) slovenská pobočka globálnej poradenskej spoločnosti Accenture.

Prieskum sa zameral na tri hlavné kanály prezentácie a predaja produktov a služieb slovenských mobilných operátorov: predajné miesta, web-stránky a Call centrá. Z prieskumu vyplynulo, že predajné miesta sú pomerne dobre pripravené a disponované na obslúženie zákazníkov hromadného trhu, ktorí majú záujem o kúpu mobilného telefónu s tarifnou platbou alebo predplatenou kartou. Znalosť personálu ohľadne momentálne ponúkaných produktov je pomerne dobrá, pri výbere vhodného tarifu alebo programu predplatených kariet je však zákazník odkázaný už sám na seba.

Štúdia ukázala, že k výrazným problémom dochádza v prípadoch, keď potenciálny klient prejaví záujem o komplexné služby. Predajňa je schopná kvalitne obslúžiť klientov s jasnou predstavou a nízkymi požiadavkami na služby s vyššou pridanou hodnotou. Potenciál zákazníka, ktorý očakáva navrhnutie balíka služieb na základe odhadu jeho potrieb, je však nevyužitý. Aktivita predaja je všeobecne veľmi nízka, chýba aktívne zisťovanie potrieb zákazníka a vysvetlenie prínosov a výhod doplnkových služieb. Alternatívne komunikačné kanály ako web-stránky a Call centrá sú na prezentáciu a predaj produktov využité nedostatočne.

Podľa Accenture, veľmi podobné boli aj výsledky paralelného prieskumu v Českej republike. Penetrácia mobilných telefónov v SR stále rastie a je iba otázkou jedného alebo dvoch rokov, kedy dosiahne maximum a rast sa spomalí. Prudký rast počtu užívateľov je v súčasnosti tvorený prevažne zákazníkmi, orientujúcimi sa na základné produkty mobilnej komunikácie. Ak si však budú chcieť mobilní operátori udržať svoj rast, budú musieť v budúcnosti výrazne zmeniť prístup k predaju svojich produktov a služieb a zamerať sa na ponuku komplexnejších služieb s vyššou pridanou hodnotou, založené na nových technológiách (WAP, unified messaging, loction-based services a ďalšie), dodáva vo svojej štúdii spoločnosť Accenture.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Slobodné a rozvedené matky sú moderné vdovy, tvrdia Kotlebovci

Kotlebovci cielia na zraniteľné skupiny s najväčšími finančnými problémami.

PLUS

Európa sa hýbe smerom, akým chce Merkelová

Angela Merkelová bola v posledných rokoch tvárou Európskej únie. Bez domáce podpory to bude mať oveľa ťažšie.

EKONOMIKA

Bankomaty majú výročia. Takto vyzerali pred 50 rokmi

Prvý bankomat dali do používania v roku 1967 v Londýne.

Neprehliadnite tiež

Astronautka z NASA: Vieme, že sa niečo pokazí

Astronautka Dorothy Metcalf-Lindenburgerová hovorí, ako vyzerá tréning v NASA a ako sa astronauti pripravujú na zlyhania.

Rozšírená realita je zábavná aj užitočná. Skúste tieto aplikácie pre iPhone a iPad

Nová aktualizácia iOS 11 pre mobilné zariadenia od Apple priniesla aj ARKit. V ponuke sú prvé aplikácie a je s nimi zábava.

TECH_FM

Kontroverzný objav naznačuje, že praľudia sa mohli vyvinúť v Európe

Stopy dávneho tvora mätú vedcov. Odborníci sa sporia, komu patrili.

Strašia vás baktérie na mobile? Vymysleli "umývačku"

Nová nabíjačka dezinfikuje mobily, používa na to ultrafialové žiarenie.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 727
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 10 548
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 9 464
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 444
  5. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 2 072
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 032
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 658
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 490
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 274
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 1 222