Zdraženie životných nákladov totiž viedlo k zníženiu spotrebiteľských výdavkov, ako sa uvádza v správa poradenskej firmy Gartner.
Celkový predaj za prvé tri mesiace roka medziročne klesol o 16 % na 35,9 milióna kusov. Globálny trh sa zväčšil o 14 % na 294 miliónov mobilov. Dvom najväčším producentom Nokii a Samsungu sa podarilo zvýšiť svoje podiely na úkor Motoroly. Gartner prognózuje, že celosvetový predaj mobilných telefónov v tomto roku vzrastie o 10 % až 15 %.
Európski spotrebitelia, ktorých postihlo spomalenie ekonomiky a vysoké ceny palív, mali dávali prednosť mobilom strednej triedy pred drahými telefónmi. Motorom svetového rastu trhu bol ázijsko-pacifický región spoločne s východnou Európou, Predným východom a Afrikou. Predaj v Severnej Amerike vzrástol o 2,4 %.
Nokia zvýšila v 1. štvrťroku svoj podiel na trhu na 39,1 % z 35,5 % v rovnakom období vlani. Podiel dvojky na trhu, spoločnosti Samsung vzrástol z 12,4 % na 14,4 %, pričom podiel Motoroly klesol z 18,4 % na 10,2 %. Podiel LG Electronics stúpol na 8 % zo 6,2 %.
Nokia profitovala zo širokého produktového portfólia, ktorého rozpätie siaha od základných lacných modelov po telefóny so satelitnou navigáciou. Musí sa však vyrovnávať s tvrdšou konkurenciou v high-end segmente a musí zjednodušiť ovládanie svojich telefónov a ich dizajn.
Motorola má iba malú šancu vrátiť sa na druhé miesto. Skôr sa očakáva ďalší prepad amerického koncernu.
Informovala o tom agentúra Bloomberg.