
Silicon Valley.
Virtuálne školské priestory s rozlohou 16 digitálnych akrov môžu študenti využívať ako prednáškové siene a laboratóriá. Kemp považuje vyučovanie v Second Life za "generátor skúseností".
Výhody vidí v tom, že tridsať študentov sa vzdeláva v reálnom ale kontrolovanom prostredí. Kemp verí, že nový trend využije to, že dnešní študenti s technológiami vyrastali a stanú sa tak vlastnými učiteľmi. "Je to veľmi sľubné," neskrýva optimizmus.
Aj keď Kempove simulácie sú nekonvenčné, podľa analytikov nie sú ojedinelé. "Viem o školách, ktoré si kúpili pozemok v Second Life, aby zistili, ako to funguje, ale nikdy ich nevyužili," povedal výskumný riaditeľ Sloan Consortium Jeff Seaman, ktorý sa zaoberá trendmi vo vzdelávaní.
Univerzita vo Phoenixe k vzdelávaniu vo virtuálnom prostredí pristupuje inak. Istý majetok v Second Life vlastní, ale nezveľaďuje ho. Vysoká škola namiesto toho využíva vlastné virtuálne prostredie. "Väčšinu z týchto systémov sme si dali patentovať, takže je to pre nás jednoduchšie ako používať komerčné produkty," vysvetlil dekan Adam Honea.
Údaje Sloan Consortium však ukazujú, že len veľmi málo z viac ako 3,5 milióna ľudí, ktorí v USA diaľkovo študujú, niekedy využilo virtuálne triedy. "Myslím si, že bude trvať ešte veľmi dlho, než si skupiny a komunity uvedomia výhody a limity Second Life," vyhlásil asistujúci profesor univerzity v Kalifornii Coye Cheshire. Táto vysoká škola umožňuje študentom stiahnuť si prednášky do svojich počítačov a prehrať si ich.