SME
Sobota, 18. september, 2021 | Meniny má EugéniaKrížovkyKrížovky

Mladí ľudia majú reklamu radi, motivuje ich

Reklamu v médiách má rada necelá polovica (48,7 percenta) používateľov internetu na Slovensku. Z výsledkov internetového prieskumu spoločnosti TNS SK ďalej vyplýva, že dvom pätinám respondentov (40,9 percenta) reklama neprekáža, pretože ju nevnímajú a pri

Bratislava 10. júna (TASR) - bližne rovnakú časť internetistov (42 percent) motivuje k nákupu ponúkaných produktov. Podobný podiel ľudí (38,8) deklaroval, že ich obťažuje. Reklamu na internete si všíma viac ako polovica (54,7 percenta) jeho užívateľov.

Viac ľudí s negatívnym prístupom k reklame je medzi vysokoškolsky vzdelanými a ľuďmi vo veku 40-59 rokov (nemajú ju radi, nevšímajú si ju, prípadne ich obťažuje). Ma opačnom póle sa vo vzťahu k reklame nachádzajú skôr mladí ľudia (18-29-roční), obyvatelia menších obcí (do 5000 obyvateľov) a ľudia so základným vzdelaním, prípadne so stredoškolským vzdelaním bez maturity.

Skryť Vypnúť reklamu

K nákupu motivuje reklama tiež skôr mladších užívateľov internetu (vo veku 18-29 rokov), respondentov stredoškolsky vzdelaných bez maturity a obyvateľov Nitrianskeho a Žilinského kraja. Naopak, na základe reklamy nenakupujú skôr 30-39-roční a viac ako 60-roční respondenti, vysokoškolsky vzdelaní ľudia, obyvatelia Banskobystrického a Košického kraja a respondenti z miest s počtom obyvateľov nad 100.000.

Výskum realizovala spoločnosť cez internet. Zber údajov sa uskutočnil v januári až februári 2008 prostredníctvom špeciálneho panelu respondentov. Do aktuálneho výskumu bolo náhodne vybraných a zaradených celkovo 1751 užívateľov internetu. Technika vypĺňania dotazníkov sa realizovala online. Respondenti hodnotili päť výrokov zameraných na vzťah k reklame. Svoj súhlas vyjadrili na štvorstupňovej škále.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Maintenace sex - teda údržbový sex v partnerstve môže byť často problematický.

Čo hovorí veda.


11 h

Čo nové sa deje vo svete technológií a vedy.


a 2 ďalší 14 h
Koronavírus, ktorý spôsobuje Covid-19.

Nová analýza sa pozrela na odlišnosti v genóme koronavírusu.


15 h
K nepríjemným príznakom alergie na roztoče patrí aj nádcha.

Skutočné nobelovky ohlásia o mesiac.


19 h

Inzercia - Tlačové správy

  1. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí
  2. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  3. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  4. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu
  5. Slovenský orloj – svetová atrakcia
  6. Kanceláriám ešte neodzvonilo
  7. Predplaťte si SME.sk s garanciou vrátenia peňazí
  8. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér
  9. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých?
  10. Tam, kde sa ľahko verí na zázraky
  1. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  2. Vystúpte z radu, postavte si moderný dom podľa seba
  3. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  4. Poznáme slovenské cesty s najkrajším výhľadom!
  5. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  6. Mototechna tento rok predala už vyše 8 tisíc zánovných áut
  7. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  8. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  9. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  10. Profesionáli vedia, o čo ide. Ako si vybrať OZV a nepopáliť sa?
  1. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 6 900
  2. Slovenský orloj – svetová atrakcia 5 648
  3. Maldivy, Maurícius či Mexiko sú na dosah jediným letom 4 992
  4. Radosť zachytiť tieto krásne krivky 4 246
  5. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 3 070
  6. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 2 335
  7. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí 2 164
  8. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 1 971
  9. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi 1 913
  10. Uznávané štúdio oživilo zanedbané štvrte. Prišlo do Bratislavy 1 813
Skryť Zatvoriť reklamu