SME

Herní vývojári vykrádali konkurenčné projekty

V zábavnom priemysle, napríklad aj v hudbe a filme sa občas stretávame s vykrádaním nápadov. Rovnako je tomu aj pri hrách. Niektorý titul prerazí, ukáže iným smer a ostatní sa snažia zo zaujímavého námetu vyžmýkať čo najviac. Veď koľkokrát sme sa dočkali opakovanie tých istých princípov v hrách, ktoré neprinášali žiadne nové nápady. Pred viac než desiatimi rokmi to bola éra real-time stratégii, doznieva horúčka z Druhej svetovej vojny z vlastného pohľadu i toho strategického. Dá sa to pochopiť, úspešné tituly si chcú hráči užívať.

Lenže to, čo sa podarilo tvorcom z trojčlenného tímu Majestic Studios už presahuje všetky mysliteľné medze. Možno ste zaregistrovali kauzu s hrou Limbo of the Lost, point&click adventúry. Začiatkom mesiaca sa totiž ozvali niektorí hráči, upozorňujúci na fakt, že mnohé textúry z hry sa nápadne podobajú na iné z iných projektov. Neskôr sa zistilo, že plagiatorstvu nepodľahli ani také kúsky ako Oblivion alebo Thief: Deadly Shadows či Diablo 2. Americký vydavateľ okamžite začal okamžite konať. O okatom vykrádaní úspešných herných projektov (to si skutočne mysleli, že to nikto nezistí?) však podľa vyjadrenia vývojárov (Majestic), vydavateľov (pre Európu G2 Games, pre USA Tri Synergy) nik nevedel a o používaní neautorizovaných materiálov netušili.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Vývojári z Majesticu sa ohradili tým, že za všetkým stoja externí vývojári. Paradoxné však je, že o grafické spracovanie sa nejaký ten rôčik dozadu staral samotný šéf vývoja Majesticu. Všetci zainteresovaní sa samozrejme začali ospravedlňovať, hra bola stiahnutá z predaja a pracujú na nápravných krokoch. V tomto prípade sa rozhodne nedá použiť známa pravda „aj negatívna reklama je reklama“, pretože hráči podobné prešľapy neodpúšťajú.

Zdroj: Gamespot

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 167
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 557
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 373
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 160
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 021
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 756
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 753
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 823
SkryťZatvoriť reklamu