Cannes/Hamburg 23. júna (TASR) - anažér softvérového giganta Kevin Johnson. "V súčasnej situácii sa dá ťažko predpokladať, čo sa stane. Vyjasniť to musí Yahoo!, Jerry Yang, akcionári a členovia predstavenstva interentového koncernu."
Na valnom zhromaždení, ktoré sa bude konať 1. augusta, sa rozhodne, či sa veľkému akcionárovi Yahoo! Carlovi Icahnovi, presadzujúcemu predaj koncernu, podarí pretlačiť do čela vlastných kandidátov a zosadiť šéfa Jerryho Yanga. Bezprostredne po stroskotaní rokovaní s Microsoftom súčasné vedenie Yahoo! uzavrelo rozsiahle partnerstvo s najväčším konkurentom a jednotkou v brandži Google. Ešte však nie je istý postoj protimonopolných úradov k tejto spolupráci.
Minulotýždňový email Kevina Johnsona adresovaný zamestnancom Microsoftu, ktorý sa dostal na verejnosť, opäť priviedol vedenie Yahoo! na čele s Jerrym Yangom pod tlak. V emaile sa uvádza, že Yang odmietol aj poslednú ponuku Microsoftu, ktorý chcel kúpiť divíziu internetového vyhľadávania za 1 miliardu USD (19,4 miliardy Sk) a investovať do Yahoo! ďalších 8 miliárd USD. Proti čiastočnému predaju sa však vyjadril aj Icahn, ktorý podporuje predaj celého koncernu. Microsoft na konci rokovaní vylúčil kompletné prevzatie.
"Yahoo! možno príde opäť na rad," potvrdil aj jeden z viceprezidentov Microsoftu a najvyšší reklamný stratég koncernu Yusuf Mehdi pre nemecký denník Frankfurter Allgemeine Zeitung. Microsoft sa však najprv bude snažiť budovať svoju novú stratégiu budúceho rozvoja bez Yahoo!. V budúcom roku sa Microsoft chce sústrediť predovšetkým na skvalitnenie vlastných produktov a preto plánuje vybudovanie výskumného centra v Európe. Okrem toho chce posilniť svoju internetovú divíziu MSN prostredníctvom strategických partnerstiev, napríklad s Hewlett-Packard.
Microsoft stiahol svoju ponuku na kúpu Yahoo! 3. mája. Príčinou tohto rozhodnutia bolo stroskotanie rokovaní, keďže vedenie Yahoo! chcelo viac ako 33 USD za akciu, čo bol pre Microsoft maximálny limit.
Microsoft po starostlivom zvážení dospel k záveru, že ekonomické požiadavky Yahoo! nemajú preň zmysel a je v záujme akcionárov, zamestnancov a ďalších majiteľov cenných papierov koncernu, aby stiahol svoju ponuku na kúpu Yahoo!.
Ponuka Microsoftu mala pri jej predložení začiatkom februára celkovú hodnotu 44,6 miliardy USD. Softvérový koncern pôvodne ponúkol 31 USD za akciu Yahoo!. V čase predloženia ponuky to bolo 62 % nad burzovou hodnotou akcie internetového koncernu. Posledná ponuka Microsoftu zvýšila hodnotu transakcie na vyše 47 miliárd dolárov.
Informovala o tom agentúra DPA.