Bratislava 22. júna (TASR) - ku nových online služieb, ale aj modernizovali automatizáciu procesov.
Cestovné kancelárie, ale aj softvérové firmy sa zhodli na tom, že IT klientom uľahčujú výber a prípravu na dovolenku a zjednodušujú spoluprácu s províznymi predajcami. V tomto procese pritom nejde iba o predávanie zájazdov cez internet. K slovu sa dostáva aj automatizácia procesov či zmena dizajnu a funkčnosti často zastaraných webových stránok, potvrdil PR konzultant softvérovej spoločnosti Aston ITM Šimon Kollár. Dodal, že experti zo segmentu IT považujú proces zavádzania takýchto prvkov v oblasti turizmu za dôležitý nástroj informácie, keďže v období sezóny sú naň odkázané státisíce klientov a veľa obchodných partnerov.
Aj odborníci z oblasti webdizajnu tvrdia, že takéto modernizácie IT sú pre všetky CK životne dôležité. Najmä v období dovoleniek totiž touroperátori denne komunikujú so stovkami klientov a desiatkami predajcov na celom Slovensku. Poskytujú im správy citlivé na presnosť a aktuálnosť. "Automatizácia takýchto procesov vedie k väčšej efektivite práce zamestnancov CK. Klienti zasa dostávajú presné a podrobné údaje k zájazdom bez toho, aby prichádzalo k omylom či pochybeniam," uviedol business development manager spoločnosti Aston ITM Marian Mayer. Tá zabezpečila podobné služby pre jedného z najväčších hráčov na slovenskom turistickom trhu, CK Hydrotour.
Predajcovia vďaka automatizovaným procesom nie sú odkázaní na ručne vytváranú ponuku z centrály konkrétnej CK. Naopak, sú napojení priamo na databázu zájazdov a majú tak čerstvé a presné informácie napr. o last minute ponuke. Všetci dovolenkári zasa včas a vopred dostávajú aktuálne informácie o odchode či odlete, situácii v destinácii alebo v hoteli. Spojenie výberu zájazdu s rezervačným systémom zasa zaručí, že klienti online uvidia aktuálnu možnosť výberu hotela, dodal Kollár.