SME
Nedeľa, 28. máj, 2023 | Meniny má Viliam

Mladí ľudia majú reklamu radi, motivuje ich

Reklamu v médiách má rada necelá polovica (48,7 percenta) používateľov internetu na Slovensku. Z výsledkov internetového prieskumu spoločnosti TNS SK ďalej vyplýva, že dvom pätinám respondentov (40,9 percenta) reklama neprekáža, pretože ju nevnímajú a pri

Bratislava 10. júna (TASR) - bližne rovnakú časť internetistov (42 percent) motivuje k nákupu ponúkaných produktov. Podobný podiel ľudí (38,8) deklaroval, že ich obťažuje. Reklamu na internete si všíma viac ako polovica (54,7 percenta) jeho užívateľov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Viac ľudí s negatívnym prístupom k reklame je medzi vysokoškolsky vzdelanými a ľuďmi vo veku 40-59 rokov (nemajú ju radi, nevšímajú si ju, prípadne ich obťažuje). Ma opačnom póle sa vo vzťahu k reklame nachádzajú skôr mladí ľudia (18-29-roční), obyvatelia menších obcí (do 5000 obyvateľov) a ľudia so základným vzdelaním, prípadne so stredoškolským vzdelaním bez maturity.

SkryťVypnúť reklamu

K nákupu motivuje reklama tiež skôr mladších užívateľov internetu (vo veku 18-29 rokov), respondentov stredoškolsky vzdelaných bez maturity a obyvateľov Nitrianskeho a Žilinského kraja. Naopak, na základe reklamy nenakupujú skôr 30-39-roční a viac ako 60-roční respondenti, vysokoškolsky vzdelaní ľudia, obyvatelia Banskobystrického a Košického kraja a respondenti z miest s počtom obyvateľov nad 100.000.

Výskum realizovala spoločnosť cez internet. Zber údajov sa uskutočnil v januári až februári 2008 prostredníctvom špeciálneho panelu respondentov. Do aktuálneho výskumu bolo náhodne vybraných a zaradených celkovo 1751 užívateľov internetu. Technika vypĺňania dotazníkov sa realizovala online. Respondenti hodnotili päť výrokov zameraných na vzťah k reklame. Svoj súhlas vyjadrili na štvorstupňovej škále.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Podcast Klik

Komentovaný prehľad technologických správ.


a 3 ďalší 23 h

(Ne)vedecký newsletter Tomáša Prokopčáka.


1 h

Nové správy zo sveta vedy.


a 1 ďalší 26. máj
Zakladateľ spoločnosti Virgin Galactic Richard Branson.

Letenky si už kúpili stovky zákazníkov.


TASR 26. máj

Inzercia - Tlačové správy

  1. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku?
  2. Miro Šatan: Nechajme deti robiť viacero športov
  3. Slováci pomáhajú s digitalizáciou školstva doma aj v zahraničí
  4. Moravák, ktorý ukázal svetu, ako sa robí „nové umenie“
  5. Nevídaný záujem o grécke ostrovy. Mnohé hotely sú už nedostupné
  6. Plánujete si dokonalú rodinnú dovolenku?
  7. Martin Cígler zo Seyforu: Rast IT sektora predbieha počet odborn
  8. Byty v Rakyte s dotovanou hypotékou a zvýhodnenými cenami
  1. Na trhu jazdeniek pribudli kabriolety
  2. Slováci pomáhajú s digitalizáciou školstva doma aj v zahraničí
  3. Nevídaný záujem o grécke ostrovy. Mnohé hotely sú už nedostupné
  4. Päť rád, ako si po vysokej škole nájsť vysnívanú prácu
  5. Moravák, ktorý ukázal svetu, ako sa robí „nové umenie“
  6. Miro Šatan: Nechajme deti robiť viacero športov
  7. 7 dôvodov, že investícia do bezpečnostných dverí sa vypláca
  8. Dualisti o praxi: Sme súčasťou všetkých procesov
  1. Odvážte sa vystúpiť z komfortnej zóny. Zažijete iné Chorvátsko 9 635
  2. Existuje viac spôsobov, ako znížiť mesačnú splátku na hypotéke 8 108
  3. Nevídaný záujem o grécke ostrovy. Mnohé hotely sú už nedostupné 7 166
  4. Byty v Rakyte s dotovanou hypotékou a zvýhodnenými cenami 5 074
  5. Ďurákovci a ich biznis: Z malého e-shopu k státisícovým tržbám 4 773
  6. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku? 4 704
  7. Čeľustní ortopédi bijú na poplach: Pacienti potrebujú ochranu 3 966
  8. Tipy na výlety po letnom Rakúsku 2 456
SkryťZatvoriť reklamu