SME

Stĺpček Miloša Čermáka: Blogy?

Keď som v roku 2002 začal písať o blogoch, vždy som tento termín vo svojich článkoch vysvetľoval. Najčastejšie ako „jednoduché webové stránky“, prípadne „internetové denníky“.


Okolo roku 2005 som s tým prestal, pretože som si myslel, že ide o bežné a všeobecne známe slovo. Nechcel som sa svojich čitateľov dotknúť nejakým školáckym poučovaním. Nedokážem si spomenúť, kedy som v posledných rokoch stretol niekoho, kto by nepoznal blogy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Poznajú ich moji rodičia aj moje deti. Keď som bol na ostrove Maurícius a rozprával som sa s predavačom perál na pláži, dal mi vizitku s adresou svojho blogu. O blogovaní už dokonca žartujú postavy v televíznych seriáloch, ktorých producenti dbajú na to, aby im ro­zu­mel každý idiot.

SkryťVypnúť reklamu

Keď som sa pred pár dňami rozprával s riaditeľom jednej úspešnej českej firmy a on sa spýtal: „Hovoríte blog? A to je čo?“ – myslel som si, že žartuje. „Ha, ha,“ zasmial som sa. Nežartoval. „Niečo mi to hovorí, ale nemôžem si spomenúť. To je niečo na internete?“ Šokovalo ma to. Ešte som sa dvakrát uistil, že sa pýta vážne, aby som sa nestal obeťou nejakého rafinovaného vtipu.

No a potom som mu niekoľko minút rozprával o tom, čo sú blogy, kto ich číta a kto ich píše, akým obrovským fenoménom sa stali a ako ovplyvňujú dnešný svet. Pripadal som si ako pozem­­šťan, ktorý bude v budúcnosti vítať na zemi ufónov z iných galaxií.

Keď som skončil, pozrel som sa na toho človeka s očakávaním. Uvedomoval som si, že som mu práve pomohol objaviť nový úžasný svet. A zaujímalo ma, ako to príjme. „Ha, ha,“ zasmial sa teraz on. „Už dlho som nepočul takú hlúposť.“

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Mesiac.

Japonská ispace stratila kontakt so sondou stratila necelé dve minúty pred pristátím na Mesiaci.


TASR
Ľudia so závažnými a dlhotrvajúcimi ochoreniami, by mali mať zapísané informácie o svojom zdravotnom stave. Pomôcť im môže aj predinštalovaná funkcia v smartfóne.

Záchranári si zistia zdravotné údaje.


16
Vizualizácia zrážky Mliečnej cesty s galaxiou Andromeda.

Milkomeda nie je samozrejmosť.


10
Logá spoločností Instragram, Facebook, WhatsApp a Meta.

Spoločnosť nahradí štátne dotácie, ktoré udržiavali prevádzku elektrárne Clinton Clean Energy Center.


SITA

Komerčné články

  1. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  2. Poškodené čelné sklo? Vieme ako si ho dáte do poriadku aj bez spoluúčasti
  3. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu?
  4. Dubová alej prichádza s dostupnejším bývaním na predmestí
  5. Známy šéfkuchár radí: Takto budú bezlepkové pagáče dlhšie mäkké
  6. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol
  7. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  1. Doma v záhrade je najčítanejší mesačník na Slovensku
  2. Známy šéfkuchár radí: Takto budú bezlepkové pagáče dlhšie mäkké
  3. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu?
  4. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol
  5. Dubová alej prichádza s dostupnejším bývaním na predmestí
  6. Poškodené čelné sklo? Vieme ako si ho dáte do poriadku
  7. Príbeh firmy, ktorá si získala celé Slovensko
  8. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 17 511
  2. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 6 904
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 706
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 654
  5. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 597
  6. Plátené tašky a opakované použitie 4 205
  7. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol 3 616
  8. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone 2 493
SkryťZatvoriť reklamu