Ako webom zničiť firmu

Webová stránka vašej firmy môže prilákať tisícky nových zákazníkov alebo rovnaké množstvo spoľahlivo odradiť. Čo o tom rozhoduje? Ponúkame desať tipov, ako urobiť vašu webovú prezentáciu (ne)úspešnou.

Stránka americkej firmy Kinetickites.com je príkladom, ako firemnú stránku nerobiť.(Zdroj: ARCHÍV)

1. Stránka je o mne

„Vítame Vás na stránkach firmy Mrazené halušky, s. r. o. Našu firmu založil v roku 1829 náš starý otec.

Naša firma je držiteľkou týchto certifikátov...“ Začína sa vaša webová stránka takto? Potom je váš zákazník na najlepšej ceste, aby ihneď odišiel inam.

V skutočnosti vaša firma nikoho nezaujíma. Vášho návštevníka zaujímajú jeho problémy a potreby, od vás chce riešenie, ako ich uspokojiť.

2. Stránka len pre Explorer a vysoké rozlíšenie

„Stránka sa zobrazí správne len vo Windows Exploreri vo verzii 5.5 a vyššej a pri rozlíšení monitora 1024x768 a vyšším.“

Prečo to nenapísať hneď na úvodnú stránku? Veď viac ako 75 percent vašich návštevníkov používa presne tento typ prehliadača. A ostatní? Dokážete sa na nich vykašľať?

Web by ste mali navrhnúť pre všetkých bez rozdielu. Alebo si môžete dovoliť stratiť štvrtinu potenciálnych klientov?

3. Nezaoberáte sa optimalizovaním stránky

Na kľúčovú frázu „plastové okná“ existuje viac ako jeden miliónov výsledkov vo vyhľadávači Google. Stačí vám 11 250. miesto?

Pritom stačí na webovej stránke vykonať pár základných zmien, aby ste sa dostali do oveľa lepších pozícií ako teraz.

4. Doména = názov firmy

Ľudia v 95 prípadoch zo 100 hľadajú produkt, a nie konkrétnu firmu.

Ak vaša doména obsahuje kľúčové slovo alebo frázu týkajúcu sa toho, čo predávate, záujemcovia vás nájdu oveľa ľahšie, ako keď ich budete nútiť zadávať do prehliadača názov vašej firmy.

5. Animácie sú nevyhnutné

Vytvorte krásnu webovú stránku s množstvom animovaných efektov. Nenechajte ani kúsok obrazovky bez blikajú­cich, pohyblivých efektov. Vaši návštevníci budú šalieť od krásy. Doslova. Animácie v skutočnosti odvracajú pozornosť od naozaj dôležitých informácií a ešte návštevníkov aj znervózňujú.

6. Používajte krikľavé farby!

Najlepšie je modré pozadie so žltým a červeným písmom! No dobre, môžete pridať trošku zelenej. Alebo ešte lepšie, dajte nejakú „peknú“ grafiku do pozadia napísaného textu.

Každý z nás je odmalička zvyknutý na čierny text na bielom pozadí. Takto čítame noviny, knihy. Ak chcete používať iné farby a nechcete svoj web zabiť, dbajte na to, aby pozadie bolo svetlejšie a text čierny alebo výrazne tmavší.

7. Začínajte prezentáciu s flashom

Nech návštevník vidí, že máme dosť peňazí na drahé riešenia! Nech počká, kým sa tá animácia skončí, čím dlhšia, tým lepšia. No a čo keď ho nezaujíma? Hlavne, že je pekná.

Väčšina z čitateľov nemá čas na to, aby sa dívala na zmyselné animácie. Vašich zákazníkov zaujíma len jedna vec: ako vyriešiť ich problém. Ak namiesto toho ich chcete zabávať nejakou animáciou, veľmi rýchlo ich môžete stratiť.

8. Číslo produktu stačí

Váš návštevník neprišiel pre informácie, ale len preto, aby si od vás mohol kúpiť ten vytúžený parfum! Napíšte názov parfumu a hotovo. Návštevníci v prvom rade hľadajú na internete informáciu. Ak im ju dáte, máte šancu predať riešenie! Naopak, ak im chcete hneď predať, môžu hneď odísť.

9. Nezverejňujte kontakt

Čudovali by ste sa, ale veľa ľudí využíva internetové kaviarne a bezplatné webové e­mailové schránky.

Pre nich je najjednoduchším spôsobom poslať vám odkaz priamo z vašej webovej stránky pomocou kontaktného formulára. Ak im to neumožníte, nemusia sa s otázkou vôbec unúvať.

10. Používajte bezplatný webhosting

Ak nie vyššie uvedené praktiky, toto vám určite pomôže zničiť váš internetový biznis. Dáte každému najavo, že nemáte ani pár stoviek korún mesačne na poriadny webhosting. Na bezplatných webhostingoch zároveň bežia reklamy, a tak sa môže stať, že si na svojom webe spropagujete aj vlastnú konkurenciu.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

Neprehliadnite tiež

Prečo hrá mozog džezového a klasického pianistu rovnakú skladbu inak

Mozgy džezových a klasických pianistov fungujú rozdielne. Dokonca aj vtedy, keď hrajú tú istú skladbu.

Spravili krok k včasnému odhaleniu rakoviny, krvný test má veľkú úspešnosť

Test dokázal určiť aj päť typov rakoviny, na ktoré doteraz neexistuje skríning.

TECH_FM

Historici sa mýlia, čiernu smrť roznieslo čosi iné

Nový výskum naznačuje, ako sa problém šíril.

NASA testuje jadrový reaktor pre astronautov na Marse

Prvotné testy kompaktného reaktora v americkej Nevade boli úspešné.

Legendárna hra Age of Empires sa vráti v modernom prevedení vo februári

Hru museli v mnohých smeroch prepracovať, aby fungovala na moderných počítačoch.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 13 954
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 647
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 178
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 482
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 2 904
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 674
  7. Kam do tepla v januári? 1 978
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 810
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 630
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 976