Predajné kanály sú slabou stránkou slovenských mobilných operátorov

Bratislava 24. apríla (TASR) - Pri meniacich sa trhových podmienkach môžu slovenskí mobilní operátori čoskoro očakávať vážne problémy, týkajúce sa neschopnosti ...

Bratislava 24. apríla (TASR) - Pri meniacich sa trhových podmienkach môžu slovenskí mobilní operátori čoskoro očakávať vážne problémy, týkajúce sa neschopnosti svojich distribučných kanálov prezentovať a predávať produkty a služby mobilnej komunikácie zákazníkom hromadného trhu. Vyplýva to z výsledkov štúdie, ktorú vo februári tohto roka realizovala metodikou tzv. fiktívneho nákupu (mystery shopping) slovenská pobočka globálnej poradenskej spoločnosti Accenture.

Prieskum sa zameral na tri hlavné kanály prezentácie a predaja produktov a služieb slovenských mobilných operátorov: predajné miesta, web-stránky a Call centrá. Z prieskumu vyplynulo, že predajné miesta sú pomerne dobre pripravené a disponované na obslúženie zákazníkov hromadného trhu, ktorí majú záujem o kúpu mobilného telefónu s tarifnou platbou alebo predplatenou kartou. Znalosť personálu ohľadne momentálne ponúkaných produktov je pomerne dobrá, pri výbere vhodného tarifu alebo programu predplatených kariet je však zákazník odkázaný už sám na seba.

Štúdia ukázala, že k výrazným problémom dochádza v prípadoch, keď potenciálny klient prejaví záujem o komplexné služby. Predajňa je schopná kvalitne obslúžiť klientov s jasnou predstavou a nízkymi požiadavkami na služby s vyššou pridanou hodnotou. Potenciál zákazníka, ktorý očakáva navrhnutie balíka služieb na základe odhadu jeho potrieb, je však nevyužitý. Aktivita predaja je všeobecne veľmi nízka, chýba aktívne zisťovanie potrieb zákazníka a vysvetlenie prínosov a výhod doplnkových služieb. Alternatívne komunikačné kanály ako web-stránky a Call centrá sú na prezentáciu a predaj produktov využité nedostatočne.

Podľa Accenture, veľmi podobné boli aj výsledky paralelného prieskumu v Českej republike. Penetrácia mobilných telefónov v SR stále rastie a je iba otázkou jedného alebo dvoch rokov, kedy dosiahne maximum a rast sa spomalí. Prudký rast počtu užívateľov je v súčasnosti tvorený prevažne zákazníkmi, orientujúcimi sa na základné produkty mobilnej komunikácie. Ak si však budú chcieť mobilní operátori udržať svoj rast, budú musieť v budúcnosti výrazne zmeniť prístup k predaju svojich produktov a služieb a zamerať sa na ponuku komplexnejších služieb s vyššou pridanou hodnotou, založené na nových technológiách (WAP, unified messaging, loction-based services a ďalšie), dodáva vo svojej štúdii spoločnosť Accenture.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Záhadné Pluto má ešte záhadnejšiu atmosféru

Trpasličiu planétu zrejme neochladzuje plyn, ale pevné častice.

DETSKÁ RUBRIKA

Lelek lesný vidí aj za seba, nemusí ani pohnúť hlavou

Prezývali ho kozodoj, hoci kozy nikdy nedojil.

OBJEKTÍV

Skutočný Iron Man: Vynálezca s oblekom stanovil nový rýchlostný rekord

Oblek poháňa šesť malých prúdových motorov.

Vesmírne kráľovstvo Asgardia vypustilo do vesmíru svoj prvý satelit

Má vlajku a dokonca aj hymnu. Zatiaľ ho však žiadna pozemská krajina či národ neuznáva.

Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 803
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 934
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 115
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 835
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 691
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 458
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 084
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 015
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 853
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 471