SME

Cezhraničný internetový obchod v EÚ rastie stále pomaly

Internetový obchod v členských štátoch Európskej únie (EÚ) zažíva v posledných rokoch rozmach, avšak spotrebitelia sú stále opatrní pri internetových nákupoch v cudzine.

BRATISLAVA -

Vyplýva to z najnovšieho prieskumu Eurobarometer o internetovom a cezhraničnom obchode v rokoch 2006 až 2008, uskutočneného pod záštitou eurokomisárky pre záležitosti spotrebiteľov Megleny Kunevy. Podiel európskych spotrebiteľov, ktorí si zakúpili aspoň jednu položku cez internet, vzrástol z 27 % v roku 2006 na 33 % v roku 2008.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podiel spotrebiteľov, ktorí uskutočnili interentový obchod mimo svojho štátu, však zostal relatívne stabilný, za posledné dva roky vzrástol len o jeden percentuálny bod, vyplýva z prieskumu.

SkryťVypnúť reklamu

"Tieto údaje naznačujú, že nás čaká ešte veľa práce, aby sme zvýšili dôveru v internetový vnútorný trh (EÚ)," uviedla eurokomisárka Kuneva.

Podľa nej spotrebitelia aj maloobchodníci privítali internetový obchod na národnej úrovni, avšak cezhraničný obchod stále čelí bariéram. Potenciál internetového obchodu je pritom vzhľadom na lepší výber, nižšie ceny a nové trhy, podstatný. Eurokomisárka preto stanovila päť priorít pre spotrebiteľskú politiku v oblasti internetového obchodu.

Nová legislatíva by mala obsahovať jednotný a jednoduchý systém pravidiel pre spotrebiteľov, vrátane ustálenia záručných lehôt, ďalej odstránenie prekážok distribúcie tovarov zakúpených cez internet, boj proti neférovým obchodným praktikám a posilnenie ochrany osobných údajov spotrebiteľov využívajúcich internetový obchod. Ako dodala Kuneva: "Maloobchodný jednotný trh EÚ pre spotrebiteľov sa uskutoční cez internet."

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  5. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  1. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  2. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  3. Zlatý sen vo vzduchu
  4. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  7. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  8. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 7 984
  2. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 5 553
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 484
  4. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 5 441
  5. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 3 790
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 896
  7. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 720
  8. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 217
SkryťZatvoriť reklamu