SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Mladí ľudia majú reklamu radi, motivuje ich

Reklamu v médiách má rada necelá polovica (48,7 percenta) používateľov internetu na Slovensku. Z výsledkov internetového prieskumu spoločnosti TNS SK ďalej vyplýva, že dvom pätinám respondentov (40,9 percenta) reklama neprekáža, pretože ju nevnímajú a pri

Bratislava 10. júna (TASR) - bližne rovnakú časť internetistov (42 percent) motivuje k nákupu ponúkaných produktov. Podobný podiel ľudí (38,8) deklaroval, že ich obťažuje. Reklamu na internete si všíma viac ako polovica (54,7 percenta) jeho užívateľov.

Viac ľudí s negatívnym prístupom k reklame je medzi vysokoškolsky vzdelanými a ľuďmi vo veku 40-59 rokov (nemajú ju radi, nevšímajú si ju, prípadne ich obťažuje). Ma opačnom póle sa vo vzťahu k reklame nachádzajú skôr mladí ľudia (18-29-roční), obyvatelia menších obcí (do 5000 obyvateľov) a ľudia so základným vzdelaním, prípadne so stredoškolským vzdelaním bez maturity.

Skryť Vypnúť reklamu

K nákupu motivuje reklama tiež skôr mladších užívateľov internetu (vo veku 18-29 rokov), respondentov stredoškolsky vzdelaných bez maturity a obyvateľov Nitrianskeho a Žilinského kraja. Naopak, na základe reklamy nenakupujú skôr 30-39-roční a viac ako 60-roční respondenti, vysokoškolsky vzdelaní ľudia, obyvatelia Banskobystrického a Košického kraja a respondenti z miest s počtom obyvateľov nad 100.000.

Výskum realizovala spoločnosť cez internet. Zber údajov sa uskutočnil v januári až februári 2008 prostredníctvom špeciálneho panelu respondentov. Do aktuálneho výskumu bolo náhodne vybraných a zaradených celkovo 1751 užívateľov internetu. Technika vypĺňania dotazníkov sa realizovala online. Respondenti hodnotili päť výrokov zameraných na vzťah k reklame. Svoj súhlas vyjadrili na štvorstupňovej škále.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Experti nesúhlasia s Krajčího vyjadreniami o AstraZenece a posune očkovania

Tento týždeň príde o takmer päťtisíc dávok vakcíny od Pfizeru menej.

Minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Čo nám ostáva, keď Fico slintá po moci a vláda sa háda?

Čoraz ťažšie sa rozlišuje, ktoré rozhodnutie smeruje k ochrane životov a ktoré je len zneužívaním dôvery občanov.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý sa opäť zatajuje. Buď porušil pravidlá, alebo Britov zavádzal

Na Slovensku pravidlá neporušil, v Anglicku to isté nie je.

Štefan Holý.

Koronavírus na Slovensku: PCR testy odhalili 1 909 nakazených, pribudlo 111 úmrtí (minúta po minúte)

Od začiatku pandémie zomrelo v súvislosti s covidom 3 637 osôb, vyliečilo sa 173 761 ľudí.

Plošné testovanie na Covid-19:Zdravotník odoberá vzorku.

Neprehliadnite tiež

Petržalský domov seniorov v Bratislave počas začatia očkovania zamestnancov a klientov v zariadeniach sociálnych služieb (ZSS) na prevenciu ochorenia COVID-19.
Podcast Klik

Klik: Ako vás na internete sledujú a čo s tým robiť

Čo všetko sa o vás môžu na internete dozvedieť.

Podcast Klik.

Rok 2020 bol jeden z najteplejších. Nepotreboval ani pomoc

Musíme sa pripraviť na ďalšie rekordy.

Rok 2020 sa začal nezvyčajne silným obdobím požiarov v Austrálii.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  4. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  7. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  8. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 25 182
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 18 739
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 12 838
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 369
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 657
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 6 872
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 802
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 720
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 448
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 936